Sari direct la conținut

O jurnalistă dezvăluie un șir de întâmplări și o rețea de oameni cunoscuți care fac legătura dintre un fost șef de campanie al lui Trump și Adrian Thiess, apropiat de partidul AUR. Acesta se lăuda că poate „crea pagini web care să genereze conținut cu cel asemănător instituțiilor media și să mobilizeze influenceri”

HotNews.ro
Brad Parscale, Foto: SOPA Images / ddp USA / Profimedia
Brad Parscale, Foto: SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Brad Parscale a fost unul dintre șefii de campanie al președintelui Donald Trump, în 2020, înaintea alegerilor americane câștigate de Joe Biden. Pe 25 noiembrie, în noaptea alegerilor parlamentare, Victor Ciutacu a anunțat pe X că Parscale va ateriza la București: „Ghici pentru cine”, scrie jurnalista PressOne, Mona Dîrțu, pe pagina ei de Facebook, acolo unde prezintă lanțul de conexiuni din presă și din zona de afaceri românească care l-au adus pe Parscale până în fața Patriarhului Daniel.

La câteva minute după postarea făcută de Victor Ciutacu pe 25 noiembrie, Parscale i-a dat share. „Este foarte posibil ca România să fie măreață din nou, după alegerile de duminica viitoare. Sunt nerăbdător să văd ce va realiza @campnucleus (compania lui Parscale de comunicare politică, Campaign Nucleus) în continuare. Pentru presa din România: am fost director digital în 2016, director de campanie în 2020, iar Campaign Nucleus a ajutat la succesul din 2024”.

Din postarea lui Parscale, acesta ține să se introducă presei din România. „De ce”, se întreabă jurnalista Mona Dîrțu. El adaugă și că după alegerile care ar fi trebuit să aibă loc pe 8 decembrie, dar care au fost anulate de CCR, un președinte urma să facă România „măreață”.

Ce e Campaign Nucleus

Brad Parscale lucra pe „sub radar” la campania lui Trump din 2024, scrie Mona Dîrțu, care citează Associated Press. 

Pe lângă Trump, a cărui victorie a fost revendicată de Campaign Nucleus, Parscale a povestit că a folosit inteligența artificială în campaniile mai multor candidați conservatori din lume, inclusiv în Israel, Brazilia sau țările din Balcani. 

Parscale spunea despre compania lui că poate să:

  • „transforme radical atât sondajele, cât și campaniile”,
  • „va depăși performanțele marilor companii de tech”, 
  • „va deschide calea unor victorii ale conservatorilor la nivel global”,
  • „mobilizeze influenceri”,
  • utilizez inteligența artificială pentru „a crea pagini web în câteva secunde, care să genereze conținut cu cel asemănător instituțiilor media”.

Brad Parscale a mai fost în România

În martie 2019, Parscale a venit în România, unde a susținut un discurs plătit în aula Academiei Române. Accesul la conferință s-a făcut pe bază de invitație nominală, conform Academiei care a anunțat că în sală vor fi „importante personalități publice și politice”, amintește jurnalista.  

Întâlnirea a continuat cu un dineu în onoarea lui Parscale. Fostul premier Adrian Năstase a scris pe blogul său că fostul director de campanie al lui Trump urma să se ocupe de o nouă campanie, de un miliard de dolari, cu mulți voluntari, care va implica o utilizare masivă a mijloacelor electronice de comunicare în masă. 

Foto: Captură de ecran / Blog Adrian Năstase 

Parscale s-a întâlnit și cu Mihai Gâdea, la Sinteza Zilei, unde a făcut un „interviu-eveniment”. Apoi cu Patriarhul Daniel, mai scrie Dîrțu.

Foto: Basilica.ro / Brad Parscale și soția lui, în stânga, Dan Dungaciu, în dreapta, Adrian Thiess

Jurnalista menționează în textul ei că Parscale nu avea în 2019 niciun interes pentru România. El a fost invitat de afaceristul Adrian Thiess. Thiess a fost consilierul lui Ion Iliescu și șef de campanie pentru Sorin Oprescu. În 2010 a fondat cotidianul Puterea.

În 2022, mai multe publicații scriau că Thiess ar fi strategul AUR pentru prezidențiale. Stiripesurse.ro scria că afaceristul a ajuns în cercul decizional al AUR „prin intermediul viitorului candidat la prezidențiale susținut de partid, Călin Georgescu”, spune Mona Dîrțu.

În vara lui 2023, Adrian Thiess confirma că Parscale a revenit în România la invitația lui.

„Ideea e aceea de a începe o colaborare, inclusiv pe piața din România și nu numai, e vorba de întreaga regiune. Validarea succesului acestor platforme o vom revedea în ciclurile electorale care urmează în România”. 

În vara lui 2024, presa scria că Thiess „negociază venirea lui Donald Trump Jr. la București”. În septembrie, fiul lui Donald Trump aterizează la București pentru a participa la o conferință economică organizată de România TV. Aterizarea este transmisă în direct de România TV, iar Victor Ciutacu găzduiește în emisiunea sa un interviu cu Donald Trump Jr, amintește jurnalista.

O nouă campanie electorală înseamnă noi oportunități de afaceri pentru cei care livrează candidaților „Inteligența artificială pentru a crea „pagini web impresionante în câteva secunde” care generează conținut ce pare a fi al unui trust media”. Adică propagandă pe post de jurnalism, concluzionează Mona Dîrțu. 

INTERVIURILE HotNews.ro