[P] Cum începeți să vindeți online?
Online-ul a devenit bază pentru dezvoltarea multor afaceri, însă sectorul de vânzări poate fi la început văzut un teritoriu necunoscut. Totuși cu instrumentele potrivite, puteți să vă dezvoltați afacerea dincolo de granițele tradiționale și să atingeți potențialul maxim în online. Comerțul electronic a captat mai mult de 40% din totalul vânzărilor nivel global și este conform Statista, în continuă expansiune. Pentru a reuși în acest domeniu trebuie să vă adaptați strategiile și să identificați oportunitățile din mediul digital. Cum începeți și care sunt primii pași pe care trebuie să îi faceți pentru a avea succes în vânzările online? Citiți rândurile următoare, veți descoperi lucruri interesante.
De unde începeți?
Primul pas care vă permite să pătrundeți comerțul digital este construirea unui website sau a unei pagini de vânzări. Fără un magazin online, este dificil să captați atenția oamenilor. Acest instrument nu este doar o cartea de vizită a afacerii, este și locul unde clienții pot descoperi oferta dumneavoastră și cumpăra produsele oferite.
Utilizați platforme existente care oferă șabloane prestabilite, personalizabile pentru magazine online. Această variantă este mai accesibilă, comparativ cu realizarea unui magazin online de a zero. Platforme precum Shopify, Wix, WebWave sau Magento permit crearea rapidă a unui magazin online. Cu acestea beneficiați de grafică personalizabilă și de funcționalități avansate de gestionare a produselor, stocurilor și plăților online. Utilizând aceste instrumente, realizarea site-ului durează destul de puțin, și știți că aveți elementele de bază pentru prezentarea și achiziționarea produselor, deci aveți un punct de plecare ideal pentru realizarea activității de comerț online.
Puterea social media – nu ignorați acest canal!
Imaginea este importantă în mediul digital, iar un magazin online cu paginii social media asociate oferă utilizatorilor mai multă încredere. Deci, următorul pas important este să vă asigurați prezența pe canalele digitale – Facebook, Instagram, YouTube, Tik Tok. Cu peste 2,8 miliarde de utilizatori activi lunar, Facebook oferă acces direct la o audiență ce poate fi nișată în funcție de sex, vârstă, ocupație, interese. Posibilitate de a atrage utilizatori direct interesați de produsele dumneavoastră se traduce prin tranzacții finalizate. De ce este important să aveți o pagină de Facebook asociată magazinului online? În primul rând, creați un canal direct de comunicare cu potențialii clienți. În al doilea rând, pagina de FB este un instrument de promovare eficient. Aici puteți publica noutăți despre produse, promoții, reduceri sau alte oferte active. Mai mult, Facebook Ads vă oferă posibilitatea de a targeta audiențe precise, în funcție de interese, comportament sau locație. Investiția într-o campanie structurată va genera vânzări și vizibilitate suplimentară.
Landing page-ul – vânzări online crescute
Landing page-ul este un alt instrument extrem de eficient, ce nu ar trebui să fie trecut cu vederea. Mai exact, vorbim despre o pagină web separată, creată pentru a atrage atenția asupra unui anumit produs sau asupra unei campanii. Scopul acesteia este de a genera conversii adică să transforme vizitatorii în cumpărători. Ca și un magazin online, și landing page-ul poate fi creat și personalizat cu ajutorul platformelor dedicate.
Statisticile arată că paginile de destinație bine optimizate au o rată de conversie de 9,7%, față de media de 2,35% a unui site obișnuit. Deci, un landing page bine conceput va aduce mai multă valoare campaniei.
Cu ajutorul șabloanelor gratuite, puteți maximiza impactul landing page-ului. Aveți opțiunea să includeți pe pagină elemente de design atrăgătoare, call-to-action-uri și oferte personalizate pentru fiecare tip de public. Puteți utiliza teste pentru a afla ce funcționează mai bine pentru afacerea dumneavoastră și să ajustați constant strategia de vânzări.
Utilizând instrumentele online menționate mai sus, abordand strategii proactive și monitorizând constant rezultatele mediul digital poate fi atacat. Nu vă rămâne decât să răspundeți provocărilor venind cu oferte de excepționale. Vânzările online reprezintă viitorul comerțului global, iar pașii bine planificați și strategiile eficiente vor transforma afacerea dumneavoastră într-un succes durabil.