Sari direct la conținut

[P] Marketingul de conținut și SEO: de ce să le combini în strategia de promovare a afacerii tale

Smile Media
[P] Marketingul de conținut și SEO: de ce să le combini în strategia de promovare a afacerii tale
Marketingul de conținut și SEO: de ce să le combini în strategia de promovare a afacerii tale Foto: freepik.com

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și marketingul de conținut au roluri esențiale pentru succesul în mediul online al unei afaceri. Acestea sunt două instrumente distincte cu ajutorul cărora un business se poate dezvolta în mediul online, însă, atunci când sunt utilizate împreună, pot genera rezultate și mai bune.

Descoperă mai jos care sunt principalele diferențe între SEO și marketingul de conținut și care sunt beneficiile utilizării unei strategii bazate pe combinarea celor două, astfel încât afacerea ta să crească eficient în mediul online.

Ce este marketingul de conținut?

Content marketing are în vedere crearea și distribuirea de conținut valoros, relevant și consistent, pentru a angaja și a atrage un public țintă. Content writing constă în diverse forme de conținut, de exemplu, articole pe blogul afacerii, videoclipuri, infografice și postări pe rețelele de socializare online, concepute pentru a educa, a distra și a oferi soluții pentru problemele utilizatorilor. Marketingul de conținut are ca scop construirea autorității brandului, dar și generarea de încredere publicului țintă și, în cele din urmă, stimularea loialității clienților și conversii.

Ce este SEO?

Search Engine Optimization (SEO) reunește practicile de îmbunătățire a vizibilității unui site în paginile cu rezultatele motoarelor de căutare online (SERP), prin mijloace organice, neplătite. SEO implică diverse tehnici on-page și off-page, care vizează îmbunătățirea relevanței, autorității și credibilității unui site pentru motoarele de căutare. Scopul final al unei strategii SEO este de a genera trafic organic și de a clasa un site mai sus în rezultatele căutărilor relevante, crescându-i astfel vizibilitatea și, implicit, atrăgând clienți potențiali.

Care sunt principalele diferențe dintre SEO și content marketing?

Atât SEO, cât și marketingul de conținut au un obiectiv comun, respectiv acela de a îmbunătăți vizibilitatea online și de a genera trafic pentru business. Cele două diferă, însă, semnificativ în ceea ce privește strategia:

  • Scop – obiectivul principal al SEO este de a îmbunătăți vizibilitatea unui site pe motoarele de căutare, în timp ce marketingul de conținut se concentrează și pe atragerea de potențiali clienți și furnizarea de valoare publicului țintă.
  • Tehnici: SEO folosește strategii tehnice, de la analiza cuvintelor cheie și optimizarea în pagină la crearea de link-uri și îmbunătățirea structurii site-ului. Marketingul de conținut vizează crearea de conținut convingător, de calitate.
  • Focus: SEO are ca scop satisfacerea algoritmilor motoarelor de căutare, în timp ce marketingul de conținut vizează și satisfacerea nevoilor și preferințelor publicului țintă.

Pentru a beneficia de ambele instrumente, cea mai simplă cale este de a apela la o agentie SEO bazata pe date, care oferă și servicii de content marketing. O agenție SEO are ca scop valorificarea datelor, pentru a identifica tendințele, a înțelege comportamentul utilizatorilor și a optimiza conținutul, pentru o performanță îmbunătățită. Efectuând o analiză aprofundată a cuvintelor cheie, cercetări competitive și audituri ale site-urilor, agenția SEO poate elabora o strategie personalizată, pentru a maximiza impactul eforturilor de marketing prin conținut. Combinarea datelor SEO cu content writing poate să permită afacerilor să dezvolte conținut care nu numai că rezonează cu publicul țintă, ci și clasează site-ul mai sus în rezultatele căutărilor online.

Cum se completează reciproc SEO și content marketing?

În prezent, specialiștii în domeniu consideră SEO și content marketing inseparabile pentru o strategie de promovare online eficientă. Principalele motive ar fi următoarele:

Analiza cuprinzătoare a cuvintelor cheie

În SEO se folosesc instrumente și tehnici avansate pentru a identifica cuvintele cheie și subiectele relevante pentru publicul țintă. Aceste date valoroase ghidează crearea conținutului relevant pentru publicul țintă și, totodată, optimizat pentru motoarele de căutare.

Conținutul de calitate și backlinking-ul

Conținutul de calitate atrage link-uri organice de la alte site-uri, iar acesta este un factor care influențează semnificativ clasamentele SEO, ajutând site-ul să ajungă la un public mai larg.

Experiența utilizatorului

SEO îmbunătățește experiența utilizatorului din punct de vedere tehnic, prin factori ce țin de viteza site-ului, capacitatea de răspuns pe dispozitive mobile și navigarea mai ușoară. Aceasta duce la un angajament sporit al utilizatorului, rate de respingere reduse și șanse mai mari de distribuire a conținutului de calitate.

Amplificarea pe platformele de social media

Conținutul de calitate poate fi distribuit în mare măsură pe platformele de social media, extinzându-și acoperirea dincolo de traficul organic. Un conținut cu număr mare de distribuiri devine mai vizibil, iar acest fapt indică motoarelor de căutare că este relevant și influențează pozitiv clasamentele SEO.

SEO și content writing sunt doi piloni care stau la baza unei strategii de marketing online de succes. O bună înțelegere și valorificarea ambelor instrumente poate să ajute un business să creeze conținut care rezonează cu publicul țintă și care, în același timp, se clasează mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. Natura complementară a SEO și a marketingului de conținut le permite să-și amplifice impactul reciproc, fapt care poate să aibă ca rezultat un trafic organic crescut, o vizibilitate mai mare a brandului și o rată mai mare a conversiilor.