Sari direct la conținut

[P] Musliu & Asociații a obținut la ÎCCJ prima hotărâre definitivă în dosarul agențiilor media, în favoarea Starcom Mediavest Group, prin care amenda aplicată de Consiliul Concurenței a fost redusă cu 90%

Smile Media
Hotărâre definitivă, Foto: freepik.com
Hotărâre definitivă, Foto: freepik.com

Avocații de la Musliu & Asociații au obținut, în premieră în România, o hotărâre definitivă prin care instanțele au confirmat că, în cazul întreprinderilor media care acționează în calitate de intermediar pentru clienți, cifra de afaceri care trebuia luată în considerare de către autoritatea de concurență pentru stabilirea amenzii trebuia să fie compusă exclusiv din comisioanele agenției și alte venituri pentru servicii prestate de agenție în mod direct. Astfel, Starcom Mediavest Group, una dintre cele 11 agenții de media sancționate de către Consiliul Concurenței prin Decizia 49/03.12.2014, devine singura care a obținut definitiv reducerea amenzii cu 90%.

Echipa de caz a Musliu & Asociații a fost compusă din Av Diana Musliu, Managing Partner, Dr. Iuliana Zlatcu, Senior Competition Economist și Av Vlad Epure, specialist în dreptul concurenței. Argumentele susținute de aceștia pe durata litigiului au convins instanța supremă cu privire la faptul că sancțiunea aplicată de către autoritatea de concurență unei întreprinderi media trebuie să fie proporțională cu volumul corect al activității economice desfășurate de aceasta, volum ce se reflectă în puterea economică reală a întreprinderii. În caz contrar, prin cuprinderea tuturor sumelor rulate de agenția de media (sume încasate/plătite în numele clienților) în cifra de afaceri luată în considerare pentru aplicarea amenzii s-ar fi ajuns la o majorare artificială a cifrei de afaceri, care nu ar mai fi fost cea mai apropiată de situația economică reală a părții sancționate, fiind astfel încălcat principiul proporționalității aplicării unei amenzi în materia normelor de dreptul concurenței.

În 2014, Consiliul Concurenței a sancționat 11 întreprinderi din industria media pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media a unei agenții media concurente.

Av Diana Musliu, Managing Partner: „Acțiunea in instanță a durat mai bine de 8 ani. Ne bucurăm cu atât mai mult cu cât este prima hotărâre definitivă în dosarul agențiilor de media prin care instanța a confirmat că metodologia de calcul a cifrei de afaceri în cazul unei agenții de media la stabilirea amenzii aplicate de către autoritatea de concurență trebuie să se raporteze la veniturile obținute efectiv, respectiv comisioane și remunerații pentru servicii prestate în mod direct”.

De asemenea, Av Vlad Epure, coordonatorul departamentului de Litigii, care a pledat în faţa Înaltei Curți, precizează: „A fost o provocare să arătăm instanței că abordarea adoptată de Consiliul Concurenței a condus la aplicarea unei amenzi excesive, care nu reflectă în fapt realitatea economică în cazul unei agenții de media, însă nu am renunțat să credem că, în final, clientul nostru va obține o soluție favorabilă în ceea ce privește reducerea amenzii la un nivel proporțional cu veniturile obținute efectiv de Starcom”.

Musliu & Asociații este o echipă de avocați și consultanți specializați pe probleme de dreptul concurenței, oferind consultanță inclusiv în aspectele economice ale acestei ramuri, fapt care conferă un avantaj în plus clienților noștri în abordarea relației cu piața și autoritatea de concurență.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro