Sari direct la conținut

Primarul din Paris reduce limita de viteză pe una dintre cele mai aglomerate șosele din Franța. Măsura e vehement contestată

HotNews.ro
Primarul din Paris reduce limita de viteză pe una dintre cele mai aglomerate șosele din Franța. Măsura e vehement contestată
Limita de viteză pe şoseaua de centură a Parisului, una dintre cele mai aglomerate din Franţa, a fost scăzută la 50 km/h (Foto: Luc Nobout / Zuma Press / Profimedia)

Limita maximă de viteză pe şoseaua de centură a Parisului, una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din Franţa, va fi de 50 km/h, o decizie luată de primarul socialist al capitalei franceze, Anne Hidalgo, care a stârnit indignarea atât a politicienilor de dreapta, cât şi a Guvernului.

Viteza maximă admisă de 50 km/h, în locul celei de 70 km/h în vigoare în ultimii zece ani, va fi introdusă iniţial doar pe o secţiune a acestui inel rutier esenţial de 35 km care înconjoară capitala franceză, anunță marţi agenția France Presse, citată de Agerpres.

Măsura urmează să fie extinsă pe întregul inel rutier la 10 octombrie, după şase nopţi de suspendare a circulaţiei, pe porţiuni, pentru a permite instalarea noilor indicatoare.

„Acest model de autostradă urbană nu mai este sustenabil”

Pentru municipalitate, care este proprietara şoselei de centură, obiectivul principal este reducerea poluării fonice şi a poluării aerului care „afectează viaţa” celor 550.000 de riverani din zona şoselei de centură, a declarat pentru AFP David Belliard, adjunctul primarului, responsabil de Transporturi.

„Acest model de autostradă urbană, conceput în anii 1970, nu mai este sustenabil în contextul accelerării încălzirii globale. Îi îmbolnăveşte pe oameni şi îi împiedică să doarmă”, a adăugat ecologistul.

În timp ce urmarea acestei noi limitări asupra calităţii aerului continuă să fie un subiect de dezbatere, efectul asupra poluării fonice este dovedit, iar asociaţia Bruitparif se aşteaptă la un câştig „deloc neglijabil”, de doi până la trei decibeli.

Un alt efect scontat este reducerea numărului de accidente grave pe un traseu utilizat zilnic pentru peste un milion de deplasări zilnice.

Având în vedere că viteza medie în timpul zilei este estimată la aproximativ 35 km/h, noua limită de viteză ar trebui să aibă impact doar în afara orelor de vârf.

Măsura, contestată: „Nu a fost realizat niciun studiu de impact”

Criticii susţin, prin urmare, că aceasta este o măsură „antisocială”, deoarece îi afectează pe lucrătorii care se deplasează noaptea şi la prima oră şi care sunt nevoiţi să folosească şoseaua de centură pentru a călători dintr-o suburbie în alta. Aceştia ar putea pierde până la 12 minute de somn, potrivit preşedintei regiunii Ile-de-France, Valérie Pécresse (dreapta, membră a formaţiunii Republicanii – LR), căreia i s-au alăturat mai multe organizaţii patronale din regiune.

Opozanţii denunţă o decizie „unilaterală” a primarului Parisului ce „va afecta milioane de persoane din regiunea pariziană”, după cum a subliniat noul ministru al Transporturilor, François Durovray (dreapta, membru LR). Acesta din urmă a avut vineri o întrevedere cu Anne Hidalgo pentru a-şi exprima dezacordul, însă a recunoscut că edilul socialist este „perfect îndreptăţit” să decidă.

„Până în prezent nu a fost realizat niciun studiu privind încetinirea traficului, impactul asupra traficului, impactul ecologic sau impactul economic”, a criticat Philippe Noziere, preşedintele asociaţiei celor 40 de milioane de automobilişti francezi.

Ministrul Transporturilor şi primarul Parisului au convenit vineri să efectueze o analiză „continuă şi independentă” a reducerii limitei de viteză, rezultatul urmând să fie prezentat peste un an.

INTERVIURILE HotNews.ro