Propunere legislativa a PNL: Diploma de doctor inceteaza sa mai produca efecte juridice din momentul comunicarii retragerii titlului
Senatorii PNL Teodor Atanasiu si Mihaela Popa au depus o propunere legislativa, pentru care cer dezbaterea in procedura de urgenta, prin care diploma de doctor inceteaza sa mai produca efecte juridice din momentul comunicarii dispozitiei de retragere a titlului, in motivare precizandu-se ca neadoptarea acestei propuneri ar incuraja perpetuarea fenomenului de plagiat, scrie News.ro.
„Prezenta propunere legislativa are drept obiectiv combaterea incalcarii standardelor de etica profesionala in ceea ce priveste acordarea si retragerea titlurilor de doctor”, se arata in motivarea propunerii.
Inalta Curte de Casatie si Justitie a considerat, prin decizii definitive, ca unele metode prevazute in Legea Educatiei Nationale pentru anularea actelor de studii sunt in contradictie cu Legea contenciosului administrativ, arata sursa citata.
Totodata, in motivare se arata faptul ca este nevoie de un mecansim clar si transparent prin care sa se verifice acuzatiile de plagiat.
„Mai mult, in ultimii ani s-a observat o crestere ingrijoratoare a numarului tezelor de doctorat suspecte de plagiat, acestea fiind realizate inclusiv de catre persoane publice. Avem nevoie, asadar, de o reglementare care sa contribuie la stoparea acestui fenomen, de un mecanism clar si transparent prin care sa se verifice acuzatiile de plagiat”, se arata in motivarea propunerii legislative.
„Neadoptarea prezentei propuneri legislative nu ar face altceva decat sa incurajeze perpetuarea acestui fenomen negativ, fapt ce ar contribui la scaderea increderii in educatie”, precizeaza sursa citata.
Teodor Atanasiu
Foto: AGERPRES
- De remarcat ca senatorul PNL Teodor Atanasiu este unul dintre cei care au votat luni in plen in favoarea legii cunoscute ca „ordonanta plagiatelor”, prin care CNATDCU este scos practic din circuitul analizei tezelor de doctorat si prin care se acorda autonomie mult sporita universitatilor, intr-o serie de modificari aduse legii educatiei.