Record de vanzari Ford pe piata chineza
Compania Ford Motor a anuntat luni ca in 2005 a vandut in China 82.225 autovehicule sub brand propriu, cu 46% mai mult fata de anul anterior, informeaza Reuters. Compania mixta detinuta de Ford in China, in parteneriat cu Changan Automotive Group a inregistrat anul trecut, un volum record de 61.013 unitati vandute, in crestere cu 41% fata de anul 2004.
Datele referitoare la vanzarile la brandurile afiliate, incluzand aici vehiculele produse de Mazda Motor Corp, nu au fost finalizate, insa Ford a anuntat ca vanzarile la toate marcile afiliate au depasit in 2005 cifra estimata anul trecut, de 220.000 unitati.
Anuntul companiei Ford vine dupa ce tot in aceasta luna, rivalul General Motors a anuntat ca vanzarile companiei pe piata chineza in 2005, au inregistrat o crestere de 35% fata de anul anterior, cu 665.390 unitati vandute, ceea ce i-a adus o devansare a producatorului german Volkswagen din pozitia de lider.
„Suntem increzatori ca in anul 2006, Ford Motor va inregistra o crestere semnificativa in ceea ce priveste volumul vanzarilor in China, reflectand produsele puternice, reteaua extinsa de distributie si sprijinul de care se bucura din partea Ford Automotive Financing China”, a declarat Mei Wei Cheng, director executiv al Ford Motor China.
Anul trecut, vanzarile totale de autovehicule in China au crescut cu 31%, pana la aproximativ patru milioane de unitati, ceea ce a insemnat o revenire, dupa o crestere mai scazuta de doar 15% inregistrata in 2004. In 2003, volumul vanzarilor de autovehicule pe piata chineza aproape s-a dublat.
De atunci, acest ritm a fost insa incetinit datorita politicii de creditare mai stricte a autoritatilor de la Beijing, care au incercat sa evite o supraincalzire a economiei.
Pentru 2006, analistii estimeaza ca vanzarile de autovehicule pe piata chineza vor creste cu 20%, ca urmare a cererii continue pentru modelele ieftine.
In ceea ce priveste vehiculele produse pe plan local, recent Reuters a anuntat citand publicatia People’s Daily, care se baza pe date furnizate de Asociatia Chineza a Producatorilor de Automobile, ca piata auto din China a ajuns pe locul doi in lume dupa piata americana, cu aproape 5,8 milioane de unitati vandute in anul 2005, in crestere cu 14% fata de anul 2004.