Sari direct la conținut

S-a lansat Dacia Logan furgon

HotNews.ro

Prima noutate majora din acest an la Dacia

preluare AutoNews.ro

Prima noutate majora din acest an, la Dacia, s-a consumat oficial aseara, o data cu lansarea noii versiuni Logan furgon, inlocuitorul vechiului model utilitar pick-up, retras de pe piata spre sfarsitul anului trecut.

Conform declaratiilor vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, pretul noii utilitare va fi sub bariera psihologica de 10.000 de euro, urmand sa fie cea mai ieftina optiune din gama sa. Cadenta zilnica de fabricatie a noii Dacia Logan furgon urmeaza sa fie, pentru inceput, de 40 de unitati.

Motorizarile vor fi aceleasi de la Logan berlina si Logan MCV, insa pentru toamna acestui an este asteptata o noua motorizare diesel de 1,5 litri, cu 10-15 CP mai puternica, preluata de la Renault Clio 3. Logan furgon este a treia versiune (dupa berlina si MCV sau break) din cele sase programate de Renault pentru Dacia, in aceasta perioada.

\AutoNews.ro.

O masina utilitara care va fi cautata de firmele

preluare Automarket.ro

La putin peste o luna de la fabricarea ultimei Dacii „Papuc”, Dacia isi innoieste gama cu a treia versiune a gamei Logan: Van. O masina utilitara care va fi cautata de firmele pentru care cele 800 de kilograme reprezentate de capacitatea maxima de incarcare – cea mai mare in aceasta clasa – si pretul competitiv constituie un mare avantaj in alegerea modelului de lucru.

Derivat din versiunea break MCV a lui Logan, Van apare pe piata cu solutii bine gandite pentru un astfel de automobil, a carui valoare este cu atat mai mare cu cat rezistenta materialelor este mai ridicata. Astfel, conform comunicatului de presa Dacia, materialele precum plansa de bord, panourile usilor sau tapiteria au fost testate cu succes si dovedesc o rezistenta excelenta la uzura in timp.

Si pentru ca vorbim de rezistenta, trebuie amintit faptul ca Dacia a luat masuri impotriva uzurii rapide a tablei, astfel ca aplicarea unui kit de etanseitate pe imbinarile caroseriei si protectia ranforsata in partea inferioara a caroseriei sunt principalele atuuri in acest sens. Ramane de vazut cat de utile se vor dovedi acestea.

Principala deosebire exterioara fata de versiunea MCV este aparitia panourilor de tabla care vin in locul geamurilor posterioare si a celor de custoda din spate. Deoarece un astfel de model are nevoie de mult spatiu de miscare, Logan Van vine cu suspensii ridicate si cu o garda la sol ridicata, pentru a contracara eventualele terenuri de rulare mai putin prietenoase.

Un semn de intrebare persista in drepturl alegerii modului de deschidere a usilor. Preluate direct de pe versiunea MCV a lui Logan, acestea nu sunt foarte practice in momentul descarcarii marfii la nivel ridicat din cauza faptului ca, cel putin in partea laterala, masina are nevoie de spatiu pentru deschidere portierelor.

Partea posterioara este insa salvata prin posibilitatea deschiderii cu 180 de grade a usilor inegale.

Automarket.ro

Atuuri specifice gamei Logan

preluare AutoF1.ro

O conceptie robusta

Asemeni celorlalte vehicule ale gamei Logan, modelul utilitar Logan VAN a fost dezvoltat pentru a raspunde unor conditii de utilizare variate si, adesea, severe. La interior, soferul va regasi aceeasi ambianta a postului de conducere si aceleasi comenzi existente pe versiunea break, Logan MCV.

Plansa de bord, panourile portierelor, tapiteria, dau o impresie de soliditate si dovedesc o excelenta rezistenta la uzura in timp, ceea ce reprezinta parametri importanti pentru un vehicul utilitar.

La exterior, dispozitivele de protectie sunt cele existente pe toate vehiculele Logan: protectia tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei.

Logan VAN este dotat cu bandouri de protectie a portierelor, inaugurate, deja, pe Logan MCV. De asemenea, suspensiile ridicate, garda la sol mai inalta decat media, scutul de protectie situat sub grupul moto-propulsor, se regasesc si pe Logan VAN.

Motorizari moderne

Logan VAN este echipat cu doua motorizari pe benzina, 1.4 si 1.6 8 supape si o motorizare diesel 1.5 dCi, toate trei fiind deja verificate pe numeroase vehicule din gama Renault. Motorul de 1.4 litri dezvolta o putere de 55 kW (75 CP) la 5 500 rot/min si ofera un cuplu de 112 Nm la 3 000 rot/min.

Motorul de 1.6 litri afiseaza o putere de 64 kw (90CP) la 5 500 rot/min si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min.

Aceste doua motorizari raspund perfect criteriilor de robustete si de usurinta a intretinerii care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. Acestea se disting printr-un cuplu important la regim jos, disponibil pe o plaja larga de utilizare, de la 3 000 rot/min pana la 4 500 rot/min.

In cazul fiecareia dintre aceste motorizari, primele trei rapoarte ale cutiei sunt scurte si privilegiaza demarajul si reprizele la viteza joasa sau atunci cand vehiculul este incarcat. Ultimele doua rapoarte privilegiaza consumul si acustica. Astfel, Logan VAN echipat cu motorul 1.4l 8 supape afiseaza un consum de 7,9 l/100 km in ciclu mixt.

Adevarata referinta in materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la baza o tehnologie moderna. El este echipat cu un sistem de injectie common rail de a doua generatie care ofera confort, suplete in utilizare si un consum redus, de numai 5,3 l la 100 km.

Acest aspect, dar si nivelul limitat al emisiilor, de numai 140 g/km de CO2, permit Logan VAN 1.5 dCi sa se pozitioneze de o maniera foarte competitiva printre celelalte furgonete diesel de pe piata. Motorul 1.5 dCi este nu doar compact ci si relativ usor (127 kg in ordine de mers).

Motorul dezvolta 50 kw (70 CP) la 4 000 rot/min si un cuplu maxim de 160 Nm la 1 700 rot/min, din care 85 % este disponibil intre 1 500 si 3 500 rot/min. Cutia de viteze mecanica cu 5 trepte este lubrifiata pe viata. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Demarajele si reprizele sunt energice chiar si atunci cand vehiculul este incarcat.

Consumul sau redus, asociat cu capacitatea de 50 de litri a rezervorului ii asigura modelului utilitar Logan VAN o autonomie de referinta care se apropie de 1 000 de km.

Siguranta, un imperativ de neocolit

Logan VAN beneficiaza de nivelul de siguranta activa si pasiva intalnit la Logan MCV. Merita reamintit faptul ca intreaga familie de modele Logan este conceputa pe baza platformei B a aliantei Renault Nissan, platforma pe care o imparte cu modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra.

Puntea fata, derivata din cea a modelului Renault Clio II este de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular si cadru nefiltrat. Puntea spate ranforsata preia conceptul de profil in forma de H cu epura programata, comun celorlalte vehicule construite pe aceasta platforma.

Aceasta este echipata cu arcuri elicoidale si amortizoare verticale cu cursa de suspensie marita pentru a permite vehiculului sa ruleze chiar si pe soselele cele mai dificile. Sasiul dispune, in echiparea standard, de o bara anti-ruliu in fata. Ansamblul asigura Logan VAN un comportament rutier sanatos si echilibrat in orice situatie.

Sistemul de franare a fost redimensionat pentru a lua in calcul capacitatea de incarcare a vehiculului. Astfel, toate versiunile Logan VAN sunt echipate cu discuri ventilate in fata si cu tamburi de 9’’ pe spate.

Versiunile dotate cu ABS dispun de un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al fortei de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Megane II. In materie de siguranta pasiva, Logan VAN este dotat, in functie de versiune, cu airbag frontal sofer si, optional, cu airbag frontal pasager.

Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare. In paralel, Logan VAN beneficiaza de expertiza recunoscuta a ingineriei Renault in domeniul rezistentei la socuri si de disipare a energiei cinetice. In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice.

Plansa de bord constituie un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor in caz de soc. Ranforsarile la nivelul planseului de sub picioarele soferului si pasagerului din fata protejeaza membrele inferioare ale acestora.

In caz de soc lateral, structura montantului central protejeaza bazinul, completand eforturile care au fost depuse pentru a intari rezistenta laterala a scaunelor si a elementelor de ranforsare din portiere.

AutoF1.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro