Sari direct la conținut

Scandalul "Oaia ca brand de tara pentru Romania": ministrul Turismului spune ca vrea sa foloseasca simbolul Mioritei ca sa atraga turistii romani, nu sa inlocuiasca actuala frunza

HotNews.ro
Oaia Miorita, simbol pentru turism?, Foto: AGERPRES
Oaia Miorita, simbol pentru turism?, Foto: AGERPRES

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, declara ca nu a cerut inlocuirea frunzei din brandul turistic de tara cu o oaie, ci a propus doar folosirea unor simboluri nationale, precum Miorita, in materiale de promovare turistica. Ca reactie la declaratiile mai multor operatori din turism, citati de Profit.ro, ministrul Dobre spune ca nu intelege de ce este luata in deradere propunerea sa, atata vreme cat si alte tari folosesc astfel de simboluri. „Franta are cocosul galic, avem Olanda cu vaca si Spania care are taurul. Eu nu pot sa vorbesc despre un simbol cum este Miorita?”, a spus ministrul pentru HotNews.ro.

Reamintim ca oaia romaneasca a mai fost in centrul atentiei in urma cu trei saptamani, dupa ce o nava plina cu ovine a lovit o nava ruseasca de spionaj, scufundand-o. Atunci, s-a produs o revarsare de umor pe Internet, fiind chiar rescrisa balada „Miorita” in varianta marinareasca. Vezi aici.

Discutia a pornit dupa ce mai multi operatori din turism au declarat pentru Profit.ro ca ministrul vrea sa schimbe frunza din brandul de tara cu o oaie.

„Hai sa ne folosim de istorie! Mie, personal, nu imi este rusine de Miorita. Noi nu putem sa discutam nimic serios?”, a mai spus ministrul.

Ministrul spune ca brandul de tara nu poate fi inlocuit pana la sfarsitul lui 2020, in conditiile in care s-au folosit fonduri externe pentru elaboarea sa, insa acest lucru nu poate opri utilizarea unor simboluri si legende nationale, scopul fiind atragerea si pastrarea turistilor autohtoni. „Pe mine ma intereseaza sa-i pastram pe ai nostri (n.red. turistii romani) in tara. Nimeni nu poate spune ca isi cunoaste in totalitate tara. De aici, am deschis o discutie principiala cu operatorii din turism (…) Acestia nu au spus daca e bine sau rau sa folosim simboluri”, a mai spus ministrul turismului. Acesta sustine ca le-a cerut operatorilor din turism sa vina cu idei pentru brosuri turistice. „Am zis sa vina cu idei, cu legende, absolut toate tarile se folosesc de legende”, a mai afirmat Mircea Dobre, adaugand ca le-a dat termen doua saptamani sa transmita propuneri de imbunatatire a unei strategii elaborate de catre directia de promovare si marketing din Ministerul Turismului.

Mircea Dobre a mai spus ca le-a propus operatorilor din turism ca viitoarele sedinte consultative sa fie inregistrate si facute publice.

Potrivit Profit.ro, la Consiliul Consultativ de saptamana trecuta, ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anuntat pe oamenii de afaceri din domeniu ca si-a propus sa schimbe brandul turistic al Romaniei, urmand sa inlocuiasca celebra frunza a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistica a tarii in jurul legendei Miorita. Turoperatorii dezaproba schimbarea brandului, spunand ca in turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, si ironizeaza ideea de a inlocui frunza cu o oaie. Miorita, cred ei, este o legenda trista, pesimista, cu trei romani care se omoara intre ei, iar oaia in sine e perceputa ca un animal stupid si supus. Aceste lucruri ii fac pe turoperatori sa considere neinspirata asocierea dintre Miorita si turismul romanesc, a mai aratat Profit.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro