Sari direct la conținut

Singurul portavion rusesc este într-o stare atât de jalnică încât nu se poate deplasa singur / Ce au descoperit scafandrii când șantierul naval a vrut să-l mute la alt doc

HotNews.ro
Portavionul rusesc Amiral Kuznețov este de mulți ani în reparații, Foto: Pavel Lvov / Sputnik / Profimedia
Portavionul rusesc Amiral Kuznețov este de mulți ani în reparații, Foto: Pavel Lvov / Sputnik / Profimedia

„Amiral Kuznețov”, singurul portavion al marinei ruse, aflat acum la Șantierul 35 de reparații navale din Murmansk este într-o stare atât de deplorabilă încât nu se poate deplasa prin mijloace proprii și este atât de ruginit că suferă de infiltrații severe, spun serviciile secrete ucrainene.

Pentru a continua lucrările de reparații, s-a luat recent decizia de a transfera nava din docul uscat în care se află în unul dintre docurile instalațiilor de reparații navale, spune Directoratul Principal de Informații al Ministerului ucrainean al Apărării.

Însă, chiar din faza pregătitoare a mutării navei, a devenit clar că portavionul nu este capabil să se deplaseze cu propriile mijloace. Prin urmare, s-a încercat mutarea cu ajutorul mai multor remorchere. Și acest lucru s-a dovedit a fi imposibil din cauza stării critice a cocii navei.

Ce au descoperit scafandrii când șantierul naval a vrut să-l mute la alt doc

Specialiștii în reparații navale au avertizat că starea „Amiralului Kuznețov” nu permite, în principiu, ca acesta să fie lăsat la apă. Dacă se face așa ceva, foarte probabil că se va răsturna pe o parte și se va scufunda.

Când echipele de scafandri au examinat corpul navei, au constatat că structurile metalice de sub puntea a treia erau expuse la o coroziune semnificativă. Calele sunt pline cu apă tulbure din cauza noroiului, ceea ce face imposibilă o examinare detaliată a navei din interior.

Oficialii Șantierului 35 de reparații navale și conducerea flotei încearcă să-și paseze responsabilitatea pentru starea actuală a „Amiralului Kuznețov”. La acest moment nu reușesc nici măcar să stabilească cine anume a luat decizia de a muta nava.

Comandamentul flotei a impus amenzi de un miliard și jumătate de ruble (echivalent a 21.400 dolari) conducerii șantierului pentru nerespectarea termenelor de reparații și neîndeplinirea contractului.

La rândul său, conducerea companiei a publicat o scrisoare în care se afirmă că nu este vinovată pentru că nava a ajuns într-o asemenea stare deplorabilă. Potrivit sursei citate, foarte probabil se va da vina pe reprezentantul militar de pe șantier, cel care a supravegheat desfășurarea lucrărilor.

Conform informațiilor disponibile, nu există nici măcar un termen aproximativ pentru finalizarea reparației portavionului „Amiral Kuznetsov” și pentru repunerea sa în funcțiune.

„Amiral Kuznețov” are o istorie plină de incidente

Amintim că, în luna decembrie, a avut loc – din nou – un incendiu la bordul bătrânului „Amiral Kuznețov”.

Singurul portavion al Rusiei și nava-amiral a flotei sale este de mai bine de 5 ani într-un proces de reparații și modernizări, ea intrând în serviciul forțelor navale ale țării în 1991, după ce lucrările de construcție la el începuseră cu 9 ani mai devreme.

Portavionul a intrat în revizie în 2017, după ce a efectuat operațiuni pe coasta Siriei timp de două luni. În 2018, când părăsea șantierul naval din Rosliakovo, a început să se scufunde, dar a fost salvat de echipaj.

Incendiul de acum câteva săptămâni nu a fost singurul din istoria singurului portavion rusesc. În ianuarie 2009, când era ancorat în ape turcești, un mic incendiu a dus la moartea unui marinar.

În octombrie 2018, Amiralul Kuznețov a fost avariat când cel mai mare doc uscat plutitor din Rusia, PD-50, s-a scufundat, ducând la prăbușirea uneia dintre macaralele sale de 70 de tone pe puntea navei, ceea ce a provocat o enormă spărtură.

După mai mult de un an, în decembrie 2019, când încă era la reparații, un incendiu major a izbucnit la bordul portavionului Amiral Kuznețov. Două persoane au murit și paisprezece au fost rănite în urma incendiului și a inhalării de fum.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro