Solutia pentru haosul de la Aeroportul Otopeni: Guvernul a modificat Legea taximetriei si a eliminat restrictia privind volumul portbagajului
Guvernul a modificat Legea Taximetriei (Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare) in sensul eliminarii restrictiei privind volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor (portbagajul) in cazul taxiurilor care au acces in locurile de asteptare ale aeroporturilor, potrivit unui comunicat emis de Guvern. Masura are scopul sa elimine blocajele existente in activitatea de transport in regim de taxi de la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.
Restrictia privind potrbagajul a intrat in vigoare de la 1 aprilie si doar 500 de taximetristi indeplineau toate conditiile pentru a-si desfasura activitatea la Aeroportul Henri Coanda, ceea ce a dus la un blocaj. Pentru a lua un taxi de la aeroport, clientii asteptau si 30-40 de minute.
„Astfel, potrivit noilor reglementari, in locurile de asteptare ale aeroporturilor din raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov au acces taxiurile care detin autorizatii emise de autoritatile de autorizare din aceste unitati administrativ-teritoriale. Amintim faptul ca legislatia acum in vigoare stipuleaza ca in locurile de asteptare special amenajate de aeroporturi ¬au acces numai taxiurile care detin autorizatii taxi emise de autoritatile de autorizare din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov si au volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor de cel putin 500 de litri¬. Eliminarea restrictiei privind volumul spatiului destinat pentru transportul bagajelor in cazul taxiurilor care au acces in locurile de asteptare ale aeroporturilor s-a decis printr-o Ordonanta de Urgenta adoptata astazi de Guvern, act normativ care modifica Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare”, potrivit comunicatului emis de Guvernul Romaniei.
In plus, dupa evenimentele din luna martie 2016 care au avut loc pe aeroportul din Bruxelles, pentru imbunatatirea masurilor de securitate si dupa consultari cu autoritatile cu atributii in domeniu, a reiesit necesitarea implementarii unui pachet de masuri suplimentare pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Una dintre aceste masuri se refera la emiterea unor permise de acces in zona de preluare a pasagerilor de la aeroport pentru taximetristi si autoturismele utilizate de acestia in activitatea de taxi.
Incepand de la 1 aprilie a intrat in vigoare un nou regulament de acces al taxiurilor in Aeroportul Henri Coanda din Otopeni, una dintre reglementari fiind aceea ca taxiurile cu portbagaj mai mic de 500 de litri nu au acces. Soferii de taxi acuza ca regelementarea afecteaza marea majoritatea a taxiurilor din Capitala care functioneaza pe GPL, cu rezervorul montat in portabagj.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a anuntat regulamentul Aeroportului din luna iunie 2015. Termenul de 1 aprilie 2016 a fost stabilit la solicitarea companiilor de taximetrie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a informat, inca din luna iunie 2015, societatile care detin terminalele pentru comenzi taxi in Aeroportul Henri Coanda, cu privire la aplicarea acestor masuri referitoare la desfasurarea legala a activitatii de taximetrie la aeroport, relateaza sursa amintita.
Dincolo de Noul regulament al Aeroportului, restrictia privind volumul portbagajului este stipulata in Legea Taximetriei inca din 2010.
La inceputul lunii aprilie, doar 500 de taximetristi indeplineau toate conditiile pentru a-si desfasura activitatea la Aeroportul Henri Coanda, ceea ce a dus la un blocaj, pentru a lua un taxi de la aeroport clientii asteptau si 30 -40 de minute.