Sari direct la conținut

Sorin Oprescu cere limitarea numarului de taximetristi din Ilfov care lucreaza in Bucuresti si interzicerea inchirierii licentelor: "Da, este sclavie in taximetrie"

HotNews.ro

Primarul Bucurestiului, Sorin Oprescu, cere ca in noua lege a taximetriei sa fie limitat numarul de taximetristi din Ilfov care isi desfasoara activitatea in Bucuresti, printr-un protocol incheiat intre cele doua administratii locale.

De asemea, el doreste sa se interzica posibilitatea ca autorizatiile de taxi sa fie inchiriate de la un operator la altul si nu este de acord ca tariful pentru taximetristii independenti sa fie stabilit de dispeceratele cu care lucreaza.

Taximetristii din Ilfov care opereaza in Bucuresti

Primarul general propune ca numarul acestora sa fie stabilit printr-un acord de cooperare intre cele doua administratii locale deoarece, potrivit acestuia, exista un numar foarte mare de taximetristi din Ilfov care lucreaza in Bucuresti.

„Concret, primaria Municipiului Bucuresti nu este de acord cu propunerea ca un numar de taxiuri din judetul Ilfov sa opereze permanent in Bucuresti si ma refer concret la un numar de 1.600 de taxiuri din Ilfov. Era un abuz din partea organului legislativ care interfera cu autoritatea locala intr-o problema care tine exclusiv de decizia administrativa locala. Mai multe decat atat, din cauza acestei prevederi se putea realiza o concurenta neloiala celor care isi desfasoara activitatea in localitatea in care sunt autorizati”, a declarat primarul general.

El a afirmat esizat ca in anumite localitati din Ilfov s-au dat mai multe autorizatii decat prevede legea. „Exista o localitate cu circa 7.000 de locuitori ai carei reprezentanti au dat 192 de autorizatii cand legea ii obliga sa dea fix 28 de autorizatii”, a aratat Oprescu.

In plus, acesta cere scoaterea cuvantul „permanent” din lege, referindu-se la paragraful „Se interzice taxiurilor sa efectueze transportul public de persoane in regim de taxi sau sa stationeze in vederea efectuarii in mod permanent a unor astfel de transporturi in interiorul unei localitati alta decat localitatea de autorizare”, in conditiile in care taximetristii din Ilfov care veneau in Bucuresti si prestau aceasta activitate nu puteau fi amendati de politie deoarece nu se putea demonstra caracterul de permanenta.

Tarifele taximestrilor

Referitor la tarif, Oprescu a declarat ca nu este de acord ca taximetristii care isi defasoara activitatea independent sa aiba tariful stabilit de dispeceratele cu care lucreaza. Edilul a declarat ca tariful maximal este stabilit de Consiliul General si, desi un tarif minimal nu poate fi stabilit, dar pretul trebuie sa fie unul corect.

„Ca urmare a faptului ca in momentul de fata preturile sunt sub limita acoperirii costurilor de catre operatori, apar fenomene de tipul inselarea clientului, evaziunea fiscala, negocierea cu clientul la cursa si neutilizarea aparatului de taxat”, a declarat Oprescu.

In ceea ce priveste inchirierea autorizatiilor de taxi, Sorin Oprescu a afirmat ca nu este de acord cu aceasta practica deoarece in felul acesta nu se mai elibereaza niciodata autorizatiile de taxi.

„Mai este o problema serioasa legata de inchirierea autorizatiilor si transmiterea lor de la un operator la altul fara a se tine cont de caracterul public al acestora. In acest fel, tinand seama de numarul de autorizatii limitat de lege, se creeaza premisa ca niciodata o autorizatie sa nu mai fie disponibila. Creste numarul celor care vor lucra pe autorizatiile altora, cu propria masina, suportand toate costurile, responsabilitatea celui ce detine autorizatia devenind practic nula. Aceasta va crea un val de nemultumire in randul celor care astazi formeaza asa zisul grup al ‘sclavilor in taximetrie‘”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

El a multumit noului Parlament ca a scos de pe ordinea de zi proiectul de modificare a legii taximetriei si ca acesta se va reintoarce la comisiile de specialitate pentru a fi introduse si amendamentele primariei.

In acest moment, in Bucuresti sunt eliberate circa 8.500 de autorizatii de taxi.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro