Sari direct la conținut

FOTO ​Ce s-a întâmplat cu ”revoluția parcărilor” promisă de Primăria Capitalei acum trei luni

HotNews.ro
Revoluția în parcare - noiembrie 2022 -5, Foto: Hotnews
Revoluția în parcare - noiembrie 2022 -5, Foto: Hotnews

”Revoluția parcărilor”, începută de Primăria Capitalei în 15 august, s-a împotmolit la câteva străzi din zona centrală. Deși s-au dat peste 2.000 de amenzi și aproape 6.000 de somații celor care au parcat inclusiv pe trotuar, mașinile au reapărut imediat ce Poliția Locală a plecat din zonă. Reușită sigură a fost doar acolo unde s-au pus stâlpișori și mașinile nu au mai avut cum să ocupe spațiul destinat pietonilor.

În paralel, Primăria Capitalei a mai avizat mii de locuri noi de parcare, iar până la finalul anului viitor promite să le traseze pe 850 de străzi. Pe aceste artere vor fi puși și stâlpișori, a declarat viceprimarul Stelian Bujduveanu pentru HotNews.ro. Pentru a crește ritmul, de marcaje și stâlpișori nu se va mai ocupa doar Administrația Străzilor, ci 7 entități din cadrul Primăriei Capitalei.

Pe ce străzi din București s-a desfășurat ”revoluția parcărilor”

În cele aproape trei luni de când a început ”revoluția parcărilor”, s-a acționat doar pe 29 de străzi șipiațete din zona centrală:

  • Piața Libertății, Piața Victoriei, Piața Lahovari, Piața Rosetti, Piața Amzei, Piața Revoluției, Sala Palatului, str. Dem I. Dobrescu,
  • Calea Dorobanților, b-dul Gheorghe Magheru, str. Berzei / str. Vasile Pârvan, str. Ion Câmpineanu, str. Ion Brezoianu, str. Academiei,
  • str. Doamnei, str. Domnița Anastasia, str. Eforie, str. Mihai Vodă, str. Grigore Cobălcescu, str. Elie Radu,
  • b-dul Carol (între Piața Rosetti și Calea Moșilor), Splaiul Independenței, parcare Eva, str. Gutenberg, str. Mendeleev,
  • str. Episcopiei, b-dul Schitu Măgureanu, str. Anghel Saligny, str. Ioan Zalomit.

Bulevardul Carol: când este poliția în zonă, nu este parcată nicio mașină, când poliția pleacă, nu ai pe unde să mergi

Dar și aici, rezultate spectaculoase sunt doar unde s-au pus stâlpișori, iar șoferii nu au unde să oprească neregulamentar. În rest, cum pleacă poliția, reapar mașinile parcate pe trotuar sau pe prima bandă.

Contactat de HotNews.ro, viceprimarul Stelian Bujduveanu spune că în perioada 16 august- 4 noiembrie s-au dat următoarele sancțiuni:

  • 2.126 de amenzi în valoare totală de 495.155 de lei
  • 5.785 de somații
  • 27.024 de suprataxe celor care au parcat în parcările publice, dar nu au plătit

Viceprimarul spune că pentru eliberarea trotuarelor soluția este să se monteze stâlpișori fiindcă Poliția Locală nu poate să păzească fiecare trotuar.

  • ”Gradul de conformare este unul foarte ridicat la nivelul parcărilor publice, lumea își plătește parcarea, există abonamente.
  • Avem însă o problemă: nivelul de implicare a forțelor de ordine în eliberarea trotuarelor nu este unul foarte ridicat deoarece efectivele de poliție locală ale municipiului București sunt limitate la număr și nu pot fi în permanență peste tot unde nu se respectă legea.
  • Pentru a debloca aceasta situație, nu există altă alternativă decât să montăm acei stâlpișori care nici nouă nu ne plac, dar pentru moment aceasta este soluția. Vedeți pe Splaiul Unirii: stă zile întregi Poliția acolo, dar cum pleacă, este suficient să parcheze o mașină neregulamentar, apoi mașină după mașină vine și parchează pe trotuar”, a explicat Bujduveanu.

Pe strada Caimatei și Calea Moșilor trotuarele sunt pline de mașini

Polițiștii locali trebuie să aștepte șoferii care au parcat neregulamentar să vină la mașină ca să-i amendeze

Viceprimarul spune că nici legislația nu ajută, iar polițiștii locali trebuie să aștepte ca șoferii care au parcat neregulamentar să vină la mașină ca să-i amendeze:

  • ”Modificarea legislativă recentă permite ridicarea mașinilor parcate pe trotuar de către Poliția Locală, dar nu permite Poliției locale să dea amendă atunci când șoferul nu este la mașină.
  • În continuare această problemă legislativă există, sperăm să se rezolve pentru a ușura munca Poliției Locale.
  • Noi acum ori așteptăm să vină șoferul la mașină ca să-l putem amenda, ori îi chemăm pe colegii de la Brigada Rutieră.
  • Din păcate, acest fenomen este peste tot în România și fără implicarea politicilor coercitive nu se va rezolva. Trebuie amenzi, sancțiuni și să stăm pe teren”.

Trotuare ocupate de mașini în centrul orașului

Mult prea puține mașini ridicate

Cât despre ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, Primăria Capitalei nu le mai ridică, iar din cele 6 sectoare, doar în 4 se ridică deocamdată, respectiv sectoarele 1,3, 4 și 6. În Sectorul 2 s-a aprobat recent regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar.

De exemplu, în Sectorul 1, din luna aprilie, când a fost aprobat regulamentul de ridicare a mașinilor, au fost ridicate 700 de mașini, a scris primarul Clotilde Armand pe pagina de Facebook.

În Sectorul 4, în primele 7 luni din 2022 au fost ridicate 4.900 de mașini parcate neregulamentar, potrivit datelor furnizate de instituție.

Mașini parcate neregulamentar în centrul orașului

În Sectorul 6, de la începutul anului și până pe 23 octombrie au fost ridicate 549 mașini.

De ce Primăria Capitalei nu pune mai repede stâlpișori pe trotuare

Întrebat de ce nu se pun mai repede stâlpișori și nu se trasează mai repede locuri noi de parcare, Bujduveanu spune că până acum s-a ocupat de de asta doar Administrația Străzilor, care nu are personal suficient. O altă problemă este că oamenii nu își mută mașinile:

  • ”Cea mai mare problemă cu care ne confruntăm este că la momentul amenajării unei parcări noi și a închiderii trotuarelor, cu stâlpi, este că oamenii nu își mută mașinile de acolo ca să putem face treaba, noi căutăm proprietarii, îi înștiințăm, lăsăm pliante că venim în ziua X să trasăm, dar nu le iau.
  • Relocăm mașinile, dar merge destul de greu, încercăm să găsim o altă metodă ca să meargă mai repede. Mai simplu ar fi ca oamenii să coopereze”.

Adevărata revoluție în parcare, abia în 2023

Viceprimarul spune că o parte din problemă – cea care ține de primărie – a fost rezolvată, iar de acum încolo șapte entități din Primăria Capitalei se vor ocupa de proiectare, trasat noi locuri de parcare și montat stâlpișori, astfel că până la sfârșitul anului viitor pe 850 de străzi din centrul orașului și din nordul Capitalei se vor trasa locuri de parcare și se vor monta stâlpișori, acolo unde se poate și este nevoie.

Cele 850 de străzi au fost împărțite în 9 loturi astfel: Lotul 1 și 2 au fost alocate Companiei Municipale Trustul de Clădiri metropolitane, lotul 3 – Compania Municipală Energetica Servicii, lotul 4 – STB, Lotul 5 Administrația Străzilor, lotul 6 – Compania Municipală Managementul Traficului București, lotul 7 ADIZMB, lotul 8 și 9 – Compania Municipală de Parking.

Bujduveanu susține că la finalul anului viitor se va ajunge la peste 30.000 de locuri de parcare, față de 17.000 cât sunt acum. În aceste trei luni, o bună parte din ele au fost avizate în Comisia de Circulație și urmează să fie implementate.

El recunoaște că lucrurile nu s-au schimbat semnficicativ, deocamdată, dar promite că în următoarele luni va fi mai bine:

  • ”Nu pot spune că se vede o schimbare semnificativă, dar din cifrele noastre, comparativ cu anul trecut, este o îmbunătățire.
  • Vom continua această campanie, nu am spus că într-o săptămână sau o lună se va rezolva. Această campanie trebuie susținută până la finalul mandatului și mult timp după.
  • Nu poți avea un oraș civilizat, cu trotuare libere, dacă nu persiști în a sancționa acei șoferi care nu respectă legea, de a amenaja noi locuri de parcare acolo unde se poate și de a taxa parcarea. Este o vorbă: cea mai scumpă parcare este cea ieftină, care creează cele mai multe prejudicii pentru un oraș”.

Se pun stâlpișori pe bulevardul Carol

În această săptămână, de exemplu, se vor monta stâlpișori pe bulevardul Carol, iar Calea Dorobanți și Calea Floreasca sunt în curs de reamenajare. Vor urma străzile Eminescu, Polonă, cele cu sens unic pentru a crea fluiditate inclusiv pentru transportul în comun: „Noi vedem întârzierile cauzate de aceste mașini parcate ilegal”.

Pe străzile din jurul Primăriei Capitalei, unde s-au pus stâlpișori, trotuarele sunt libere

Licitația pentru parcometre, în desfășurare

Compania Municipală Parking București a început în octombrie licitația pentru achiziția celor 300 de parcometre care vor fi instalate în parcările administrate de Primăria Capitalei. Valoarea contractului este estimată la 10,9 milioane lei. Termenul până la care pot fi depuse ofertele este 10 noiembrie, iar parcometrele trebuie livrate în 3 luni de la data semnării contractului.

După introducerea parcometrelor, primăria va renunța la personalul care stă acum în fiecare parcare și încasează banii de la cei care parchează acolo.

Începând cu luna septembrie, Compania Municipală Parking a scos la licitație mai multe contracte care vizează modernizarea parcărilor publice din Capitală, în contextul ”revoluției în parcare” anunțate de primarul Nicușor Dan și viceprimarul Stelian Bujduveanu:

  • Camere video performante care să citească plăcuțele de înmatriculare, astfel încât să fie depistați cei care nu au plătit. Valoarea estimată a contractului este de 449.000 lei, iar achiziția vizează montarea a 8 camere video pe două autovehicule, 4 camere pentru fiecare autovehicul pentru scanarea mașinilor parcate la bordură în parcajele situate pe străzile cu sens unic sau dublu sens. Termenul de depunere a ofertelor este 05.10.2022.
  • Acord-cadru pentru furnizare materiale de semnalizare pentru parcările administrate de Compania Municipala Parking București S.A.. Valoarea estimată este de 1.364.000 lei, pe 24 de luni, și se dorește achiziționarea a maxim 2000 de stâlpi de delimitare, 3,800 de indicatoare rutiere de informare de diverse mărimi, 800 de stâlpi pentru indicatoarele de informare. Termenul de depunere a ofertelor este 25.10.2022.
  • Contract de furnizare, montaj si punere in functiune – solutie completa pentru cele 10 parcări ale Primăriei Capitalei care pot fi închise cu barieră: Alba Iulia; Cina; Expozitiei; Herastrau Pavilion H; Herastrau Parc; Peco bariere; Pescarus; Sfanta Vineri Junior; Piata Presei Libere; Piata Victoriei. Valoarea estimată a contractului este de 2.096.630 lei. Termen limită pentru primirea ofertelor – 7 noiembrie.
  • Achiziția a 18 autoturisme cu motor electric, o autoutilitară tip furgon cu rampă manuală din aluminiu, un autoturism hibrid şi un autoturism cu motor electric capacitate mare. Cele 18 autoturisme cu motor electric au o valoare estimată de 2,6 milioane lei. Termen limită pentru primirea ofertelor: 10 noiembrie.

Mașini parcate neregulamentar în centrul orașului

Primăria Capitalei vrea să ieftinească parcarea

Primăria Capitalei ar putea elimina tarifele diferențiate pe zone, cuprinse între 2,5 și 10 lei, și să aplice un tarif unic de 5 lei, pentru toate parcajele publice din oraș, aflate în administrare, potrivit unui proiect de hotărâre de Consiliu General aflat în dezbatere publică. Pentru riverani, propunerea este un abonament de 50 lei/lună.

Propunerea este ca pentru utilizarea locurilor de parcare, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00, șoferii să plătească 5lei/oră. Pentru acest interval orar este disponibil, pentru peroanele fizice, și un abonament de 25 lei/zi sau un abonament de 500 lei/lună.

Pentru utilizarea locurilor de parcare de către riverani este propus un tarif de 50 lei/lună și 500 lei/an.

Tariful de exploatare pentru locurile de parcare a căror utilizare este necesară pentru incarcarea autovehiculelor electrice este de 300 lei/lună/loc de parcare plus 0,15 lei/kw vândut.

Plata tarifului permite ocuparea unui loc de parcare fără rezervare.

Propunerea este ca tariful orar de parcare să se aplice de luni până vineri, între 8.00 și 20.00, în afara acestui interval parcarea urmând să fie gratuită, inclusiv în zilele cu sărbători legale. Excepție fac parcajele de pe Aviatorilor, Biserica Enei, Brezoianu, Bucur Obor, Calea Floreasca, Calea Victoriei, Charles de Gaulle, Cina, Conservator, Constantin Esarcu, Doamnei, Domnița Anstasia, Dorobanți, Edgar Quinet, Eforie, Episcopiei, Eva, Expoziției, George Enescu, Herăstrău, Horoscop, Sitraco, Ion Câmpineanu, Lido, Magazin Victoria, Marriot, Nerva Traian, Nicolae Bălcescu, Nicolae Golescu, Obor Chiristigiilor, Pecăruș, Piața Libertății, Piața Victoriei, Piața Revoluției, Radu Beller, Sala palatului, Schitu Măgureanu, Șoseaua Nordului, Splai, Tonita, Piața Unirii, Piața Walter Mărăcineanu, Ziduri Moși, unde tariful se aplică de luni până duminică, între 8.00 și 20.00.

În cazul abonamentelor pentru riverani, abonamentul este valabil pentru persoane fizice cu domiciliul sau reședința adiacente parcajului și care posedă autoturisme aflate în proprietate înmatriculate la adresa respectivă sau utilizate în baza unor contracte de leasing sau de comodat. Abonamentul permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervare.

Despre ”Revoluția parcărilor”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, și viceprimarul Stelian Bujduveanu au declarat că de pe 15 august Primăria Capitalei nu va mai permite parcarea pe trotuar în centrul orașului, iar treptat, în această zonă, nu se va mai putea parca gratuit, urmând să fie trasate parcări cu plată peste tot unde e posibil, așa cum este în alte capitale europene.

Revoluția a început în forță, în prima săptămână, pe câteva străzi au fost montați stâlpișori, au fost date 169 de amenzi în valoare totală de 52.145 de lei. Polițiștii au aplicat și și 536 somații și au fost ridicate trei mașini.

De asemenea, pentru 35 de sesizări înregistrate la Dispeceratul Poliției Locale București privind oprirea/staționarea neregulamentară a autovehiculelor a fost solicitat sprijinul Poliției Rutiere.

”Revoluția” a continuat și după începerea anului școlar, însă mai modest. Pe bulevardele și străzile unde s-a declarat război șoferilor care parchează pe trotuar au mai apărut mașini parcate neregulamentar, iar străzi noi nu au mai fost eliberate de mașini, ci poliția a acționat în principal pe străzile din jurul Primăriei și pe alte câteva artere centrale.

ARHIVĂ COMENTARII
mr_mojo • 2022-11-09 10:30:32
Le ridici doar dacă blochează traficul sau dacă par avariate și/sau nemișcate de mult timp. Dacă nu, le dai amenzi zilnic; după o suma blochezi conturi, după alta suma ridici mașina și o vinzi ca sa recuperezi banii. Simplu.
15 10
Cozmin II • 2022-11-09 11:45:24
Primaria trebuie sa inteleaga ca nu sunt suficiente locuri de parcare. Daca impune taxa de parcare pe locurile existene, nu inseamna ca a creat locuri de parcare. Primaria trebuie sa creeze noi locuri. Foarte bine ca reduc taxele pentru riverani. Nu riveranii sunt cei care aglomereaza centrul. Oricum, riveranii nu au unde parca in alta parte. In schimb, daca Primaria vede ca centrul nu a fost descongestionat, trebuie sa creasca taxa pentru neriverani, nu sa o reduca. Acolo unde spatiul permite, sa nu mai hasureze anumite zone, reducand numarul locurilor de parcare. La fel, in cazul trotuarelor largi, sa permita parcarea cu doua roti pe trotuar, pana la crearea de locuri de parcare suficiente
21 16
bumble-bee • 2022-11-09 11:58:02
Pentru 2 milioane de mașini? Unde creezi atâtea locuri?
10 20
Cozmin II • 2022-11-09 12:30:26
In centru nu vin 2 milioane de masini, ca sa parcheze. Crearea a cateva sute de locuri, plus majorarea taxei de parcare pentru neriverani, lucru care ar duce la descurajarea unora, ar descongestiona centrul.
14 12
pehash • 2022-11-09 12:56:25
Cate sute de locuri stau goale in parcarea de la Unirii? dar la Cocor? Daca era cerere, construiau privatii. Toti vor moca si fiecare are o scuza penibila - ba ca trebuie sa ajunga la munca, la scoala, la bordel.. ba ca i se cuvine trotuarul din fata casei etc.
8 17
JohnnyBrav0 • 2022-11-09 14:13:03
Crarea a sute de locuri ar insemna demolarea a mii de metri patrati de cladiri. Ce sa demolam? Ai o casa prin centru si te oferi voluntar? Alternativ, se pot construi o gramada de parcari subterane in centru. De exemplu, chiar in spatele primariei, pe Splai, unde este benzinaria Petrom. Sau pe partea cealalta a raului, sub spatiul verde unde e statuia Reginei Maria. Sau in Piata George Enescu, Piata Revolutiei, etc. Dar o astfel de lucrare costa practic 20-30.000 de euro/loc. Cine plateste lucrarea? Cine plateste apoi tariful orar sau abonamentul necesar pentru a acoperi costurile?
4 10
RazB • 2022-11-09 16:05:21
Costă 20-30000 de EUR dacă bișnițarul care construiește vrea un profit imediat de 150-200%, căci altfel cum și-ar fi umplut parizienii orașul cu parcări etajate? Căutați poze din Paris din anii 1950-1960 și veți vedea orașul plin de mașini parcate pe oriunde, cum este Bucureștiul acum. Măcar dacă, în urma distrugerii spațiilor verzi, s-ar fi făcut parcări în loc de blocuri pentru bișnițari, tot ar fi fost un lucru bun, căci și cu parcările și serviciile aferente se pot câștiga bani buni, nu numai cu blocurile de locuințe sau birouri. În schimb, fiind și cam proști, ne chinuim să ”optimizăm” ce nu se poate optimiza - cum ar fi să plantăm stâlpișori și să păzim trotuarele cu falsa poliție...
3 4
pehash • 2022-11-09 16:22:45
Costul e cost si nu are legatura cu profitul. Indiferent in cati ani recuperezi costurile (nu mai vorbim de profit), tot trebuie sa platesti mai intai constructorul. Este mult mai scump sa excavezi si sa izolezi un subsol decat sa ridici un etaj deasupra solului. Vezi parcarea de pe Decebal, pe care negoita a inaugurat-o de 3 ori intr-un an si nu a mai spus cat au costat lucrarile aditionale, peste primele 20 de milioane de euro.
1 3
CristiRoiban • 2022-11-10 15:47:31
Costul pentru parcare subterana și eventual și supraterana e mult mai mare, la studiile de fezabilitate publicate pe site la primăria sector 6 sunt evidențiate clar, ca exemplu, mai mult de 40.000 de euro rezulta costul pentru un loc de parcare făcut, ajunge chiar la 55.000 de euro pentru parcarea de pe str Odgonului sector 6( mi se pare ca acesta e și motivul pentru care a căzut la vot în vreo 2 ședințe). Deci, din punct de vedere economic sa zic așa, nici o șansă să fie vreodată amortizate...
0 0
atc • 2022-11-09 16:12:43
Important ar fi si sa nu treaca metroul prin parcare!
5 0
pehash • 2022-11-09 16:30:55
Nu ai coborat niciodata la metrou la Izvor?.. Sau ai vazut Bucurestiul pana acum doar pe harta?
0 5
eu@eu • 2022-11-09 20:32:46
În unele poze din articol se văd clădiri abandonate. Acolo se pot amenaja parcări. Am văzut aşa ceva în mai multe ţări.
2 2
atc • 2022-11-09 16:11:17
Cei cca. 1.800 km. de strazi ale Buc., asigura cca. 3,6 mil. metri de parcat pe ambele parti. Presupunand ca- de ex. noaptea - n-ar circula nicio masina ,cele 1,4 mil. autoturisme abia s-ar putea parca pe strazile existente ( cca. 2,5 m/ auto)
6 1
pehash • 2022-11-09 16:43:37
Genial. 2,5m/auto, adica vor parca perpendicular. O banda are ~3-3.5m pe sens si va parca o masina lunga de ~4.5m. Si ziua aceleasi masini vor circula non-stop, asteptand sa vina noaptea, sa poata parca? Du-te si dormi, ca deja s-a incins neuronul singuratic de atata frenezie.
2 3
fl0rin • 2022-11-09 12:40:55
Pana sa inteleaga primaria, cetateanul trebuie sa inteleaga o chestie incredibil de simpla: nu gasesti loc de parcare regulamentar, nu parchezi. Deocamdata cetateanul nu intelege pentru ca nu suporta nici o consecinta daca parcheaza neregulamentar, sau consecintele sunt neglijabile. Cand vor exista consecinte reale, cu sau fara locuri de parcare suficiente (nu vor fi niciodata, e fizic imposibil), nu se va mai parca neregulamentar.
6 19
KMura • 2022-11-09 17:23:25
"nu gasesti loc de parcare regulamentar, nu parchezi" - ba trebuie să înțelegi tu o chestie simplă: cei mai mulți șoferi folosesc mașina de nevoie, nu ca să se dea mari sau ca să mergă la bodegă. Dacă va trebui să-ți duci mama nedeplasabilă sau copilul la un spital din București și nu găsești loc de parcare ce vei face? te întorci acasă și renunți la programările la medic? "locuri de parcare suficiente (nu vor fi niciodata, e fizic imposibil)" - poate la noi, că în orașele civilizate se poate
6 3
fl0rin • 2022-11-09 18:32:42
Iau un taxi, pretenas, daca stiu ca am o urgenta si sunt probleme cu gasirea unui loc de parcare. Repet, la noi se intampla ce se intampla doar din cauza ca lipsesc consecintele. In tarile cu apa calda, daca ajungeti, sunteti mielusei, cetateni model, pentru ca acolo in secunda doi esti calcat pe cap de autoritati daca ai luat la misto legea. La noi va merge, e sat fara caini. Sa vedem pana cand.
2 4
KMura • 2022-11-09 19:15:10
Prietenaș, am stat cu copilul la spital și ore întregi, ca nu ești primit imediat cum ai ajuns, stai tu ore întregi cu un nou născut sau copil de 1-2 ani în fața spitalului în taxi, că eu nu-mi permit. În cele mai multe tări cu apă caldă, unde probabil nu ai ajuns până acum, ai locuri de parcare la spital. Iar pe cele câteva în care nu ai, nu e cazul să le luăm de exemplu, de ce să ne dorim să adoptăm modele disfuncționale?
6 0
fl0rin • 2022-11-09 19:49:18
Pretenas, scuteste-ma. Poate nu esti nici asigurat daca nu te primesc astia nici in spitale si te tin cu orele pe afara. In tarile cu apa calda unde este loc de parcare, parchezi, unde nu, nu. Punct.
0 3
pehash • 2022-11-09 19:20:49
Clasic, lacrimogene de latrine tv. Mama "nedeplasabila". Pai daca este "nedeplasabila", vine medicul acasa. Sau se duce KMura la dex si mai invata un pic de limba romana. Sute de mii de bucuresteni isi duc rudele la spital zilnic, de-aia e blocata circulatia.
0 5
fl0rin • 2022-11-09 19:53:01
Acuma a dat-o la intors cu nou nascutul cu care l-au tinut cateva ore in afara spitalului. Asta tre sa fie vreun drogalau de 17 ani, cu bemveu din 90 toamna, n-a vazut in viata lui un spital pe dinauntru. Probabil nici n-a parcat in viata lui regulamentar.
0 1
TICALOSU • 2022-11-10 10:06:42
Cam da!
0 0
KMura • 2022-11-09 14:15:48
Și ne prefacem în continuare că nu știm că în ultimele decenii primăriile au acordat (contra șpagă sau contra cost) autorizații de construcție proiectelor care nu asigurau numărul de locuri de parcare conform normativelor. Astfel, îi punem pe cetățenii corecți să plătească pentru corupția din primării. Iar politicienii șmecheri nu își mai bat capul să remedieze problema lipsei locurilor de parcare, că doar e mai ușor să le zică fraierilor să renunțe la mașină.
7 4
Abraxas23 • 2022-11-09 10:36:00
Bravo, Nicusor, o gluma (proasta) de oras - necivilizabil, din pacate, pentru ca autoritatile sunt ele insele necivilizabile.
11 7
bumble-bee • 2022-11-09 11:58:30
așa locuitori așa autorități.
10 5
Abraxas23 • 2022-11-09 14:44:10
Se vede ca nu le place adevarul:)
2 1
imi_pasa_de_romania • 2022-11-09 10:37:06
"Modificarea legislativă recentă permite ridicarea mașinilor parcate pe trotuar de către Poliția Locală, dar nu permite Poliției locale să dea amendă atunci când șoferul nu este la mașină." Excelent! Legi facute de persoance cu doctorat, mai mult ca sigur. Bine, noi avem o groaza de legi bune, dar fara norme de aplicare. Asa ca de ce sa nu avem si legi bune si cu norme de aplicare, dar cu bete-n roate, cum e asta din articol? Sau sa ne amintim de Caracal ca intre anumite ore Politia nu are voie sa dea buzna peste infractor? Romanii primesc amenzi din strainatate cand ajung in Romania automat, dar aici in tara tre' politaiul sa isi puna cort langa locul de parcare si sa scrie cu pixul. Bravo!
0 16
tudor74 • 2022-11-09 15:41:53
Sambata, undeva prin Liverpool UK, o masina parcata pe trotuar. In cateva minute a aparut un angajat al primariei (nu ai nevoie de politie pt asta), a facut o poza masinii si a lipit pe parbriz un plic cu amenda. Totul a durat 2 minute. Dar mna, UK, nu Romanistan unde legile sunt facute pt hoti si infractori, nu pt cetatenii onesti si platitori de taxe.
2 7
JohnnyBrav0 • 2022-11-09 16:45:46
Am dubii ca era "angajat al primariei". In UK, primariile externalizeaza acest serviciu. Si privatii au tot interesul sa te amendeze, ca din asta fac bani.
0 6
NimeniNeica • 2022-11-09 10:37:59
"Pentru a debloca aceasta situație, nu există altă alternativă decât să montăm acei stâlpișori ..." Sigur o amenda de 10.000-15.000 de lei nu o sa-i linisteasca. O sa joace ca la ruleta ruseasca pana se ard.
5 4
abc999 • 2022-11-09 10:38:14
Cum adica politia locala nu are suficienti politai sa pazeasca fiecare strada? Sunt mai mult de 200-300 de strazi in centru? Ca sigur au mai mult de 200-300 de politisti care stau si dorm prin birouri. Sa puna cate unu pe fiecare strada sa patruleze, ca de-aia sunt politai. Nu mai zic de politia nationala, alte mii de paraziti care nu fac nimic.
2 21
t4v1 • 2022-11-09 10:44:43
E bine ca actiunea continua, PMB nu s-a oprit, nu s-a resemnat.
4 8
Zeus_the_great • 2022-11-09 10:45:46
Un singur comentariu, ca vad ca primaria incearca, se zbate, zburataceste pentru a civiliza bizonii: Dar Politia Rutiera unde este in Bucuresti? Ca eu o vad doar noaptea la panda...in timpul zilei e ascunsa pe undeva, e invizibila. Nu ar trebui sa ajute municipalitatea in demersul laudabil? Sa dea amenzi? Dar stai, am uitat, nu face nimic pentru ca toti incalca regulile de circulatie si de parcare sub ochii lor si nu patesc nimic.
1 21
pehash • 2022-11-09 12:53:25
Politia rutiera e in subordinea MAI, adica "doctor bode" si se ocupa cu orice altceva mai putin ce scrie in lege.
2 15
D2H • 2022-11-09 15:42:25
Politia rutiera sta la panda seara ca sa amendeze pietonii pentru ca traverseaza pe rosu (dar pe zebra) stradute pe care nu trece nicio masina, exact atunci cand nu trece nicio masina si cand nicio masina nu se vede pe o raza de 100 de metri de jur imprejur. Stradute care, cu toate astea, au semafoare pentru pietoni. Ei, asta face Politia rutiera crezand ca asa o sa previna accidentele produse pe treceri de pietoni nesemaforizate, cum s-a intamplat de curand pe Splai.
1 6
TICALOSU • 2022-11-10 10:10:35
Probabil că Dvs nu înțelegeți noțiunea de regulă, așa cum fac mulți dintre romani! Scrie undeva că traversarea pe culoarea roșie a semaforului este permisă chiar dacă nu circula autovehicule? Ce tot găsiți interpretări? Interpretați cum vă convine in loc să respectați regula! E interzisă parcarea/staționarea? Nu parchezi/staționezi! Ma doare la basca unde parchezi! Ca ai copil bolnav sau altele asemenea lacrimogene…exista ambulantă, SMURD! In rest, transport in comun, taxi etc.
1 0
Martinezu • 2022-11-09 10:49:21
E cunoscut si recunoscut ca revolutiile la noi dureaza citeva zile si nu schimba nimic. Cine credea in schimbare probabil s-a nascut foarte recent.
7 10
vigni • 2022-11-09 10:50:41
acesti stalpisori de plastic sau dalele de ciment puse ca separatori de sensuri pe sosele, limitatoarele de viteza, NU AR PUTEA SA FIE PRODUSE IN TARA? sa se dea de lucru firmelor romanesti, sa se mai salveze din valuta obtinuta pe export de mancare sau alte resurse?
4 9
JohnnyBrav0 • 2022-11-09 14:15:19
Dar acum unde sunt produse? Achizitiile se fac prin SEAP. Daca vrei sa licitezi, nu te opreste nimeni.
1 7
kostake • 2022-11-09 19:54:42
Bai , mai terminati cu populismele astea de 2 lei. Cine sa lucreze la ''firmele romanești?" In plus, daca ''firma''noastra prinde curaj ca nu se mai importa atunci stii care va fi pretul la ''firma''romaneasca?
0 0
Adrian Calin • 2022-11-09 10:58:55
Se stă în trafic ore întregi, orice om care se gândește să facă un calcul ar constata că e mai eficient fără mașină prin oraș. Dar românii au transformat mașina într-un obiect cult (se trage din frustrările legate de sărăcia din trecut) motiv pentru care se duc și la WC cu mașina. Este o lipsă de inteligență să stai în mașină ore și ore doar ca să ajungi în același timp în care ai putea ajunge pe jos, chiar. Ca să fiu bine înțeles: eu nu ies cu mașina în oraș, de ani de zile mi-am făcut calculele și n-are niciun sens să mă chinui. Fac 5 - 10 km pe jos, nu mă costă, ca timp e la fel. Nu mi-am dus niciodată copiii la școală cu mașina, ei fac în jur de 30 - 45 de min pe jos (dus-întors).
5 20
TICALOSU • 2022-11-09 11:49:18
Un exemplu de cetățean! Foarte bine! Probabil că aveți locul de munca aproape de domiciliu sau plecați devreme! Fiecare cum dorește!
13 5
Adrian Calin • 2022-11-09 16:22:34
Contează unde am locul de muncă? Eu nu folosesc mașina în oraș dacă pot face drumul pe jos (90% din cazuri). De ani de zile experiența îmi arată că ies mai bine ca timp și ca bani. Repet: nici copiii nu i-am dus la școală cu mașina și nu au școala vis-a-vis de casă. Mașina o țin parcată regulamentar, nu parchez niciodată pe trotuar (pentru că știu cât de greu îi e cuiva care vrea să meargă pe jos când se lovește de mașinile parcate pe trotuar), plătesc când parchez pe locurile albastre (chiar dacă stau doar 5 minute), nu blochez pe nimeni (pentru că nu știu ce urgență are fiecare). Nu mi-e clar de ce oamenii nu gândesc mai mult înainte de a se urca în mașină.
1 6
Ritzi Pitzi • 2022-11-10 06:38:20
Eu idem ! Dacă s-ar deschide un supermarket drive-in, ar fi cea mai mare lovitură pe piața de retail din RO, să mergi cu mașina printre rafturi și să arunci în portbagaj obiecte, după ce le-ai scanat, iar la ieșire să plătești ce s-a pus în mașina cu nr. BXXABC. S-ar simți tot cocalarul boier !
0 1
TICALOSU • 2022-11-10 10:13:06
Pentru unii contează și unde au locul de munca! Nu sunteți singurul care merge pe jos și nu își duce copii la școala cu auto! Nu a fost sarcasm sau ironie ci chiar vă apreciez! Și eu folosesc mersul pe jos cât de mult pot! Mijloacele de transport in comun dacă e mai departe…iar auto, ca și Dvs, pe locul meu de parcare cumpărat!
1 0
boschetaru' • 2022-11-09 12:36:18
si unde ai parcat masina? ca daca e pe trotuar...iar daca stai la curte comentariul tau nu are rost...
8 3
pehash • 2022-11-09 14:44:29
Fix pe dos. Are rost 100%. De ce il pedepsim pe cel care respecta spatiul public? Daca fiecare si-ar parca masina, bun privat, pe teren privat, nu ar fi nici o problema pentru nimeni. Daca mai multi bucuresteni ar merge pe jos pe distante scurte, traficul ar fi mult mai lejer.
1 8
Ritzi Pitzi • 2022-11-10 06:40:07
Tușește copilul dacă merge pe jos 500 m până la școală. Iar la terminarea cursurilor vine tata să-l ducă înapoi acasă tot cu mașina, tot 500 m...
0 1
Observator roman • 2022-11-09 11:00:26
…n-ai cu cine…
2 11
cmariusalin • 2022-11-09 11:03:13
ce oras de kk ... o
11 5
Emma12 • 2022-11-09 11:41:54
exact! sunt unele fotografii cu cladiri/aspect urban nedemne de-o capitala europeana
7 4
Zummm • 2022-11-09 11:04:58
Atata timp cat masina Primarului general este parcata neregulamentar si ridicata la ce va asteptati ? Martorii lui Nicusor sa se abtina
14 5
pehash • 2022-11-09 11:15:07
Rezumat: stâlpișori.. singura soluție.
6 12
bancher • 2022-11-09 11:39:54
Si amenda isi are rolul ei.. Stalpisorii sunt buni doar ca sa nu urci cu masina pe trotuar, dar ce faci cu cei care parcheaza pe carosabil chiar sub semnul de parcarea interzisa? ma uit in spatele magazinului Unireea, in zona Carrefour. Acolo este o zona cu parcarea interzisa, in prima faza a venit politia si a ridicat masinile, dar ele au reaparut de a doua zi. Ba mai mult, unul si-a adus o rulota, a parcat-o chiar sub semnul de interzis, si vinde hamburgeri din ea. No comment.
2 9
pehash • 2022-11-09 12:52:12
Degeaba. De amenzi se ocupa fostii gardieni publici - politia locala, nu partidul care a castigat alegerile in capitala. Aia doar scriu procesul verbal si pleaca. Daca cineva contesta amenda, castiga 99% din cazuri, pentru ca politistul nu se prezinta. Amenzi se puteau da si inainte. Daca si-ar fi facut treaba pana acum, n-am fi avut problema asta.
2 7
bancher • 2022-11-09 14:46:04
Nu e adevarat. La proces nu se prezinta niciodata politistul, ci juristul de la Institutia primarului (daca dai in judecata politia locala) sau de la Ministerul de interne (daca dai in judecata politia rutiera). Politistul nu vine niciodata la proces ptr ca nu mai e treaba lui. De multe ori nici juristii nu vin, fac intampinare la contestatia ta, aducand diverse argumente, si cer judecarea in lipsa. Chiar si asa, tu ca reclamant tot vei pierde ptr ca trebuie sa vii cu dovezi noi care sa anuleze procesul verbal al politistului (la contraventii se pleaca de la prezumtia ca agentul a constatat fapta corect si tu trebuie sa demonstrezi ca s-a inselat).
2 3
pehash • 2022-11-09 16:00:48
Doar daca esti fraier si semnezi procesul verbal fara sa ceri sa se consemneze in el obiectiunile tale. Daca nu ai semnat, nu se poate aplica nici o prezumtie, pentru ca numai una din parti si-a spus cuvantul. Concepte elementare de drept comun..
1 4
bancher • 2022-11-10 08:53:07
daca nu ai semnat procesul verbal, nu poti sa il contesti in instanta. Cel mai bine este sa il semnezi cu obiectiuni (observatii), ca sa il poti contesta. Dar si asa, sansele sa castigi sunt minime...am fost la mai multe procese pe probleme de amenzi abuzive in circulatie, si toate au fost pierdute ptr ca judecatorul te pune sa aduci dovezi noi (martori, inregistrari video) care sa anuleze procesul verbal al agentului, Nu le ai, nu castigi..
1 0
doz2018 • 2022-11-09 11:47:17
Pe modelul Cezar / Cezareea propun schimbarea numelui din Bucuresti in Neicusoresti. Start vot
12 2
TICALOSU • 2022-11-09 11:56:49
Mda…,,Revoluția parcărilor” este exact ca ,,revoluția in trafic”! Ambele…. Dar Rezolvă Nicușor cel perfect și mesianic in administrarea Bucureștiului! Iar in loc de stâlpișorii să pună colți antitanc! Când, acum ceva timp, se montau stâlpișorii și bolarzi pentru împiedicarea parcării sărea opărit că ia uite ce face primăria….acum, Nicușor a constat că e in alte sfere…probabil de la prea multă matematică…
15 3
NoapteaCaHotii • 2022-11-09 13:01:40
iar incepi bugetarash...
3 8
TICALOSU • 2022-11-09 15:18:30
Dap! Te oftici? Di nu încep, continui! Nu ai vreo lucrare de zugrăveală? O gresie….
8 2
a.nonim • 2022-11-09 13:53:41
Problema e ca legea e facuta in interesul unora, nu ca sa rezolve problemele. Ridicarea masinilor este o solutie extrem de ineficienta, dar cine a facut-o asa stia foarte bine ce face. In primul rand e rost de comisioane mari, si in al doilea nu deranjezi pe nimeni, pentru ca o autospeciala poate ridica maxim 4 masini pe tura. In ritmul in care se ridica ti-ar veni randul odata la cativa ani, asa ca riscul e neglijabil. In felul asta nu pierd nici voturi, si castiga si bani. O amenda nu neaparat foarte mare, echivalenta cu 24 de ore de parcare (asa e in Viena), dar aplicata sistematic, zi de zi, ar curata imediat trotuarele. Nimeni nu si-ar permite sa plateasca 1000 de euro pe luna.
2 5
PISSIKU • 2022-11-09 14:37:48
pana nu se maresc salariile la politisti grefieri si parlamentari nu se poate reglementa nimic !
4 0
atc • 2022-11-09 16:32:05
Alta ar fi situatia daca ar exista pe lume si alte capitale adevarate in afara de Bucuresti. Ai avea de un'sa iei exemplu! Da' asa, cu niste orasele precum Tokio, New York, Shanghai, ba chiar si mai mici precum Londra, Paris, Roma, etc., de unde? De-aia trebe' sa se chinuie PGMB-ul cu gandirea sa proprie.
2 3
Mihnea_V • 2022-11-09 17:51:07
Amenzi date de dimineata pana seara, parcare mai scumpa, autobuze multe si gratis. Doar asa poti convinge omul sa renunte la rablele care ocupa orasul, iar cand circula mai si polueaza. Nu e inginerie moleculara, asa au facut toate orasele europene.
0 5
l_i • 2022-11-09 20:24:34
Eu sunt riveran in centru, am abonament de 200 lei/luna si de obicei nu gasesc loc nici acum, cand parcarea este 10 lei/ora. Cand va fi 5 lei/ora cei din centru nu vor mai putea avea masina. Nu vor mai putea parca aproape de casa, indiferent cat ar plati. In plus, in centru sunt evenimente seara si in week-end, deci nici atunci nu sunt locuri de parcare libere (nici acum, la 10 lei/ora). Deci primaria sa isi asume ca interzice masina locuitorilor din centru.
1 2
pehash • 2022-11-09 23:05:26
Cum iti interzice masina? Practic, vrei prioritate in fata celorlalti bucuresteni. Pentru asta exista abonamentul cu rezervare.
0 2
mmagic • 2022-11-09 23:05:06
Nu ai ce face, bucuresteanul e un infect care refuza sa mearga cu transportul in comun. Trebuie sa ii luam masina! Orice casa cu masina trebuie taxata suplimentar, cu mult mai mult decat acum, pana nu mai poate, pana se va dezvata de nesimtire.
1 0
Ritzi Pitzi • 2022-11-10 06:43:25
Eu aș începe cu orice casă cu mai mult de o mașină... Am vecini care au căte 4, fiecare om cu mașina lui.
0 0
bancher • 2022-11-10 08:54:19
De curios, din ce an sunt maisinile? Banuiesc ca mai vechi de 10 ani.
0 1
Ritzi Pitzi • 2022-11-10 11:19:47
Da.
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro