Sari direct la conținut

FOTO Primele 15 tramvaie noi, cumpărate de Primăria Capitalei, vor circula de sâmbătă, pe linia 41 / Un controlor va sta permanent în tramvai ca să prevină vandalismul

HotNews.ro
Tramvai Imperio - 1, Foto: STB
Tramvai Imperio - 1, Foto: STB

Primele 15 tramvaie noi, din lotul de 100, cumpărat de Primăria Capitalei de la Astra Arad, vor circula de sâmbătă pe linia 41, a anunțat Societatea de Transport București. Pe fiecare tramvai va fi un controlor dedicat, care va verifica biletele, dar și ca măsură de prevenire a actelor de vandalism.

Pe linia 41, în cursul săptămânii circulă 32 de tramvaie, din care 15 vor fi noi. Din iunie, când a venit primul tramvai de la Astra Arad, STB a instruit 91 de manipulanți care vor conduce noul model de tramvai.

Ca măsură de prevenire a actelor de vandalismn și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor”, a declarat Adrian Criț, Director General STB SA.

Sursa foto: STB

Ce facilități oferă noile tramvaie, potrivit STB:

  • Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC
  • Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
  • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
  • Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
  • Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
  • Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale
  • Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune
  • Conducătorii tramvaielor beneficiază de o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.

Tramvaiele care circulă în prezent în București sunt făcute în perioada comunistă și cosmetizate de-a lungul timpului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro