Sari direct la conținut

România cumpără încă 5 avioane F16 de la Portugalia. Toate avioanele F16 ale României vor fi modernizate și întreținute în țară

HotNews.ro
F16 din dotarea RoAF, Foto: Forțele Aeriene Române / Bogdan Aaron PANTILIMON
F16 din dotarea RoAF, Foto: Forțele Aeriene Române / Bogdan Aaron PANTILIMON

Legea care permite achiziționarea a încă cinci avioane de vânătoare F16 din Portugalia, avioane care vor fi trecute printr-un proces de modernizare de tip Mid-Life Upgrade de către SUA, a fost adoptată miercuri de Parlament. Ulterior, cele cinci aeronave se vor alătura celorlalte 12 avioane F16 aflate deja în dotarea Forțelor Aeriene din România, iar toate vor fi modernizate în țară, cel mai probabil la Aerostar Bacău. Tot acolo vor fi asigurate și operațiunile de mentenanță și reparații capitale în viitor și nu doar pentru avioanele României, ci posibil și pentru alte state din jur care au achiziționat sau vor achiziționa modelul F16.

„Ministerul Apărării Naționale salută adoptarea astăzi, 11 decembrie, în Camera Deputaților, a Legii pentru continuarea dezvoltării capabilității operaționale aeriene cuprinse în Etapa de tranziție inițială a Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, transmite MApN.

Astfel, Guvernul României va atribui Guvernului Republicii Portugheze contractul de achiziţie a cinci avioane F-16 A din excedent, a unui pachet de bunuri şi servicii care include şi modernizarea la un standard superior a avioanelor F-16 din dotarea Forţelor Aeriene Române, inclusiv a celor 12 aflate deja în dotarea acestora. Contractul mai include elemente de suport logistic şi instruirea personalului tehnic ingineresc.

„Pentru achiziționarea pachetului de bunuri şi servicii complementare vor fi atribuite Guvernului Statelor Unite ale Americii contracte de tip Letter of Offer and Acceptance – LOA specifice Programului Foreign Military Sales – FMS”, explică MApN.

Întreg programul are un cost de circa 280 de milioane de euro, au explicat surse avizate pentru HotNews.ro, și include nu doar cele cinci aparate și aducerea lor la standardul MLU, ci și modernizarea tuturor celor 17 avioane F16 ale României, precum și mentenanța și reparațiile capitale de pe viitor în România.

Primele patru aeronave din acest lot vor sosi în anul 2020, iar ultima în anul 2021. Ele se vor alătura celor 12 care execută deja misiuni de poliție aeriană națională.

„Cele cinci aeronave vor avea aceeași configurație cu cele 12 aflate deja în dotarea Forțelor Aeriene Române, respectiv M.5.2R, iar pachetul de bunuri și servicii include și modernizarea tuturor celor 17 avioane F-16 ale Armatei României la o configurație superioară, respectiv M.6.X”, transmite MApn.

„Adoptarea actului legislativ asigură premisele pentru ca industria națională de apărare să execute lucrările de mentenanță, reparațiile capitale la motoare și modernizarea aeronavelor F-16 la standardul M.6.X. Guvernul României va desemna operatorul economic național care va asigura mentenanța pentru acest tip de aeronave”, explică MApN.

România și Lockheed Martin, producătorul avioanelor F16, au semnat încă din 2017 un acord pentru transferul de tehnologie pentru mentenanța și repararea avionelor F16 la Aerostar Bacău.

În jurul României și alte state au decis achiziționarea de avioane F16, astfel încât și modernizarea, mentenanța și repararea acestora ar putea fi făcută la Aerostar Bacău. Croația a decis în 2018 achiziția de 12 avioane F-16 de la Israel, iar Bulgaria este și ea la un pas să cumpere celebrul avion.

ARHIVĂ COMENTARII
High • 2012-03-06 16:38:52
... e numai gura. Pardon! „Politica vocală”, pentru a nu jigni pe nimeni. Deja a început a da înapoi: că sunt dispuși să accepte inspectori internaționali la instalațiile sale etc. etc. Parcă așa bălmăjea - pardon! - „declara public” și Sadam Hussein înainte de a o lua pe coajă - pardon! de a intra în conflict cu toată lumea.
7 5
alexandru • 2012-03-06 16:54:02
'surse apropiate de Netanyahu" au afirmat ca Statele Unite fac tot ce pot pentru a-i "incatusa" pe israelieni' SUA trebuie nu doar sa-i "incatuseze", ar trebui sa-i trimita pe infierbantatii lideri israelieni direct la Guantanamo pentru o vreme, sa le treaca fierbintelile belicoase. Hei, Hotnews, treziti-va! Israelul e tara care detine de fapt arme nucleare, nu Iranul! Si tot Israelul e tara care ocupa si subjuga alt popor!
7 5
novator • 2012-03-06 18:17:29
Suntem treji! Desi se sustine ca Israelul are areme nucleare (si poate ca este adevarat), nu a amenintat pe nimeni cu "stergerea de pe harta" prin folosirea lor. Iranul ameninta public, de ceva timp, Israelul cu distrugerea totala. In locul lui Netanyahu, dvs ce ati face?
2 8
io • 2012-03-06 18:33:36
Era o gluma mai demult, cu un bou cu tite... Pai nenea "novator", amenintarile alea ale Iranului, de care zici tu, sunt ca reactie la intentile de agresiune ale Israelului. Adica "daca ne atacati, va atacam si noi!" Ce ti se pare aiurea in asta?! PS: e normal ca numai Israelul sa aiba arme nucleare in Orientul Mijlociu?!
5 3
novator • 2012-03-06 19:22:25
Probabil ca nu sunteti la curent cu informatiile (din presa vremii). Iranul este singurul stat care a declarat public intentia de a "sterge de pe harta lumii Israelul" pentru ceea ce a facut fratilor musulmani din Palestina, deci nu pentru amenintari la adresa sa. Chestia cu " ne atacati, va atacam si noi", este valabil probabil pentru Israel. Nu stiu daca Israelul are arme nucleare, dar daca are, mai bine sa se ajunga la o dezarmare a sa decat sa fim de acord, ca si alte state din zona sa detina astfel de arme. In caz de detonare nucleara, norul radioactiv poate inconjura planeta, astfel ca toti boii, cu sau fara tate, vor avea de suferit. Noi vorbim, nu gandim!
2 6
Radu • 2012-03-06 20:04:39
@novator: Spui ca" Israelul are armee nucleare (si poate ca este adevarat), nu a amenintat pe nimeni cu "stergerea de pe harta". 1. israelul ARE arme nucleare si asta o stie orice prost de pe planeta numai ca voi, firi perfide din nastere, nu puteti pur si simplu spune si recunoaste adevarul, in veci. 2. israelul nu a amenintat pe nimeni cu stergerea de pe harta? Intr-adevar, n-a amenintat, a trecut direct la fapte, A STERS Palestina de pe harta, si-a insusit teritorii, (inaltimile Golan) care nu-i apartin ca asa vrea el. 3. Fiti atenti ca acest conlfict poate provoca a treia conflagratie mondiala si daca pana acum ati tot vrajit lumea cu holocaustul vostru, in final chiar veti avea parte de el; aveti grija ce va doriti!
5 4
novator • 2012-03-06 22:15:47
Recunosc, nu fac parte din acei atotstiutori de pe planeta, ca sa imi permit sa lansez asemenea "adevaruri" despre armamentul nuclear. Cat despre perfidia din nastere a unora, ar trebui sa ne vedem barna din ochiul propriu si apoi paiul din ochiul celuilalt. Din umila mea cunoastere palestinienii (ei isi spun Filistini) erau sub dominatie Britanica atunci cand israelienii au inceput sa revina in tara fagaduita. Amenintarea de final (adresata si mie cu toate ca nu sunt evreu), demonstreaza o data in plus ca, atoatestiutorii planetei nu inteleg ca un razboi nuclear i-ar afecta iremediabil si pe ei. Noi vorbim, nu gandim!
0 5
Radu • 2012-03-07 00:30:17
ar trebui "sa ne vedem" barna din ochi, inainte de a acuza pe altii de detinerea de arme nucleare. Totdeauna sugerati altora ceva ce va priveste si implica pe voi in primul rand: Israel, detinator de arma nucleara, acuza Iranul de posibilitatea de a avea/obtine asa ceva; unde-i barna, care-i ochiul? Si ca sa raman in nota "zicalelor", iti ofer si eu una: "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face'! Este greu de explicat logic cum un popor care se pretinde victima atator crime si actiuni criminale indreptate impotriva sa, apleaza la crime si pritoceste numai planuri razboinice impotriva altora. Ceva nu functioneaza tocmai logic in aceasta ecuatie, nu gasesti? Numesti amenintare, ceea ce eu am prezentat drept eveniment ce ar putea sa aiba loc daca nu va potoliti cu amenintarile la adresa Iranului. Iar averitsmentul meu tocmai asta incearca sa scoata in evidenta si anume ca un razboi la ora asta inter Iran si voi, poate duce la o coflagratie mondiala cu implicatii devastatoare si pt altii absolut nevinovati. De ei imi pasa, nu de voi. Filistinii sau Canaaenii sunt cei ce v-au primit cu "lapte si miere" dupa ratacirea din desert; singuri o spuneti in vechiul testament. Tara fagaduintei a fost Canaanul pe ai carei locuitori i-ati prigonit si continuati sa-i prigoniti de-atata amar de vreme. Le distrugeti casele, le omorati copiii, le ocupati teritoriile. A propos, pe cand o descoperire a mormantului lui Moise? Sau pe voi nu va intereseaza decat distrugerea mitului lui IIsus Cristos? Daca Iisus nu s-a ridicat la cer, nici Moise nu a despicat marea cu bastonul, de acord? Pune-te contra daca poti!
2 0
novator • 2012-03-07 07:13:28
Va mentineti insinuarea ca as fi evreu fara a ma cunoaste, ceea ce ma face sa cred ca si afirmatia ca Israelul ar detine arme nucleare este facuta pe acelas principiu. Daca sunteti asa de bine informat cu privire la arsenalul nuclear international, poate ne luminati si pe noi cu privire la locatia instalatiilor care au permis obtinerea, fabricarea si mai ales efectuarea testelor nucleare (explozii subterane probabil) ale Israelului. Din putinele mele cunostinte, efectele testarii unor incarcaturi nucleare sunt resimtite pe suprafete intinse, ceea ce Israelul nu prea are. Cred ca ar trebui sa recititi Vechiul Testament si poate asa veti reconsidera afirmatiile referitoare la Filistini si la "lapte si miere". Mai bine recititi si Noul Testament, poate asa veti intelege ca Isus nu este un mit, ci o realitate care va zdruncina trufia tuturor ateilor. Ultima remarca ma lamureste. Eu nu ma pun contra, ci doar evaluez in functie de umilele mele cunostinte.
0 1
Radu • 2012-03-07 15:46:53
1. Sustin ca esti evreu pentru ca nu imi pari atat de naiv incat sa sutii cu atata ardoare niste lucruri care contrazic evidentele; 2. Imi recomanzi sa recitesc vechiul testament? De ce, l-ati modificat? Chiar tu ai spus ieri ca evreii s-au intors /sau se intorc in tara fagaduintei. Pai tara fagaduintei ce inseamna? Nu tara unde curge lapte si miere, tara promisa de Moise, respectiv Canaanul. 3. Imi ceri mie sa-ti schitez harta instalatiilor nucleare israeline mutand de fapt problema acolo unde nu este. Uite, eu o sa-ti dezvalui niste elemente care indica faptul ca Israel detine arma nucleara, tu poti sa faci acelas lucru vizavi de Iran, ca despre asta e vorba? Israel a inceput investigarea producerii armei nucleare scurt dupa infiintarea lui, din 1948. Cu ajutor francez, in 1950 a creat un reactor nuclear si on instalatie de reprocesare. Desi si-a creat prima arma nucleara in 1960, abia in 1986, existenta ei a fost facuta public de catre Mordechai Vanunu, un inginer implicat in producerea ei. Astazi, Israelul detine in jur de 400 de focoase nucleare capabile sa fie lansate prin intermediul rachetelor intercontinetale, subarinelor si avioanelor. Sigur, Israelul continua sa taca in legatura cu acest subiect in schimb ameninta Iranul cu razboiul. Cine pe cine ameninta? Cine e agresorul? 4. Iisus a punctat omenirea supraistoric. El reprezinta un punct de referinta in sitoria omenirii. Masuram anii raportat la momentul vietii lui. Este fiul Domnului iar viata si moartea lui este in intergimea ei o povestire fabuloasa cu caracter sacru, o prima treapta de cunoastere care expune credinta crestina si din aceste cosniderente, Iisus este un MIT. 5. Preocuparea desfiintarii lui ocupa mintile evreilor inca din antichitate. Pana si termenului de 'popor ales", i s-a dat o falsa conotatie. Dumnezeu "a ales" sa-si nasca Fiul in randul evreimii pentru ca aceasta natiune imorala si depravata avea nevoie cel mai mult de invataturile si intelepciunea lui IIsus.
0 0
Radu • 2012-03-07 16:06:04
Sigur, multi dintre cei ce nu sunt de acord cu mine, in special evrei dar si romani cu creirul pe bigudiuri, ma vor acuza de antisemitism. O acuzare la fel de subiectiva si inadecvata precum cea prin care poporul meu este acuzat de holocaust. Sustinand cauza palestiana in fata abzurilor israeliene, anuleaza din start calificativul de antisemit, plestinienii fiind ei insisi niste semiti. Nu poti fi anitsemit, luand partea unor semiti in fata altor semiti. Urasc minciuna, lipsa de moralitate, abuzurile si nedreaptatea. Asta ma face sa fiu impotriva evreilor, nimic mai mult. Abuzarea si monopolizarea termenilor de semitism/antisemitism, holocaust etc ma dezgusta si de-asta reactionez impotriva lor. Ca sa acuzi romanii si Romania de holocaust nu este doar insultator, ci de-a dreptul nesimtit, un gest mizerbil, ordinar si foarte, foarte regretabil. D-lor, holocaust inseamna ardere completa (din grecescul holos - complet; kaustos - ardere) si nu cunsoc nici o sursa informatica ce ar putea sa confirme ca in Romania au fost arsi evrei.
0 0
pitagora • 2012-03-06 21:00:22
In ciuda ofensivei mediatice fără precedent a oficialilor israelieni de aţâţare la război, un recent sondaj de opinie efectuat in Israel arată că majoritatea israelienilor nu doresc o confruntare militara cu Iranul. Sondajul realizat de Universitatea din Maryland şi Institutul Dahaf în Israel între 22-26 februarie a arătat că doar un procent infim de israelieni ar sprijini un atac contra Iranului fără sprijinul SUA.
0 2
novator • 2012-03-07 07:29:51
Total de acord cu dvs. Doar un iresponsabil si-ar dori razboiul. Partea proasta in aceasta ecuatie este ca fiind amenintat cu uciderea, dvs ati lasa pe cel ce va ameninta sa isi cumpere pistol? Daca Hitler sau Musolini ar fi fost opriti la timp, omenirea nu ar fi scapat de ultimul macel mondial? Nu sunt de acord cu atacarea Iranului, dar situatia trebuie rezolvata (nu neaparat prin atac), pentru ca ne priveste pe toti. De asemenea, daca Israelul detine arma nucleara (asa cum sustin unii), ar trebui insistat pe dezarmarea lui, nu pe indreptatirea altora de a poseda si ei astfel de arme. Cu cat sunt mai multi cei ce detin astfel de armre, cu atat creste riscul ca, cine stie ce frustrat, sa apese butonul distrugerii totale.
0 1
gimini • 2012-03-06 21:40:43
Cand a amenintat Iranul ca va sterge Israelul de pe harta folosind arme nucleare? Hai, repejor, da citatul complet cu data, ora, locul asertiunii, cine a facut-o, sa ne dumirim si noi, astia care avem impresia ca agresorii in toata chestia asta sunt americanii si israelienii, nicidecum iranienii.
2 1
Socrates • 2012-03-07 01:33:17
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Ahmadinejad_and_Israel#.22Wiped_off_the_map.22_controversy
0 3
gimini • 2012-03-07 21:34:24
Eu am pus o intrebare cu subiect si predicat, tu imi dai un link aiurea despre diatribele lui Ahmadinejad, care, chiar si asa, nu raspunde nici pe departe intrebarii mele. Intrebarea mea era cand a amenintat Iranul sa distruga Israelul FOLOSIND ARME NUCLEARE?
0 0
nenea • 2012-03-07 19:54:37
dar au ster de pe harta cateva teritorii...sau cel putin le-a redesenat granitele....
0 0
uncle sam • 2012-03-06 20:37:56
Cea mai mare ameninţare la securitatea naţională a SUA este lobby-ul terorist pro-israelian AIPAC. Este timpul ca americanii să se mobilizeze şi să-şi ia ţara înapoi: - interzicerea AIPAC - închisoare federală pentru membrii săi - închisoare federală pentru fiecare membru al Congresului care a vândut securitatea ţării contra mită de campanie de la AIPAC - guvernul să demareze o investigaţie pe scară largă a trădătorilor SUA care lucrează cu sau pentru AIPAC
3 2
radub • 2012-03-06 22:34:18
Scrie Congresului USA, poate vor lua idea dumitale in consideratie...
0 2
evoque • 2012-03-06 17:23:11
nu ar fi rau, poate din greseala iranul reuseste si scapa o bomba unde trebuie si asa poate avem liniste o vreme.
7 2
MirceaA • 2012-03-06 17:39:20
va amintiti motivele invocate de Hitler pentru a invada Polonia ? Unul din ele era "Polonia se inarmeaza si ne este amenintata siguranta".
8 4
ampersand • 2012-03-06 19:15:40
Doar că Germania nu era de 10 ori mai mică decât Polonia iar liderii Poloniei nu ameninţaseră în prealabil cu ştergerea Germaniei de pe hartă.
3 5
gimini • 2012-03-06 21:43:31
Israelul e de 10 ori mai mic decat Iranul, dar fratili lui mai mare, adica Suanezul, e de vreo 5 ori mai mare ca Iranul.
1 2
Socrates • 2012-03-07 01:37:31
Lasa ca si Polonia avea la acea vreme frati mai mari - Franta si Anglia. Si tot a ramas cu capul spart.
0 1
uluit • 2012-03-06 17:44:21
Acum sunt convins ca, va fi un razboi de tip Blitzkrieg, prin care se vor distruge (doar) centrele nucleare ale Iranului. Iar daca Iranul nu va raspunde, atunci va fi Pace si Liniste.
1 5
hermes • 2012-03-06 18:11:43
Esti naiv! Daca evreii fac nebunia sa atace Iranul, incepe WW3! Si daca in WW2 s-au tras numai doua bombe (HIroshima, Nagasaki, remember?) de data asta se vor trage de ordinul zecilor! Mayasii au previzionat genial sfarsitul lumii in 2012.... Numar focoase nucleare detinute: active / total Puteri nucleare semnatare TNP: 1. SUA: 1950 / 8.500 2. Rusia: 2430 / 11.000 3. UK: 160 / 225 4. Franta: 290 / 300 5. China: 180 / 240 Puteri nucleare Non-TNP: 6. India: n.a. / 100 7. Pakistan: n.a. / 110 8. N.Coreea: n.a. / <10 Puteri nucleare nedeclarate: 9. Israel: 200 / 400
3 3
uluit • 2012-03-06 18:56:50
Stiu ca-i greu sa-mi intelegi subtilitatea... uneori nici eu nu mi-o inteleg. :) O sa incerc sa scriu la un alt nivel: Al treilea razboi mondial, este inceput de mult timp. Nu cred ca-i cazul sa aduc argumente, in privinta asta, se pot analiza datele istorice ale conflictelor. Ce se intampla acum in zona Orientului (primavara araba, Irak, etc.), este crearea unei zone de siguranta (Tampon). Mai importante mi se par transformarile prin care va trece umanitatea. Inevitabil sunt si miscari imprevizibile. Daca conflictul va escalada, ramane de vazut. Deocamdata, iranienii sunt izolati ca natiune, in acest moment. Doar rusii mai au ceva interese in zona lor. Insa nu cred ca se vor implica mai mult (de frica). Daca ai ajuns la mayasi imi e clar... incearca sa faci diferenta, intre un anumit tip de calendar (mod de a calcula timpul) si speculatiile unor profeti, pe tema sfarsitului lumii.
0 5
MirceaA • 2012-03-06 21:31:54
aproape toate tarile "eliberate de dictatori" sunt acum sub conducerea Fratiei Musulmane si Al Qaeda. Asta e zona tampon?
1 2
hermes • 2012-03-06 23:26:33
Nu bomba nucleară este problema SUA. SUA a fost chiar prima ţară care a furnizat Iranului tehnologie nucleară şi arme în timpul regimului Shahului. Problema SUA este că toate încercarile de a transforma Iranul într-o marionetă au eşuat. 1. SUA a orchestrat declanşarea războiului Iran-Irak 2. SUA a sprijinit prin toate mijloacele pe Saddam Hussein, duşmanul Iranului, oferindu-i chiar arme chimice 3. SUA a momit şi corupt marionete arabe pentru a se coaliza împotriva Iranului (Arabia Saudită, Emirate Arabe, s.a.m.d.) 4. SUA este principalul susţinător al sentimentelor anti-iraniene din Irak Lista poate continua. Cu toate acestea, SUA se găseste astăzi împotmolită rău de tot în Orientul Mijlociu, iar parşivul Israel este izolat. Tehnologia nucleară este doar un pretext folosit pentru a da apă la moară mass-mediei propagandistice de esenţă sionistă cu speranţa ca într-o zi minciunile lor vor prinde.
3 0
hail to the thief • 2012-03-06 18:13:42
ajunge din nou timpul ca jidanii sa o ia putin pe coaja ... usor usor primesc ei pe coaja pina li se mai tocesc umpic coarnele istoric vorbind au luat pe coaja si pe bun merit
7 2
ampersand • 2012-03-06 19:17:37
Ce războaie a pierdut Israelul?
1 6
nenea • 2012-03-07 20:05:21
...cate razboaie a initiat??? ca sa vedem cine este stat agresor.
1 0
io • 2012-03-06 18:31:34
Baietii astia de la Washington si Tel Aviv si-au luat-o in cap rau de tot. Lipsa lor de tact e de-a dreptul infricosatoare. Ne paste un razbel mondial cu pericol de autodistrugere pentru cateva din participantele la conflict. Parerea mea e ca un atac asupra Iranului va declansa o conflagratie mondiala intre marile puteri ce va culmina cu raderea de pe fata pamantului a cateva zeci de localitati din Orientul Mijlociu, sau, cine stie, si de pe alte continente.
4 1
luci30 • 2012-03-06 20:24:05
curioasa de parerea populatiei israeliene.....oare lor le place politica agresiva a primului-ministru......nu de alta dar pop. ales de d-zeu nu este imun la bombe .....oare pacifisti au amutit sau toti sunt fanatici, la fel ca omologii iranieni.Sau nu este nici o democratie in Israel
2 1
efz • 2012-03-06 20:49:07
fara ajutor american e pifff. de ce sunt ajutati asta toti stiu.dezbina si conduce-nu stii de undevine-si cine v-a conduce
3 1
gimini • 2012-03-06 21:52:31
Vad ca multi incep sa prevada deja WW3. Stati linistiti, nu se va intampla asa ceva, pur si simplu pentru ca una din conditiile sine qua non ale unui razbel mondial este existenta a cel putin 2 blocuri militaro-industriale antagonizate la nivel ideologic si aproximativ egale ca forta militara. Nu e cazul acum. SUA are armata sa-si puna si-n cap. Este ce mai militarizata tara a planetei. Are armata si tehnica de lupta cat RESTUL PLANETEI LA UN LOC! Pe locul doi, la o distanta imensa, vine China, dar interesele economice ale Chinei sunt ca SUA sa nu cada, pentru ca in felul asta se duce dracului si valijoara cu dolari a Chinei. Deci China nu are de ce sa intervina militar impotriva Americii. Nu doar ca nu are sanse sa castige vreun razboi, dar nu are interes sa-i bage pe americani in rahat. Ceea ce se poate intampla, in schimb, este declansarea unui conflict de durata in Orientul Mijlociu care va reconfigura harta zonei. Cine crede ca ocuparea Iranului va fi la de simpla ca in cazul Irakului sau a Afganistanului e dus cu pluta.
1 3
reflux esofagian • 2012-03-06 23:02:03
Daca baba avea roate , se facea tramvai la Ploiesti! Cine zice ca va ataca Iranul? Dl. Neta nu are sustinere la oameni si asta stiu si americanii care le spun, bai baieti, dati-i cu amenintatile si lasati-ne pe noi sa actionam pe underground ca n-avem nici un interes sa fim tarati intr-o aventura cu final necunoscut. Pe Ahma il linistim noi si sa nu va fie teama de furia lui Mahomed ca ea este doar un aratator indreptat spre Sion si nicidecum o primejdie. Arabii stiu ca vor pierde asa cum au facut-o mereu de jumade secol incoace.Au asta in sange chiar daca au doborat gemenii. Cat despre eventuale reactii? Ce sa faca rusii sau chinezii? Mai copii, nu tot ce zboara se si mananca. dar daca la noapte Izraelul da lovitura, asa pe sest? Nici atunci nu vad consecinte devastatoare precum calendarul mayas. Lasati ragaielile sa iasa afara daca va vine sa le lasati dar atentie la sucul gastric. Asta cam arde dar nu ucide. Boala e tratabila ca orice boala! Sa fim seriosi!
1 2
mama omida • 2012-03-07 00:00:24
Israelul stie ca nu are nici o sansa daca ar ataca Iranul de unul singur. Deci varianta "la noapte Izraelul da lovitura [si ataca Iranul], asa pe sest" pica. Ah, da, evreii sunt in stare sa (mai) dea o "lovitura pe sest" - da' nu contra Iranului ci contra... americanilor, ca sa-l oblige pe Obama sa nu mai stea pe ganduri, ca apoi sa atace, cot la cot, Iranul! "False flag operation" se cheama. N-ar fi o premiera. In 1967 au facut ceva similar (atunci au motivat cum ca a fost, chipurile, o 'eroare') cu "USS Liberty" UCIGAND DELIBERAT 34 de americani.
4 1
Martinez • 2012-03-07 11:56:31
liderul ala suprem al Iranului NU a zis NICIODATA ca doreste stergerea de pe fata Pamantului a Israelului bai oameni buni... A spus, si a fost citat mai tarziu si de presedintele iranian, CA REGIMUL ZIONIST E UN CANCER SI TREBUIE SA DISPARA DIN PAGINILE TIMPULUI. asta e traducerea din FARSI a cuvintelor. E pe tot netul daca stii sa citesti dincolo de media propagandistica PRO-Neta-Bibi...cautati si documentati-va inainte de a fi mintiti de presa propagandista. Israelul ARE arme nucleare chimice si biologice, NU a semnat TRATATUL DE NONPROLIFERARE, NU a permis IAEA sa faca controale in Israel. ORICE DUMMY STIE ASTA. Israelul e un stat cladit din razboi si cu razboi, si o tine in razboaie de 60 de ani, regimul zionist i-a nimicit pe palestinieni, i-a colonizat, i-a expulzat, le refuza drepturi fundamentale etc... Iar un atac asupra Teheranului va avea CONSECINTE. cei care nu cred asta traiesc pe alta lume, Pakistanul si-a manifestat suportul fata de Iran in cazul unui atac "preventiv" al Israelului, si Pakistan ARE arme nucleare. Iar Rusia e pe o panta ascendenta anti US/Nato... Cel care ar trebui "pus la locului lui" preventiv asa, e prim ministrul Israelului, si toti gusterii care-i canta in struna.
1 1
INTERVIURILE HotNews.ro