Sari direct la conținut

Blindatele Piranha 5 vor fi produse complet la Uzina Mecanică București, inclusiv pentru export / Câte transportoare vor mai fi livrate Armatei

HotNews.ro
Blindatele Piranha 5 la UMB, Foto: General Dynamics European Land Systems
Blindatele Piranha 5 la UMB, Foto: General Dynamics European Land Systems

General Dynamics European Land Systems a semnat marți un joint-venture cu Uzina Mecanică București (UMB), iar în unitatea din Capitală vor fi fabricate complet următoarea tranșă de blindate Piranha 5 pentru Armata României, dar inclusiv și potențiale viitoare comenzi pentru export.

Armata Română a semnat pe circa 900 de milioane de euro un contract cadru cu General Dynamics European Land Systems (GDELS) pentru 227 de mașini de luptă Piranha 5.

Contractul a fost semnat și în parteneriat cu UMB, acolo unde, o parte din transportoarele primului lot, au primit asamblarea finală, dar le-au fost executate și operațiuni de sablare și vopsire.

Pe lângă asta, până acum, atât turela (Elbit), cât și elementele optice (ProOptica) erau realizate în România.

Acum, cu noul joint-venture dintre GDELS și UMB, următorul lot de Piranha 5 ar urma, în etape, să fie produs într-un grad și mai mare la uzina din București, inclusiv partea de carcasă și blindaj, iar ținta în viitor ar urma să fie și transportoare produse pentru piața de export, în special în țări precum Slovacia, Cehia sau Bulgaria.

Cum se împart cele 227 de transportoare Piranha 5 – câte au fost livrate deja și câte vor ajunge la Armata Română

  • Primele 36 de transportoare au fost construite la Mowag (Elveșia) și au fost livrate in 2020. ele deja sunt în prezent operaționale în cadrul Forțelor terestre.
  • Alte 32 de transportoare Piranha 5, cu o asamblare finală la UMB, au fost livrate în noiembrie 2021 și vor fi introduse în serviciul operațional de către Forțele Terestre.
  • Un nou lot de 26 de transportoare Piranha 5 în configurații diferite (samblate final la UMB) urmează să fie livrate până la sfârșitul lui 2022.
  • Alte 133 de transportoare Piranha 5 complet produse și asamblate în România vor fi livrate către armata română în următorii ani.

Proiectul de joint-venture între GDELS și UMB, așa cum am mai spus, vizează și realizarea acestui tip de vehicul blindat și pentru alte piețe de export din zonă, mai exact pentru Cehia, Slovacia și Bulgaria, țări care derulează sau vor derula proceduri de selecție și achiziție de transportoare blindate pentru trupe.

Pe lângă fabrica în sine, la UMB va fi operațională și o secție de mentenanţă a vehiculelor militare astfel încât și alte Piranha 5, dar şi alte elemente ale forțelor militare să poată fi întreţinute la Uzina Bucureşti.

Cum arată fabrica din Elveția a Mowag, unde se fabrică Piranha 5. Modelul fabricii ar putea fi folosit acum și la UMB:

Cum a fost testat Piranha 5 în poligon de către Armata Română și cum a fost testată turela cu tunul de 30mm:

ARHIVĂ COMENTARII
Nyk1 • 2020-10-15 18:09:43
După zeul geto-dac al Fulgerului! Dar pentru asta trebuie să ai creativitate mai mare decât cea a unei multinaționale generice.
16 16
naenae • 2020-10-15 18:43:46
Frumoasa remarca !
12 8
stani • 2020-10-15 18:59:06
... cat timp logo-ul Dacia arata ca un deschizator de sticle.
12 15
LNS • 2020-10-15 19:31:53
...nu face branding-ul bun. Poate merge pronuntat în Germana. Nu are de-a face cu creativitatea optiunea, ci cu marketing-ul.
2 8
CetateanulRoman • 2020-10-15 19:48:28
uite aici originalul https://wattev2buy.com/dongfeng-fengxhing-t1-ev-specs-range-price-review/ Renault colaboreaza de ceva vreme cu Dongfeng. Pentru fitiit in oras si incarcata in timpul orelor de birou.... nu sti cind se incarca. Daca vor sa vinda mai multe sa dea subventia si pt cei care vor sa o cumpere fara sa caseze ceva. Daca ai una din asta, pe asta o freci toata ziua in oras Si arata a masina Daca ar fi pe alese...: https://www.lucidmotors.com/ Pina una alta e bine ca are si Dacia o electrica bunutica.
3 5
jorj_bv • 2020-10-16 01:10:21
Însă mai poți lua ceva și peste aia 10 mii de euro la electrica sau 4-5 mii la plugin hibrid casând și o rablă.
0 0
2020-10-16 09:38:43
4 3
jorj_bv • 2020-10-16 11:16:22
aia fac masini de performanta, plus ca costa de 3 ori mai mult. Asta e nisata pe oras, mititica, 4 locuri, ca a doua masina. Oricum in Romania nu prea ai unde sa o incarci la un parcurs mai lung, oricum nu daca se inmultesc fulgerator.
1 5
Bibishor • 2020-10-16 18:11:02
....mai curat si mai uscat...
0 3
adrian_rolland • 2020-10-15 18:21:38
"bateria cântărind probabil undeva pe la 250 - 300 km." Viteza fiind de 100 kg??
0 19
Razvan S. • 2020-10-15 20:04:49
La capitolul "unități de măsură" mai greșește și dl. Luca de Meo (nu doar Hotnews): bateria de la Megane are 60 KWh, nu 60 KW.
3 3
GemstonePig • 2020-10-15 18:43:27
225 km autonomie inseamna iarna la -10*C undeva la jumatate. Trebuie sa ai grija infiecare seara sa pui la incarcat smartfonul si dumbcarul
16 19
nellino • 2020-10-15 18:54:24
"Ca in doar 5 ani vom vedea cablurile de pe stalpii de iluminat publici dublate sau triplate de cablurile care vor cobora din apartament pana la masina electrica din fata ca sa o alimenteze! Pentru ca dracu mai gaseste loc de chargere inteligente cand nu ai nici macar locuri de parcare!" Martin Luther Charging
7 21
2020-10-15 20:23:25
2 10
2020-10-16 09:45:27
1 4
jorj_bv • 2020-10-16 11:20:21
sau pentru cei care nu au garaj cu facilitati electrice daca ai alta solutie nu faci asta nici cu acumulatorul de pornire de la termice. Unul zdravan are 15-20 kg pt 1kWh.
1 1
nick24 • 2020-10-15 18:50:01
bateria 100-125kg, pretul pe la 20 000 €, viteza 160-180km/h, atunci va fi coadă numai la electrice.
3 14
dorul • 2020-10-16 01:39:03
Model 3 de la Tesla are peste 500km autonomie si si viteza si acceleratia peste orice alta masina de pe piata. Dar costa vreo 40.000 dolari după stimulent. De ce să coste 20.000 când la un preț mult mai mare e deja coadă la ele? Tu vrei de fapt un loc la coadă..
2 2
jorj_bv • 2020-10-16 01:39:48
Totuși motorul electric e mult mai ușor decât unul termic. Plus rezervorul lipsa.
2 1
adrian_rolland • 2020-10-16 14:27:38
Lipsa rezervorului este compensata de bateria mai grea cu vreo 400%...
0 3
jorj_bv • 2020-10-16 17:28:39
Bateria asta are vreo 160-170 kg, un motor mic catareste tot cam atat, plus rezervor (+plin), plus cutie de viteze, plus baterie de pornire.
1 1
mache • 2020-10-15 18:51:38
... in 2020... gluma marca reno Sincer nu arata rau dar cand vine vorba de idei "crete" se pare ca nimeni nu'i intrece pe francezi... Cel mai probabil nu o sa fie cumparata de prea multe persoane fizice...
10 13
aditza_1967 • 2020-10-15 18:57:06
asta e de jucarie Autonomie fara sofer 220 km cu sofer 200 km Daca pui si sotia cu un copil si citeva baxuri de bere nu ajungo la Pitesti. Dacia 1300 avea 54 CP, asta? Doar 105 km/h?
7 12
jorj_bv • 2020-10-16 02:14:32
- Motor de bicicleta. Accelerația la 100km/h in 20 secunde. Control geamuri pe bord, oglinzile cine știe unde. Navigație de 7 inci cât orice phablet smartphone. Plus deranjul updatării hărților (și banii) Încărcare la 220 in 15 ore. Ocupa inutil locul de parcare cu încărcător simplu, AC. + Arată drăguț în schimb. Frâna automata e și ea faină. Fără schimbător.
0 3
ion_de_la_tara • 2020-10-15 19:02:31
arata ca primul model de sandero... putea macar la interior sa arate ca ultima versiune de sandero... dar probabil le este fica ca va manca prea mult din cota de piata Renault... asta e, cand esti sclav, faci ce zice stapanul, ca de aia esti sclav si nu stapan :)
13 10
2020-10-15 19:32:24
8 7
2020-10-15 19:35:17
8 7
Utilizator5 • 2020-10-15 19:48:48
Arata ok, dar in continuare, pretul e factorul cel mai important ce tine oamenii departe de electrice. La noi sunt multe masini second-hand pe benzina, motorina, pana aceste electrice vor ajunge la 3.000 - 10.000 euro second-hand ca sa fie accesibile majoritatii romanilor, cu salar in jur de 2.000 lei net, mai e. E viitorul dar mai e mult pana departe pentru romanul de rand.
0 8
mihai_mi • 2020-10-15 23:04:50
15k - 10k = 5k
2 1
jorj_bv • 2020-10-16 01:44:57
Nu e chiar ca in filme. Plus ca săracii nu au unde sa le încarce la bloc
0 1
Rezistam • 2020-10-15 19:55:49
Noul Spring va fi produs la fabrica City K-ZE din China. Adica in Romania vom continua sa producem masini cu motor cu combustie interna, masini care pe termen lung vor disparea si vom importa masiv masini din China. E extrem de important sa se produca masini electrice in Romania, daca vrem sa ramanem competitivi.
2 13
lokkos • 2020-10-15 20:15:07
Era un nume mai potrivit...
2 8
MG • 2020-10-15 20:51:43
Trebuia să le dea cadou și uzina ARO odată cu privatizarea DACIA.
1 5
Zimbru • 2020-10-15 21:05:45
Asta e baiul. E grav ca in Romania nu avem nicio fabrica de masini electrice cand in curand toate masinile vor fi electrice.
1 9
2020-10-16 09:50:58
0 4
BernierC • 2020-10-15 20:53:38
Ce preturi umflate cu pompa! La toate masinile electrice! Naiv e ala care da atata pe o masina electrica, masina care nu-si justifica nici 30% din pretul cerut pe ea! In momentul cand ai motor electric, insemana ca sunt atatea componente ale motorului vechi care dispar, logic ar fi fost ca preturile sa scada drastic, nu sa creasta asa, nerusinat si nemeritata de mult! Ce teapa!
8 11
mihai_mi • 2020-10-15 23:04:29
Problema e ca degeaba ai motor daca nu ai baterie!
0 6
Beta Alfa • 2020-10-16 00:13:41
@B... Pai de ce credeti ca firmele auto bat toba entuziaste pentru masinile electrice asa cum ii plac lui Greta Thunberg ? Trebuie si ele saracele sa isi pastreze profiturile asa ca umfla preturile la greu pentru masinile "verzi". Sa tot fii ecologist asa...
1 6
Observatory • 2020-10-15 20:58:29
Aici se vede încă odată , de ce suntem ultimii... Pare desenata de Dna și Dl Micron !
6 5
2020-10-15 21:24:55
8 7
John M. • 2020-10-16 08:55:48
seniori si mame cu copii de gradinita. Nimic nu se compara cu un motor de 2000 cc, cu 2 axe cu came si 16 valve!
3 3
2020-10-16 11:30:53
2 3
John M. • 2020-10-16 12:55:26
Crezi ca toata lumea cu masini "bengoase" traieste in Bucuresti, o catastrofa urbana in care toti soferii ii urasc de moarte pe toti soferii.De fapt, unde toata lumea uraste pe toata lumea. Get a life. Move to the country side.
0 3
jorj_bv • 2020-10-16 11:42:22
cica papa ulei mai ceva ca Dacia 1300. Legat de motoarele de 2 litri de pe piata, sunt chiar misto pana la 180-200 cp si consum cat un diesel, dar fara zgomot (Mazda, Honda)
1 2
INTERVIURILE HotNews.ro