Sari direct la conținut

Licitatie uriasa in aparare: Peste 80 de milioane de euro pentru 286 de autoturisme de teren blindate cu platforma de armament care sa permita si montarea sistemelor de racheta antitanc

HotNews.ro
Autovehicul blindat cu sistem de racheta antitank Spike, Foto: miltechmag.com
Autovehicul blindat cu sistem de racheta antitank Spike, Foto: miltechmag.com

O noua licitatie pentru inzestrare cu echipament a fortelor terestre a fost lansata de catre Ministerul Apararii prin Romtehnica. Noua licitatie vizeaza achizitia de autoturisme de teren blindate si cu platforma rotativa pentru armament care, printre altele, sa poata permite si montarea sistemelor de rachete antitanc Spike long-range. Valoarea estimata este de circa 82,5 milioane de euro pentru un numar maxim de 286 de autoturisme blindate.

Potrivit informatiilor publicate in SEAP (nr anunt169871 / 20.09.2016), valoarea estimata a contractului este de 367,372,748.6 RON fara TVA (circa 82,5 mil. Euro), iar durata acordului cadru ar urma sa fie de 36 de luni cu locul de livrare al produselor Bucuresti. Data de deschidere a ofertelor este 21 octombrie 2016.

Potrivit informatiilor tehnice din caietul de sarcini, autoturismul vizat trebuie sa aiba o masa proprie maxima de 7,5 tone si sa se poata deplasa pe sosea cu o viteza maxima de minim 100 km/h.

Motorul trebuie sa fi de tip Diesel, clasificat in norma Euro5, dar sa fie capabil sa functioneze si cu combustibil de aviatie tip Kerosen. Tractiunea trebuie sa fie integrala permanenta si sa poata transporta minim patru persoane in interior, dar in acelasi timp sa poata gazdui mai multe tipuri de echipamente printre care si armament specific trupelor.

Cat priveste blindajul autovehicului, acesta trebuie sa asigure echipajului o protectie de minim nivel 2 Stanag 4569, mai exact sa ofere protectie fata de foc de pusca de calibru 7,62X39 si explozii usoare precum grenade sau mine.

Dimensiunile de gabarit trebuie sa permita vehiculului sa fie transportat pe cai rutiere, feroviare si navale, precum si in aer cu aeronave precum C-130 Hercules sau elicoptere Boeing CH-47 Chinook.

Autovehiculul trebuie sa aiba o trapa circulara in plafon si va fi dotat cu platforma rotativa de armament care, potrivit documentatiei de licitatie, trebuie sa permita montarea sistemului de rachete antitanc SPIKE long-range portabil.

Sisteme de rachete antitanc Spike, de zeci de milioane de euro, achizitionate de catre Ministerul Apararii la inceputul anului

La inceputul anului, Ministerul Apararii atribuia un contract de circa 93 milioane de euro catre consortiul germano-israelian Eurospike GmbH pentru „Sisteme rachete antitac portabile”. Pe langa acest contract, au mai fost atribuite inca trei contracte de circa 38 milioane de euro in total pentru rachete ghidate Spike antitanc, contarcte atribuite tot catre grupul EuroSpike.

Produsa de israelienii de la Rafael, rachetele Spike sunt de generatia 4++, si a fost integrata in cadrul fortelor romane de cativa ani deja pe elicopterul IAR 330 Puma Socat si pe vehiculul blindat de lupta MLI 84M.

Mai multe detalii tehnice, in documentul publicat in SEAP. (.pdf, ~1,4 MB)

ARHIVĂ COMENTARII
asd • 2016-09-20 13:45:10
Sunt de la poporul ales!
76 14
animatron • 2016-09-20 14:26:49
EuroSpike GmbH was founded in 2004 by Diehl BGT Defence GmbH & Co. KG (Überlingen), Rheinmetall Defence Electronics GmbH (Bremen) and Rafael Advanced Defense Systems Ltd. (Haifa/ Israel). EuroSpike GmbH is headquartered in Röthenbach. In clar, e vorba de o multinationala dominant germana, cu sediul in Germania. Banii dati de Romania raman majoritar in UE si creeaza locuri de munca majoritar in Europa. Romania se inarmeaza cu ce e mai bun in domeniu, pentru ca la un moment dat va trebui eliminata forta militara de ocupatie din Transnistria. Desigur, se va face de catre armata moldoveana, cu sustinerea logistica a NATO. Acum cateva zile, sute de militari moldoveni de profesie s-au antrenat in RM impreuna cu 60 de experti romani si americani din forte speciale, cu accent pe tiruri de artilerie anti-tanc. Rusia e un stat militarizat si foarte agresiv, a dovedit deja ca nu-i pasa de tratate internationale si nici de propria semnatura (potrivit careia s-a angajat sa evacueze trupele ruse de la Nistru in ..2002). Putin se baza pe santaj energetic, dar treptat UE isi reduce dependenta, iar Romania nu mai depinde deloc de Rusia pentru petrol si gaze, se poate lipsi fara probleme in caz de embargo sau conflict armat. Asa ca ii ramane kgbistului doar amenintarea cu folosirea fortei brutale, violente. Pe masura ce ne inarmam si ne atrenam se reduc probabilitatile de succes ale unei agresiuni militare rusesti contra unui teritoriu locuit de romani. Fara "ghioaga" militaro-petroliera Rusia va conduce in anii ce vin un razboi "hibrid", de propaganda, dezinformare, denigrare, initierea de scandaluri mediatice si dezbinari in UE, cumpararea de politicieni, crearea de partide-satelit, etc. Romania este tinta unei agresiuni "hibride" din partea Rusiei, aceasta folosindu-se si de agenti de influenta si "idioti utili" din UE. De fiecare data cand denigram aiurea Romania si pe romani, cand acuzam UE de orice (nu doar de pacatele ei stiute), facem jocul dusmanilor tarii noastre.
10 53
FFF T • 2016-09-20 14:51:20
Apologeții înarmărilor vând pastila cu amenințările teroristo-rusești , dar adevărata amenințare la adresa României este lipsa de educație a cetățenilor și serviciile medicale deplorabile.
39 16
Toni_Romania • 2016-09-20 15:11:48
Pt. democrati, școlile și spitalele sunt chestii "comuniste". Nu s "trendy" ca niste Humvee.
39 7
Bogdan_100 • 2016-09-20 15:57:49
rusnaca. Stiu ca va cam ia sughitul la fiecare armament modern achizitionat de Romania dar mai slabiti-ne cu "grija" voastra pentru spitale si scoli.
8 35
FFF T • 2016-09-20 17:33:54
probabil lucrezi prin armată? ți-oi fi dat și vreun doctorat în ”siguranța națională” te pomenești!
18 5
Adri70 • 2016-09-21 09:57:17
...si parerea mea este ca discuti cu un godac care isi umflat burta prin popote... astia sunt primii care fug, "la o adica" :) Da, godacule, de spitale si de scoli, avem nevoie, nu de rachete.
1 3
satanae • 2016-09-20 19:51:50
Si sughitz, si pling in pumni si nu pot pentru ca sa mai dorm, numai cind ma gindesc cum romanasii cei verzi cumpara acum o gramada de pocnitori, pe un purcoi de bani - din care jumate ii baga in buzunare intermediarii, un sfert aia din armata - numai si numai ca sa ma impresioneze. Adica, nu-mi da pace: astia chiar asa de timpiti sint? Ma rog, eu stiam, dar, totusi, ce drac de treaba avea tarul Nicolae de voia el mortis cotetul maimutoilor astora si se batu si cu englejii si francejii, ca sa ajunga el pina la Dunare? Nu se gindea ca dup-aia o sa ramina cu ei pe cap si, daca-i trimite in Siberia, astia distrug bunatate de tundra cu prostia lor? Si dac-ar fi armele lor pe bune - ceea ce nu o sa fie cazul, n-a fost niciodata si n-o sa fie nici acum, toate achizitiile armatei lor au fost numai ca sa fure niste smecheri de ofiteri si pentru ca niste ratati din fata calculatoarelor sa-si simta lindicul patriotic umflindu-se - cum cred ei ca ar conta pentru mine, daca as vrea sa le fac vreo vizita? Adica pocnitorile alea si vreo doua avioane de mina a paispea de la americani o sa ma impresioneze pe mine, daca eu chiar vreau sa-mi dezortesc picioarele pina la Dunare? Pe de alta parte, prostul nu e prost destul, pina nu e si fudul. NIste state mai acatarii, precum UK, Franta, Germania, tot duc pe toata lumea cu vorba ca vor aloca 2% din PIB pentru aparare prin 2200 si ceva, asta pentru ca dau banii la Sanatate, Educatie si alte chestii de-astea, bune pentru niste occidentali descompusi, ca ei. Romanii - nu! 1 jumate de anul asta, 2 de la anul, si-au triplat bugetul in doi ani, pe care si-l vor imparti smecherii lor intre ei, ca sa apere siguranta nationala. Eu cred asa: si tarul Nicolae a fost un mare prost, dar in nici un caz ca astia. El chiar credea ca se poate alege ceva de ei. Si stii ceva: astia merita lasati sa se fure pina n-o mai ramine nimic din ei, si abia apoi o sa vina Ivan, sa curete terenul si sa-i arunce pe toti la gunoi.
13 3
DEMA GOGU' • 2016-09-20 23:44:24
Esti platit in ruble !
2 10
andreitr • 2016-09-20 23:52:42
apărare e bine. Poate așa o să-i mai închidem gura lui putler.
2 8
mumu • 2016-09-21 11:21:02
Esti haios. Daca se apuca rusii, cu toate rachetele si blindatele lu' peste, ajung la Berlin pana reusim noi sa pornim motoarele. E bine sa-ti iubesti tara si sa ai incredere in fortele armate dar ii si vad alergand de la general la general cautand motorina pentru blindate. In timp ce rusii fac exercitii militare de amploare, cu elemente de logistica avansate, cu armate (multidisciplinare) intregi implicate noi alergam cu americanii pe un camp jucandu-ne paintball. Cand rusii lanseaza avioane de clasa 5+ (su34/37/47, t50) noi cumparam f16 din 74. Oricat de in siguranta as vrea sa ma simt,protejat de propria armata, dar nu cred nci o secunda ca vom putea opune cea mai mica rezistenta in caz de conflict.
2 2
rov • 2016-09-20 15:25:14
atat timp cat rusia exista si e agresiva, degeaba inveti bunele maniere la scoala, tot la viol vei cadea...
7 39
dumitrica • 2016-09-21 00:46:10
EuroSpike GmbH este un nume de marketing, o companie formata în Germania doar pentru acel GmbH de la sfârșit care da mai multa credibilitate rachetei și atrage clienți. EuroSpike este israelian 100%. Nu mai induceți lumea în eroare cu german, european și alte păcăleli. "In order to facilitate the selling of the weapon system in Europe, the company EuroSpike GmbH was formed in Germany" Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Spike_(missile)
7 2
RaduMiron • 2016-09-21 03:14:24
Ce conteaza daca e israeliana firma? Nu fac armament bun evreii?
1 4
dumitrica • 2016-09-21 12:10:08
Racheta antitanc Spike este o jucărie netestata. Palestinienii nu au tancuri asa ca israelienii nu au avut pe ce sa o încerce în lupta. Alte tari cum ar fi Romania, care au cumpărat Spike-uri, nu au probat-o nici una pe câmpul de bătaie. Dincolo de exercițiile de poligon valoarea acestei arme de 78750 Euro bucata este necunoscuta.
0 3
AliKimiku • 2016-09-21 09:20:49
Sau armamentul israelian e mai putin incercat in conditii de lupta decat cel german?
0 2
CTGOnline • 2016-09-20 17:43:35
Pai pentru a intelege mai bine teroristii rusi si lipsa serviciilor medicale de la noi, incearca sa citesti putina istorie (recenta). Incepi prin a invata diferenta din RFG si RDG si diferenta din Coreea de Sud si Coreea de Nord.
1 15
dumitrica • 2016-09-21 01:43:18
Rachetele acelea Spike ER, mult lăudate, au preturi exorbitante. O singura bucata costa 78 750 Euro și nici testate în război nu sunt. Nu se știe ce performante reale de lupta au. "In 2010 Italian Army buys 800 Spike ER for 63 millions Euro" Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Spike_(missile)
4 2
KostasP • 2016-09-20 23:08:40
Sa inveti si sa te speli mai des?
1 4
Adri70 • 2016-09-21 01:20:41
Eu iti dau dreptate. Romania are sanse mai mari se dispara, ca stat civilizat, din cauza chistoacelor de tigari ale porcilor care le arunca pe fereastra masinii, pe ritmuri de manele, decat din cauza unei invazii "sovietice". Suntem, oricum, pe cale de disparitie, din cauza faptului ca liceele produc golani, in loc sa-i educe pe copii... ce ne mai trebuie lansatoare de rachete? de drq sa mai aperi? clanurile interlope si gastile scuipatorilor de coji de seminte?
6 4
KostasP • 2016-09-21 01:37:15
Parintii de ce nu-si educa loazele de copii? Poate pt ca si ei la randul lor sunt niste loaze. Stii cum e vorba aia, nu poti sa faci din ***** bici. Cine vrea sa invete, gaseste intotdeauna resurse. Cine nu, nu.
1 5
Adri70 • 2016-09-21 10:02:15
Prietene, esti departe, rau, de adevar! Ca sa educi un popor, iti trebuie politica de stat, in sensul asta. Sunt multe de povestit aici, dar chiar nu cred ca are sens sa ma mai obosesc cu explicatii.
2 3
Toni_Romania • 2016-09-21 10:45:58
Mai direct, apologeții înarmărilor sunt aia din sistemul mafioto-corporatist. Cu venit net de peste 3000 lei net pe luna.
1 2
Retardragnea • 2016-09-20 15:06:06
2 20
Toni_Romania • 2016-09-20 15:46:56
Fraza "De fiecare data cand denigram aiurea Romania si pe romani: este o bazaconie. Cand oamenii remarca imbecilitatile SI HOTIILE guvernului nu "denigreaza Romania si pe romani". Idem pt. scepticismul fata de Ue si umflatii din Bruxelles.
15 2
jaz • 2016-09-20 18:08:08
propaganda rusofoba a muncit primavara si vara 2016 ca sa demonstreze cat de rai sunt rusii: cum si-a mutat putin granita langa pasnicul nato, cum in 24 de ore pot sa ajunga la berlin, paris, fara sa pomenim bucurestiul. platitorii de taxe au fost imbroboditi, contractele au fost impartite, finantatorii numiti. probabil ca nu este decat inceputul. apropos de contracte pentru armament, face romania un offset ceva sau doar se imprumuta si plateste
11 1
Caligula • 2016-09-20 18:30:39
Prin intelegerea de la Budapesta, Lavronov a semnat un contract care garanteaza integritatea si suveranitatea Ucrainei. Toti am vazut cat valoreaza cuvantul Rusiei. De aceea, pentru Rusia o noua intelegere politica nu poate exista. Singurul lucru care conteaza pentru Moscova e puterea militara. Cu aceiasi moneda, singurul lucru care poate stopa re-inarmarea altora e actiunea militara rusa de retragere in propriile frontiere, si de limitare a bugetului militar, inclusiv pentru inarmare nucleara, iar Rusia nu face nimic in privinta asta. Rusia a decis sa porneasca pe un drum care duce la razboi, iar cei care nu vad asta si nu actioneaza, isi pun pielea lor si a familiilor lor in bat - indiferent unde sunt si din ce traiesc.
2 18
jaz • 2016-09-20 22:47:51
pentru ca esti incompetent si autosuficient. incompetent pentru ca in 1994, cand s-a semnat acordul de la budapesta,prin care ukraina renunta la armamentul nuclear, ministrul de externe al rusiei nu era lavrov (nu lavronov) autosuficient pentru ca pretinzi ca stii ce vrea sa faca rusia si mai dai si sfaturi pe tema asta cei ca pun pielea lor si a familiilor lor pe bat si care in cele mai multe cazuri nu traiesc in romania (faci parte dintre ei?) sunt cei care indeamna la razboi
7 1
AliKimiku • 2016-09-21 09:28:24
Conteaza ca era tratat, memorandum sau acord?Ca era semnat de Lavrov, Javrov sau Sperjurov? Important e ca Rusia si-a luat un angajament pe care nu l-a respectat. Si asta ne face sa ne punem multe intrebari cu privire la intentiile Rusiei. Cat despre cei ce indeamna la razboi chiar in mod public normal ca nu traiesc in Romania, traiesc in Rusia. Ia revezi un pic declaratiile belicoase venite de la Moscova in ultimii doi ani.
1 1
jaz • 2016-09-21 11:06:59
daca esti cu chef de munca astazi (probabil ca ai inceput tura la 9) da-ne si noua niste exemple cu declaratiile belicoase de la moscova din ultimii doi ani.
0 2
Caligula • 2016-09-21 14:04:27
La ei nu conteaza faptele. Conform documentelor, intelegerea a fost semnata de "(Signed) Sergey V. LAVROV Permanent Representative of the Russian Federation to the United Nations". Drumul pe care la luat Rusia duce la razboi - asa cum a actionat in Crimeea, Donbas si in alte zone. Important e doar ce face Rusia. Iar dupa cum actioneaza - inarmare, marirea armatei, exercitii militare de mare amploare si ne-anuntate, incalcarea tratatelor - nici macar Rusia nu poate garanta ce vrea, pentru ca pur si simplu garantiile Rusiei nu mai au valoare. Din 1990 incoace nimeni nu a amenintat Rusia cu nimic. Acum Rusia ameninta pe toata lumea.
1 0
dumitrica • 2016-09-20 14:43:16
1) Vehiculele acelea blindate americane, cum este cel din poza, sunt pentru zone desertice unde nu ai cursuri de apa, noroaie, etc. Un TABC-79 (avem deja asa ceva, vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/ABC-79M), cântărește 9.27 tone și merge cu 80 km/h ceea ce este foarte aproape de 7.5 tone și 100 km/h cerut pentru vehiculele pe care Romania vrea sa le cumpere la licitația de 80 milioane euro pentru 286 mașini de teren blindate. Avem de-a face cu o noua escrocherie tip afacerea F-16. 2) Hotnews este infestat cu agenți de la Vocea Rusiei Serviciile romane de informații și securitate trebuie sa facă ceva pentru eliminarea acestor comentarii (cum ar fi al lui "cafo") venite de la amenajați ai departamentului de propaganda și războit psihologic al Federației Ruse.
27 19
Toni_Romania • 2016-09-20 15:48:18
la baza este asta, vehicul ruski https://en.wikipedia.org/wiki/BTR-70
15 5
Bogdan_100 • 2016-09-20 15:59:20
E tare :-)))))))
4 17
Caligula • 2016-09-20 14:55:33
Mi se pare o chestie facuta cu cap. Pot fi folosite si de RM, dupa cum au spus si altii.
5 13
mr_mojo • 2016-09-20 15:44:35
E invazia directă susținută de blindate și tancuri deci e logic să investești într-o soluție care blochează fix asta. Nu poți să aștepți americanii toată viața; trebuie să te ajuți și singur.
1 22
Martinezu • 2016-09-20 17:06:32
Dar invazia, prima are loc pe aer! Ceea ce spui tu e valul 2,3 etc.. Prima data se deschide aerian. rachete, bombardiere, desant. Si noi stam efectiv zero la capitolul aparare aeriana. Nu avem nici un sistem de aparare de lunga si medie distanta. Ce zicem noi ca avem sunt niste rachete scoase din uzul tuturor tarilor. Cel mai probabil ele nu mai zboara, si daca o fac oricum nu vor lovi nici o tinta. E bine ca asiguram infanteria dar fara aparare antiaeriana si aviatie suntem zero in fata unei invazii pe apa si pe aer.
4 6
KostasP • 2016-09-21 01:41:17
Mai citeste! Si nu-mi cere sa-ti explic ca n-am timp sa dau meditatii.
2 1
Martinezu • 2016-09-21 08:14:44
De nivelul tau, nu e nevoie de nici o alta explicatie. Cea mai aproape arma pe care ai vazut-o a fost la tv.
1 1
Bogdan_100 • 2016-09-20 15:55:58
Important e sa fie moderne, eficiente si ieftine.
1 7
Toni_Romania • 2016-09-20 13:46:18
Tot bugetul pt. armata. Singura institutie care mai functioneaza, cu lefoaie babane, pe ban public. Plus jandarii si serviciile. Ca-n Lumea a 3-a.
51 12
Bogdan_100 • 2016-09-20 13:59:58
Romania incearca sa se doteze avand in vedere consumatii de vodka ce tot exerseaza pe la frontiere. Conform celor sustinute de tine rusia si putinel sunt tarile de rangul trei din lumea a treia. PS e penibil sa spui "tot bugetul" la o suma de 80 milioane de euro - nici macar 10% din cat a furat nastase. Sin in psd sunt zeci ca el.
8 50
Toni_Romania • 2016-09-20 14:09:15
1-Eu sunt anti-armata, la modul anti orice armata a Lumii. Nu te ai prins. 2-Daca tie ti-e asa bine ca ti se rupe unde se duc banii publici cu care s-ar putea hrani saracii si vindeca copiii cu leucemie, treaba ta. 3-Vezi ca si Cdr si Pdl cam 14 ani au smanglit miliarde euro.
33 7
freestyle • 2016-09-20 14:49:03
sunt de acord cu tine. dar incepe cu armata altora. ca sa devenim o Costa Rica a Europei, nu trebuie sa ne ameninte nimeni. pana si Elvetia are armata de peste 200.000 de oameni (inclusiv rezervele) si buget de 3,5 miliarde, dotata cu F18 si Leopard.
2 21
Toni_Romania • 2016-09-20 14:57:27
Ce exemplu dai........ Elvetia nu are "greturi" ca pe Elvetia nu o ataca nimeni ca in Elvetia TOTI isi tin banii, inclusiv Satana Putin si toti dictatorii killeri ai Lumii, de ieri si azi.
20 2
Toni_Romania • 2016-09-20 15:19:52
https://www.theguardian.com/news/2016/apr/03/panama-papers-money-hidden-offshore
13 1
un oarecare • 2016-09-20 16:12:37
ai simtit nevoia sa scrii numele Romania in pseudonim ca sa pari mai roman? Romania de cand cu guvernul tehnocrata re pentru prima data bugetul in limitele prevazute de standardele NATO (2% din PIB) . e firesc sa se vada ce se intampla cu banii aistia. Ia zi cand PSD-ul arunca bani publici pe catedrala neamului.... unde erai sa sari de fund in sus? apartenenta la nato si ce implica asta ne face sa nu ne trezim in situatia Ucrainei ... Dar de fapt tu pentru asta militezi, impotriva Romaniei si in favoarea rusiei, draga toni_'romania'
2 19
Toni_Romania • 2016-09-20 18:29:22
Unde am zis eu ceva bun de Rusia? Hai sa ti traduc mesajele mele: Niciun imperiu nu ne iubeste. Acum te am luminat?
12 1
un oarecare • 2016-09-21 10:51:45
suferi cumva de sindromul Stockholm dupa violul armete rosii? UE este un Imperiu condus de parlament format din toate tarile membre in functie de nr populatiei fiecarei tari. Ia spune-mi tu mie... ce "imperiu" e asta? Tu esti constient ca daca nu exista UE si NATO acum Europa de Est ce putin scria cu chirilice? Sau pentru asta te agiti aici?
1 2
Toni_Romania • 2016-09-21 11:22:34
Ue=Nato. Iar Nato=Usa. Nu le ai cu geopolitica.
1 1
un oarecare • 2016-09-29 17:14:50
UE=NATO? spune asta turciei ca nu o sa inteleaga. apropo de geopolitica.
0 0
MRSmrsmrs • 2016-09-21 02:35:24
''sa nu ne trezim in situatia Ucrainei ... ''Serios? De cand Romania are teritorii furate de la alte state asa cum are Ucraina? Vad ca mai nou propaganda i-a facut pe cei slabi de minte sa-i doara de Ucraina, tara care interzice drepturile minoritatilor inclusiv cea romana, ''tara'' care este facuta din bucati lipite ca un veritabil Frankenstein. Banii pentru nato sunt de fapt birul pentru Inalta Poarta, asa ca nu avem voie sa-i cheltuim in interesul nostru!
5 1
Toni_Romania • 2016-09-21 08:35:23
In plus hai sa reamintim ca istoriceste UCR este provincie a Rusiei. (doar constat)
3 1
un oarecare • 2016-09-21 10:47:46
spune-mi cum a furat Ucraina teritorii de la Rusia. Rusia (URSS) a cedat de buna voie administrarea Crimeii catre Ucraina (URSS) din motive logistice. Legatura terestra a peninsulei se face prin Ucraina! Acum cand URSS e dezmembrata, se justifica invazia armata si anexarea de teritorii? Dupa aceasi logica intreaga Europa apartine de drept Italiei nu? (Imperiul Roman). Halall logica, dar daca serveste intereselor pro estice atunci e buna. sunteti marsavi dragilor
1 2
Toni_Romania • 2016-09-21 10:54:03
Moaamaaa, ce ti plac tie cuvintele mari, parca esti din cartile comuniste. Eu explicam punctul de vedere al Rusiei. Au "acte" pt. UCR cum avem noi pt. Basarabia. Iar rusii sunt in Crimeea de 250 ani.
1 1
un oarecare • 2016-09-21 14:44:13
rusii sunt in crimea de 250 de ani dupa ce i-au deportat pe tatari. tu sa ma faci pe mine comunist... ai umor tovarase :)
1 1
KostasP • 2016-09-21 01:44:48
Nu o ataca nimeni si tot se inarmeaza. Asta nu-ti spune nimic, mosule? Vai de tine!
0 3
Toni_Romania • 2016-09-21 09:54:00
Elvetia ea insasi produce arme la greu. Elveta cea pacifista este unul din marii exportatori de arme. http://www.pri.org/stories/2014-05-23/peace-loving-sweden-and-switzerland-are-among-top-arms-exporters-capita-world
2 1
Toni_Romania • 2016-09-20 14:59:39
Dupa nivel de trai, da, Rusia este taara din Lumea a 3-a. Rusia e si ea f. paradita economic si acolo doar armata mai functioneaza.
16 3
AliKimiku • 2016-09-21 09:32:10
sa vezi cam cum e cu lumea a 3-a. Dupa aia sa revii si sa faci comparatia.
0 2
Toni_Romania • 2016-09-21 10:40:49
Du te in Rusia si incearca sa traiesti cu o leafa medie de acolo. Heei, dar tu parca erai anti-Rusia!
1 0
mitg • 2016-09-20 14:05:10
Se dau gratare in cinstea Partidului Iubit Rusia Unita.
5 31
Sufleu • 2016-09-20 14:08:54
... inarmate cu Spike, masinutele astea pot pune pe orbita o buna parte din tancurile rusesti care s-ar aventura prin coasta Romaniei. Daca enerveaza postacii rusi inseamna ca e o investitie utila.
5 38
king david hotel • 2016-09-20 14:36:48
cine nu e de acord si nu apluda, sigur e spion/agent/postac! Cine nu e cu noi, e impotriva noastra! Bre, unii pot sa iaba opinie fara sa fie pltaiti pentru asta. Dar se pare ca asa ceva pare imposibil pentru cel ce scrie castigand 50 de bani la postare.
24 7
Bogdan_100 • 2016-09-20 16:01:49
E clar ca traduci din rusa :-))))) (iaba/plataiti...)
2 11
king david hotel • 2016-09-20 17:22:01
tastatura e mica iar tu ai tras rapid concluzia ca traduc din rusa? Dar poate trdauc din araba, ce zici? Ma mir ca n-ai avut ceva de zis pe fond....dar e bine ca te-ai agatat de forma. My 50 de bani, cum s-ar zice...
10 1
newlook • 2016-09-20 14:54:44
Hahahahahaha...."investitie". Pentru orice om normal la cap, banii bagati in armament reprezinta o cheltuiala; uneori utila, dar totusi o cheltuiala. Chestia asta cu "investitia" am intalnit-o numai la romani; "am investit intr-un TV nou". Cea mai interesanta mi se pare aia cu "am investit in IT; mi-am luat IPhone (cu doua generatii in urma, dar fudulia de I Kuku trebuie platita)" " Si ce faci cu el?" "Pai, il pun pe masa cand beau o bere la terasa!"
21 5
Sufleu • 2016-09-20 15:07:59
Economia Ucrainei a cazut cu 30%, adica pierde aproximativ 30 miliarde Euro pe an in urma invaziei rusesti. Cum ti se pare aceasta investitie de 80 milioane versus o potentiala pierdere economica cauzata de un conflict? Si vis pacem para bellum.
1 21
Toni_Romania • 2016-09-20 15:33:56
Cam umfli cu pompa chestiile - este un razboi civil strict local in regiunea Donbas. Ia vezi ce dimensiune are Donbas fata de UCR.
22 0
Caligula • 2016-09-20 17:25:57
... cu trupe rusesti "plecate in concediu" si armament rusesc furnizat ca "ajutor umanitar". Ca sa nu spun mai multe de Crimeea, ca de, subiectul e "inchis" in Rusia. A pardon, omuletii verzi - spetsnaz in in limba mujica - au organizat un referendum "a la rus".
0 13
un oarecare • 2016-09-21 14:47:43
civili in uniforme, civili cu tancuri si lanstoare de rachete.... oh da.... razboi "civil" .... repeta asta cand te privesti in oglinda. tu crezi ce spui?
0 1
AliKimiku • 2016-09-21 09:29:50
Am sentimentul ca nu prea ai ajuns la struguri si cam suferi.
0 1
Toni_Romania • 2016-09-21 10:39:18
Da, nu-s la "struguri", ca traiesc din leafa de 2000 lei si , fata de unii de pe aici, nu s din Sistem (adica nu s mafiot). Si nu sufar deloc.
1 0
omezu • 2016-09-20 13:56:47
Acum vor aparea specialistii (rusofili) care ne vor spune ca aruncam banii aiurea pentru simplul fapt ca militarii rusi si tehnica lor de lupta sunt vulnerabili/e doar la kryptonita. Mai bine ii dam lui Putin astia 80 de milioane drept taxa de protectie si nu vom mai avea probleme pana la urmatoarea transa.
8 34
Toni_Romania • 2016-09-20 14:10:33
Ai dedus tu ca oamenii anti-armata sunt rusofili? Poate si Oliver Stone e rusofil?
32 4
omezu • 2016-09-20 14:15:02
Sa te imbraci gros, la moscova e frig.
4 32
king david hotel • 2016-09-20 14:38:19
jalnic, mai mult de atac la persoana si jocuri de cduvinte de gradinita (muji, krakanat) nu puteti.
22 3
cladob • 2016-09-20 15:04:54
stim din astea, dar daca te uiti mai la est, acolo sunt cei de pe locul doi mondial la exportat armament. Cine produce o face in primul rand pt el apoi ce vinede e sa-si mentina industria, cercetarea in domeniu etc. https://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry Romania are armata de aparare. Restul e in plus.
0 13
Toni_Romania • 2016-09-20 15:36:05
Stiu ca Rusia produce arme la greu. Ca si tot Occidentul.
13 1
Bogdan_100 • 2016-09-20 16:02:34
Aici ai nimerit.
0 8
king david hotel • 2016-09-20 14:02:15
sa cumpere, sa ramana banii in UE si sa mai avem si noi o sansa.
23 9
@Mishu • 2016-09-20 14:03:56
ptr sistemul de sanatate nu sunt fonduri dar sa iei niste prapadite de masini da , ce naiba faci cu ele cand celalalte armate moderne au avioane si drone ultimul tip
38 6
freestyle • 2016-09-20 14:56:00
au tancuri multe. aviatia ruseasca poate fi contracarata de americani mai repede. deci raman trupele de la sol. pana vin puscasii trebuie sa facem fata singuri.
3 16
Toni_Romania • 2016-09-20 15:38:03
Vin si dronele, fii pe pace.
13 0
FFF T • 2016-09-20 14:04:02
Iar a cerut licuriciul să ne ”aliniem la standardele NATO”, adică să mănânce și gura la industria lor de armament o pâine, pe mulți bani. Între timp ne fug medicii pe capete și murim cu zile în spitale. Profesorii în plătim la nivel de șofer de TIR, dar vrem educație. De ce nu facem un referendum să întrebăm cetățenii dacă vor să se cheltuie asemenea sume exorbitante din banii publici pe niște autoturisme???
32 6
Yooo • 2016-09-20 14:33:35
Da cu soferii de TIR, ce-ai? :)
1 12
freestyle • 2016-09-20 15:10:47
sistemul sanitar ar trebui sa se autosustina din CASS. daca nu poate, inseamna ca pe niste compatrioti ii doare undeva de semenii lor. doar gura lor sa manance. educatia nu sta in salariile profesorilor. plus ca toti au salarii egale, desi unii predau la licee care dau olimpici si altii la licee care au 0 (zero) promovabilitate la bac. nu este corect.
2 10
trotuar • 2016-09-20 14:26:45
În timp de război trebuie să fii ECO?
13 6
king david hotel • 2016-09-20 14:40:28
numai ca, din pacate, in loc de o discutie civilizata vei fi etichetat si acuzat ca tii cu rusii. Deh, rusofobii de serviciu nu au prea multa imaginatie.
16 2
nikk • 2016-09-20 14:40:41
...nu strica in timp de rzboi sa ai un consum de carburant redus, volummai mic al motorului, implica gabarit mai mic al masinii...si multe altele... deci da, euro 5, oar nu vroiai non-euro ...lool
2 10
trotuar • 2016-09-20 16:56:34
Nu e vorba numai de consum redus ci mai mult de noxe emise. De fapt se ajunge ca pentru noxe mai reduse ori reduci din puterea motorului ori consumi mai mult carburant. Pare ciudat dar chiar se ajunge să se consume mai mult carburant pentru a produce mai puțin NOx. De asta mi se pare ciudată cerința să fie Euro5, pe timp de pace nu defilezi cu ele pe autostradă să produci nu știu ce poluare.
3 1
king david hotel • 2016-09-20 17:23:26
sau daca adversarul iti distruge cisternele? Ce te faci?
7 0
newlook • 2016-09-20 22:20:00
Gigel, ba da carburant "Non-Euro" ! E mult mai de dorit ! Vad ca pana acum ai luat 8 plusuri din noua voturi. ESplica-le si alora care ti-au dat "+" ca nici macar nu sunt consecventi in dobitocenie. L-ati perceput pe ala care a ridicat problema carburantului folosit ca fiind rusofil si l-ati umplut de minusuri. In schimb, postarea ta, total inepta, s-a acoperit de plusuri. Pai, dobitoacele taichii, daca sunteti atat de patrioti, de ce vreti ca echipamentele romanesti sa sufere restrictii care sa le scoata din lupta? Imbecilizatilor, v-a trecut macar o data prin neuronel scanteia ca pe campul de lupta echipamentele (y compris motoarele lor) trebuie sa fie cat mai versatile si cat mai putin dependente de factori ciudati, evitabili, ca acest Euro 5?
7 1
CTGOnline • 2016-09-20 14:37:42
De ce Chinook? Urmeaza sa cumparam asa ceva, sau urmeaza sa plecam in misiuni cu cineva care opereaza Chinook?
10 1
king david hotel • 2016-09-20 14:45:01
umpleau articolul cu manevrele celor 300 de soldati si 10 tancuri cu balacareala si tipau ca rusii se vor speria, ca rusii sunt fara armament, ca sunt beti cu totii si ca sunt speriati de cei 300! Astazi, exact aceiasi, comenteaza ca rusii sunt puternici si avem nevoie si noi de alte armer noi, ca rusii abia asteapta sa ne atace bla bla. Ciudat, nu?
19 2
Sufleu • 2016-09-20 14:56:22
... ca rusii nu ataca popoarele cu armata slaba. Sau georgienilor ... Ucraina incearca de mai bine de un an sa cumpere astfel de rachete Spike cu care sa ii puna cu botul pe labe pe rusi insa nu prea sunt lasati sa cumpere de americani...deocamdata.Daca ucrainienii ar avea rachetele astea, ar face prapad in forta de invazie rusa din Donbas.
2 17
ImmKant • 2016-09-20 16:14:44
da, dar asta ar duce a escaladarea conflictului, ca in desenul animat cu doi care la inceput scot un briceag , apoi , o bata, apoi un pistol, apoi mitraliera si tot asa..Finalul e usor de aniticipat..:)
1 3
king david hotel • 2016-09-20 17:16:27
daca sunt ei asa de buni si prieteni cu noi si avem acelasi dusman, Rusia?
8 2
Caligula • 2016-09-20 20:50:14
Crimeea nu va ajunge? Sigur, va pregatiti de Odessa si Transnistria, mai un moft si vreti si Bucovina acum.
1 3
gigifisiune • 2016-09-20 15:05:51
sa zic ca nu-i bine, dar cu astea nu te aperi daca te calca rusii cu tancurile. Mai repede ar putea fi folosite de unii politicieni impotriva eventualilor manifestanti.
12 2
Toni_Romania • 2016-09-20 15:50:17
Asa zisa "armata" a tarii are sigur in fisa de post intai si intai represaliile contra unor revolte populare.
14 1
Amoredivino • 2016-09-20 15:18:22
Cu trei sute de jucărele de-astea nu oprim armata roșie, dar putem să-i facem viața grea. Plus niște dispozitive explozive bine plasate, plus niște lunetiști, plus alte forme de luptă de gherilă. Sigur că trei divizii de blindate vor trece într-un final, dar jerpelite rău...
8 4
Toni_Romania • 2016-09-20 15:31:56
Daca vreodata Ivan vrea sa bubuie Romania, o va face intai cu rachete de croaziera, ca are zeci de mii, multe din gen noua, hipersonice. Cu alea face muci Bucale in cateva ore.
15 2
FloceaIo • 2016-09-20 16:00:49
in intreaga sa istorie ivan nu a distrus sau nu a cucerit nici macar un catun in cateva ore. e vai mama lui. s-a facut de ras pana si cu salbaticii aia din afganistan. arme multe, minte putina. zici rus=tragi apa.
1 14
king david hotel • 2016-09-20 17:15:22
mai ales ca noi si suntem muuuult mai inteligenti, se stie!
10 1
king david hotel • 2016-09-20 17:24:24
de unde tragem concluzial ca tarile astea mari cam dau gres cu afganii, nu? Da, sunt rus.....e clar, nu?
10 0
Toni_Romania • 2016-09-21 10:36:34
talibanii detin iar 60% din AFG - nato e muci acolo
1 0
CTGOnline • 2016-09-20 16:07:05
Sunt curios daca ai cea mai vaga idee cat costa una, inainte sa arunci spre Bucuresti cateva zeci de mii!!!!!
0 11
ImmKant • 2016-09-20 16:11:32
si esti atat de sigur ca daca, prin absurd, rusii ataca Bucurestiul, Romania va fi singura in acest razboi?
0 10
Toni_Romania • 2016-09-21 09:52:42
se spune "inter alia" http://ro.bab.la/dictionar/engleza-romana/inter-alia
0 0
AliKimiku • 2016-09-21 09:40:11
trimise catre o tinta aflata la 600 km de granitele proprii?? Misto, da daca au zeci de mii si sunt si hipersonice si-or permite [sarc]
0 0
Toni_Romania • 2016-09-21 10:35:40
Eu am zis ca rusii au in stoc multe mii de rachete croaziera. Ca sa faci muci centrul unui oras ca Buc trebuie cateva zeci doar. Vezi ce a facut Usa cu Bagdad in 2003 (Tomahawk, incarcatura exploziva cca 400 kile, comparabile cu alea rusesti). Sigur au si rachete "expirate" dar utilizabile de care vor sa scape.
0 0
Toni_Romania • 2016-09-21 11:54:47
vezi cate tipuri de rachete de croaziera sunt (exista si pt. sub 300km) https://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_missile
0 0
2016-09-20 15:31:57
16 3
Toni_Romania • 2016-09-20 15:57:40
Ai remarcat ca imparatul e, pardon, in curul gol. Primul procent cica e 60%.
14 1
cladob • 2016-09-20 15:58:10
traiesc in localitati cu primari psd ?
0 12
2016-09-20 16:31:24
9 0
Bogdan_100 • 2016-09-20 16:05:30
Pentru mintea ta 80 de milioane pare o suma uriasa (cat ati mai bea tu si amicii tai asistati de asa bani !) dar la nivel de achizitii militare e o suma "mica, mica de tot". Chiar nesemnificativa !
1 12
ImmKant • 2016-09-20 16:06:36
cum naiba sa spui " viteza maxima de minim 100 km/h. "?!? Pai daca e maxima nu poate fi minima. :)) Poate avea viteza maxima un " maxim |" si un " minim"?!
11 1
Bogdan_100 • 2016-09-20 16:36:00
In teoria masurarii de multe ori se stabileste limita inferioara pentru limita superioara a unui set de i marimi. Sau altfel maximul unei valori trebuie sa fie minim de o anumita valoare. Da, viteza maxima, pentru un set de masini, are un maxim, un minim si o medie a setului respectiv de valori ale vitezei maxime.
0 5
gigi1 • 2016-09-20 16:38:07
Cerinta e speciala pentru acel producator special care a dat un comision special si care are un maxim minim special la viteza.
6 0
victor L • 2016-09-20 17:31:31
viteza minima de 100km pe ora. " viteza maxima de minim 100 km/h" e un nonsens. Autorul, ca om e si el, dind atitea explicatii, a busit-o putin. Noroc ca au blindaj rezistent la vorbe :P
6 0
LianBerthold1 • 2016-09-20 21:15:59
Numai analfabrți funcționali p-aci, să mor io! Explicație: să zicem că Dacia are viteza maxima 120 la ora, BMW are viteza maximă 160 la ora, Audi are viteza maximă170 la ora, iar Lamborghini are viteza maximă 225 la oră. Apare o cerință cum că se califică doar mașinile pentru care viteza maximă este de minim 165 la oră. Rezultatul este că Dacia și BMW nu se califică, pentru că au vitezele maxime sub viteza de 165 la oră, și alelalte se califică. Ce mama dracului o fi așa de greu?
0 7
silmix • 2016-09-20 16:55:02
Mor trolli rusi in chinuri. Ideea e simpla , sistemele sunt moderne , trec si prin ERA fac pipi pe toate sistemele de protectie rusesti si costa 1/20 din cat costa un tanc. In momentul in care ai 500 de bucati rusii trebuie sa trimita 2000 de conserve ca sa scape una nedesfacuta. Si la cum fac ele poc prin Siria se vor gandi de 2 ori. Sau ,si mai bine , o sa incerce schema din razboiul rece , adica sa se inarmeze si mai tare si stim toti cum au sfarsit atunci.
2 8
DimijoareiObt • 2016-09-20 18:26:43
pana se misca tartacutza T90 va fi lasata in p*la goala !
2 0
xrogo • 2016-09-20 19:32:16
fixat,ca se duc tehnocratii si nu mai iese cine trebuie !!!
6 0
2016-09-21 01:12:44
1 4
Toni_Romania • 2016-09-21 08:32:17
Si Obanana o lasa moale cu freespeech-ul.
1 0
INTERVIURILE HotNews.ro