Sari direct la conținut

ONG-ul Pro Infrastructura contrazice Ministerul Transporturilor: In 2018 ar putea fi terminati doar 83,6 kilometri de autostrada,nu "minim 156,7 kilometri"

HotNews.ro

Asociatia Pro Infrastructura atrage atentia ca estimarea ministrului Transporturilor, Felix Stroe, ca va da in folosinta anul viitor „minim 156,7 kilometri de autostrada” este „complet iresponsabila, o minciuna gogonata si o dezinformare grosolana”, aratand ca ar putea fi terminati doar aproximativ 83,6 kilometri, din care sa fie utilizati numai 63 de kilometri de autostrada, potrivit unei informari postate pe o retea de socializare.

„Ministrul minte cu nerusinare, incercand sa ne convinga ca anul viitor vom da in folosinta ᅡminim 156,7 kmᅡ din totalul de 186,867 km contractati (adica 84%)!”, afirma reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, citati de News.ro.

Dintre cei 83,6 km care pot fi receptionati anul viitor, 21,15 km sunt gata din acest an. Lotul 3 din autostrada Sebes-Turda (12,45 km) este finalizat de la 27 noiembrie, insa CNAIR a stabilit data receptiei pentru 9 ianuarie 2018.

Totodata, lotul Gilau-Nadaselu (8,7 km) a fost terminat la 1 noiembrie si receptionat de CNAIR, insa nu poate fi folosit pentru ca nu este construit viaductul Gilau, de 0,766 km, care sa il lege de restul Autostrazii Transilvania (A3). Acest segment ar putea fi deschis in perioada august-septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai tarziu in primavara s-ar putea deschide lotul 4 din autostrada Sebes-Turda (16,3 km), unde au aparut alunecari masive, iar CNAIR nu si-a asumat deschiderea in acest an, chiar daca aliniamentul autostrazii ar fi putut fi terminat.

„Intre timp, ar trebui modificat si clarificat cadrul legal, astfel incat acest segment sa fie deschis circulatiei chiar daca nu este 100% finalizat”, apreciaza asociatia.

Totodata, Pro Infrastructura preconizeaza ca este fezabila pentru vara lui 2018 circulatia pe autostrada A3, pe o portiune de 6,5 km intre Centura Bucuresti si Soseaua Petricani, daca va fi asigurata finantarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat in 2018 este lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva (21,141 km).

„Insa este blocat total de incompetenta si fuga de raspundere, CNAIR nerecunoscand lucrarile suplimentare (semi-nodul Holdea si al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizatii de construire. In decembrie s-a redus dramatic mobilizarea in teren pana la clarificarea situatiei contractuale”, atentioneaza ONG-ul.

In 2018 vor fi gata alte doua loturi din Autostrada A3 intre Campia Turzii si Targu Mures, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) si Ogra-Iernut (3,6 km), ambele in perioada august-septembrie.

„Insa ele vor fi, cel putin intr-o prima faza, doar muzee, pentru ca nu vor putea fi folosite de soferi fara nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chetani). Este extrem de dificil, birocratic si tehnic, ca nodul Iernut sa fie construit pana la finalul lui 2018”, mai arata asociatia.

Pro Infrastructura apreciaza ca, in prima parte a anului viitor, pot fi terminati 4,030 km din lotul 2 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva, intre nod Margina si limita cu sectiunea E, insa acest tronson va fi doar un „alt muzeu” pentru ca nu poate fi deschis circulatiei, neavand un nod in est.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat in Parlament, la 14 decembrie, ca in 2018 vor fi dati in folosinta minim 156,7 kilometri de autostrada.

„Vor fi minim 156,7 kilometri dati in folosinta. Ca exemple, avem Ogra – Targu Mures, apoi trei sectoare din Targu Mures – Campia Turzii, Sebes-Turda, vom finaliza si Bucuresti-Ploiesti, Lugoj-Deva si o parte din tronsonul de la Gilau”, a afirmat Stroe in comisiile reunite de buget-finante.

CNAIR a receptionat in 2017 numai 24 kilometri de autostrada, mult sub nivelul anticipat de fostul ministru al Transporturilor Razvan Cuc la inceputul anului, de circa 90 de kilometri.

In luna martie, compania de drumuri a receptionat primii 15,4 km de autostrada din acest an, pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva.

In noiembrie, a mai receptionat 8,7 km, din autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, pentru sectorul Gilau-Nadaselu, sector care va fi deschis circulatiei anul viitor, dupa finalizarea lucrarilor incepute in acest an la podul care va traversa Somesul Mic, in continuarea A3, spre Campia Turzii, preconizata pentru august 2018.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro