Boeing se plânge că va pierde 1,9 miliarde de dolari la construcția celor două noi Air Force One. Cât plătește statul american pentru aeronave
Boeing a anunțat miercuri că firma va suporta o nouă pierdere de 766 de milioane de dolari pentru contractul său de miliarde de dolari ce a fost semnat în 2018 pentru construcția a două noi avioane prezidențiale americane, proiect care s-a confruntat cu probleme repetate, transmite Reuters.
Directorul executiv al Boeing, Dave Calhoun, a declarat miercuri că cei care au criticat contractul „au avut dreptate”
În 2018, președintele Donald Trump a obținut o promisiune din partea predecesorului lui Calhoun, Dennis Muilenburg, că înlocuirea avioanelor Air Force One nu va costa peste 4 miliarde de dolari.
„Nu am obținut un preț suficient”, a declarat Calhoun pentru CNBC, spunând că firma, adăugând că „cea mai mare greșeală” în cazul Air Force One „a fost stabilirea unui preț fix” al contractului.
Pierderile totale ale Boeing pe contractul de 4,3 miliarde de dolari pentru cele două Air Force One au ajuns acum la 1,9 miliarde de dolari, iar întârzierea programului este de aproape trei ani.
În 2016, Trump îndemnase guvernul să anuleze achiziția noului Air Force One de la Boeing spunând că este „ridicol” și prea scump”.
Avioanele Boeing 747-8 sunt concepute pentru a fi o Casă Albă aeropurtată capabilă să zboare în cele mai grave scenarii de securitate, cum ar fi un război nuclear, și sunt personalizate cu avionică militară, comunicații avansate și un sistem de autoapărare, iar acum sunt așteptate să fie livrate în 2026 și 2027.
Boeing a precizat că pierderile Air Force One au fost „determinate de costurile mai mari pentru a încorpora anumite cerințe tehnice, de creșterile manoperei de modificare în fabrică și de inginerie de sprijin, de întârzierile de program și de costurile mai mari ale furnizorilor”.
În luna iunie, Biroul de responsabilitate al guvernului american (GAO) a declarat că programul Air Force One riscă să fie amânat și mai mult, invocând o piață restrânsă a forței de muncă pentru mecanici și ritmuri ale aprobărilor de securitate mai mici decât se aștepta.
Raportul a citat, de asemenea, nevoia Boeing de a trece la un furnizor alternativ pentru unele lucrări de interior ca fiind un risc major de calendar.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat că problemele legate de stabilitatea forței de muncă pentru Air Force One „sunt amplificate din cauza cerințelor de obținere a autorizațiilor de securitate”.
În iunie, Pentagonul a renunțat la o schemă de vopsire pentru Air Force One propusă de Trump, după ce armata a stabilit că designul ar crea prea multă căldură pentru aeronava prezidențială.
(Foto articol: © Jiawangkun | Dreamstime.com)