Sari direct la conținut

Elveția ar putea restricționa circulația mașinilor electrice / Pentru a evita o criză energetică, oamenii vor fi rugați să limiteze mașinile de spălat la 40 de grade, iar serviciile de streaming își vor reduce rezoluția

HotNews.ro
Pensionari pe malul lacului Geneva din Elveția, Foto: DreamsTime
Pensionari pe malul lacului Geneva din Elveția, Foto: DreamsTime

Guvernul federal elvețian elaborează un plan de urgență, pe măsură ce riscul întreruperilor de curent se profilează pe fondul războiului din Ucraina, scrie The Telegraph. Mașinilor electrice li s-ar putea interzice să efectueze călătorii neesențiale în Elveția în această iarnă, potrivit acestui plan.

Guvernul a elaborat propuneri de urgență printre care temperaturile din interiorul clădirilor publice să nu depășească 20 de grade Celsius, magazinele să își reducă programul, iar cele mai stricte măsuri includ interzicerea meciurilor sportive, a concertelor și a spectacolelor de teatru.

Elveția se pregătește pentru o criză energetică în această iarnă din cauza dependenței sale de importuri. Energia hidro reprezintă aproximativ 60% din aprovizionarea cu energie a Elveției.Cea nucleară, la care guvernul lucrează la eliminarea ei treptată, contribuie cu o treime, în timp ce centralele pe combustibili fosili și cele pe energie solară sau eoliană asigură restul.

În lunile mai umede, ploile și zăpada generează energie hidro în cantități mari,astfel că Elveția exportă o mare cantitate. În lunile mai reci, când producția este mai mică, devine importator. Acest lucru i-a lăsat pe elvețieni vulnerabili la deficitul de energie din Europa din cauza războiului din Ucraina.

Răspunsul țării la riscurile energetice are două niveluri -unul de urgență și altul de criză efectivă – incluzând trei niveluri de restricții în primul și două în al doilea.

Cel mai scăzut nivel va viza clădirile publice încălzite la cel mult 20 de grade Celsius, oamenii fiind rugați să-și limiteze mașinile de spălat la maximum 40 de grade Celsius. La nivelul următor, temperaturile vor fi coborâte la 19 grade Celsius, iar serviciile de streaming vor reduce rezoluția videoclipurilor de la calitate HD la standard.

Dacă situația se înrăutățește, magazinelor li se va cere să închidă cu două ore mai devreme, iar vehiculele electrice vor fi limitate la călătoriile esențiale.

Măsurile de criză ar putea duce la dezactivarea apei calde în băile publice și interzicerea utilizării suflantelor electrice de frunze. În continuare, scările rulante vor fi oprite și iluminatul exterior de Crăciun va fi stins.

Exploatarea criptomonedelor va fi interzisă dacă livrările continuă să scadă, piscinele vor închise iar luminile pe stadioanele de sport stinse.

Dacă vor apărea cele mai extreme lipsuri, meciurile sportive, concertele și spectacolele de teatru vor fi anulate, iar toate afacerile de agrement vor fi obligate să se închidă.

Sursa foto: Dreamstime

ARHIVĂ COMENTARII
Mumulenka • 2022-12-03 17:48:03
Asa-i cand renunta Europa la nucleare si-i pupa poala lui Putler. In loc s-avem motoare pe hidrogen si energie atomica in fiecare tara, ca sa nu mai depindem de orcii din Est, noi am pupat poala "verzilor" controlati de nenorocitii aia. Ergo, avem dependenta de gaz si de petrolul rus. Cu ocazia asta, partidele alea ecologiste o sa-si piarda locurile-n Parlament si ne intoarcem la motoarele V12 de 8 litri. Cu voia Domnului, pe hidrogen, nu pe benzina.
23 85
tudorr • 2022-12-03 18:45:08
LOL ce de-a minusuri ti-ai luat de la orcii "ecologisti"!
14 38
EU_Adi • 2022-12-04 06:08:14
Nu are nici o treabă cu ecologismul. Centrale nucleare pot fi folosite împotriva ta in cazul unui război (vezi ce se întâmplă acum în Ucraina). Eu sunt mai degrabă pentru dezvoltarea celor mici și mobile. În rest numai prostii in comentariu: motoarele de 8 litri nu se vor întoarce pentru că nu își găsesc rostul iar hidrogenul nu este folosit pe scară largă din considerente tehnice (nu lipsă de voință).
14 5
Fast_&_Curious • 2022-12-04 09:24:20
Citește și înțelege. Se dorește întoarcerea motoarelor V8 ALIMENTATE CU HIDROGEN!!!
0 2
EU_Adi • 2022-12-04 11:33:22
Nu, nu... Zice de motoare V12 de 8 litri. Citește tu bine. Nu există nici un motiv pentru care un motor pe hidrogen să aibă capacitate cilindrică mai mare decât cele pe benzină, deci întoarcerea la motoare de 8 litri nu are nici un sens. În plus, toți cei care vorbesc de hidrogen nu înțeleg, sau nu vor să înțeleagă, că tehnologia asta pe hidrogen nu este chiar fiabilă iar mentenanța este foarte scumpă. Bateriile sunt folosite pentru că au mai mult sens economic.
4 1
bogdan1477 • 2022-12-03 18:50:01
Ai citit articolul? E o problema strict elvetiana, datorata faptului ca iarna se baza pe importuri de curent pentru ca vara oricum producea in exces. Nimic mai mult.
35 16
Hastur • 2022-12-03 19:12:34
Problema e peste tot pe unde sunt prea multe EV. Vezi si cazul Californiei!!!
9 30
Calin123 • 2022-12-03 21:56:14
Problemele Californiei sunt in zilele toride cand functioneaza AC-urile. Masinile electrice se pot incarca si noaptea. Problema Elvetiei este data de lipsa unui mix energetic. Are 60% hidro si 30% nuclear. Asta patesti cand iti pui toate ouale in acelasi cos, fie el si un cos de energie verde. Asa cum am mai spus si mai jos, viitorul este al dispozitivelor inteligente care vor comunica cu gridul si vor porni atunci cand presiunea e mai mica pe retea. Cel mai corect ar fi ca electricitatea sa aiba un pret spot la minut, cum e in Suedia. Astfel, oamenii ar incepe singuri (sau cu dispozitive inteligente) sa isi auto-regleze orele de consum.
12 15
Hastur • 2022-12-03 22:55:24
OK, acum umple toata California cu EV, ca tot vor sa le interzica in cativa ani! Crezi ca face fata gridul noaptea? E ca si cum ti-ai baga tu toate luminile de sarbatori pe un singur breaker, de 15 mA.....
4 16
Calin123 • 2022-12-04 10:40:18
Nu exista breaker de 15 mA, poate de 15 mA pentru partea diferentiala (cand curentul se scurge din faza fara sa se intoarca pe nul - adica atunci cand te curentezi). Si da, cred ca face fata gridul noaptea. Un aparat de AC are o putere instanta undeva la 2-3 KW. Incarcatul unei masini (cu incarcator standard) e tot de 2-3 KW. Cam aceeasi putere cu feonul tau de par.
3 2
Hastur • 2022-12-04 22:24:48
my bad, 15 Ampère am vrut sa spun. Dar: "Generally, electric cars charged at home use about 7,200 watts (W) of electricity, which can vary depending on the mode and home charger. Most electric car chargers use between 32 and 40 amps, and connect to a 240 volt outlet in your home’s breaker box.".
2 0
Calin123 • 2022-12-05 09:59:23
Detin e o masina electrica si incarcatorul standard cu care a venit este de 10 Amperi deci 2300 Watti. Pentru informarea ta, o priza shuko clasica e "garantata" la 16 A. Orice ai peste 16 A iti cam trebuie alt tip de priza. Mi-am cumparat si un incarcator de masina de la Polyfazer, are putere reglabila de 10 A, 16 A, 20 A, 24 A si 32 A. Evident are si o mufa speciala (cea de trifazic chiar daca el e monofazic). Masina mea are 32 KWh baterie si la 2.3 KW se incarca in cam 12-14 ore asta deoarece niciodata nu o pun la incarcat cand e cu 0 baterie (logic)
0 0
pehash • 2022-12-04 14:45:39
"15 mA" si 4-/12+ voturi arata clar la ce nivel e discutia.. ;) In SEN (sistemul energetic national) consumul scade noaptea la ~5GW (de la 7-8GW ziua) si o parte din productie se exporta. Suficient sa incarci cam jumatate de milion de masini electrice. Sunt zile in care eolienele produc 2.5GW si ar putea mai mult, dar statul roman prefera sa tina termocentralele pornite.
3 3
JohnnyBrav0 • 2022-12-04 16:41:00
Un neuron produce 1 nanoamper. Daca 1% din creier (~800 milioane neuroni) e activ la un moment dat, rezulta un curent de 800mA. In cazul tau, 15mA... :)
2 2
Hastur • 2022-12-04 22:32:41
Fain, deci tu ai doar 800 milioane, fain tare, si-mi dai mie lectii. Am refacut calculul tau pt nr meu, si aplicat typo-ul din comentul meu, mi-a dat suta. De ce, te las sa te prinzi singur, daca poti cu 800 mA ai tai. FYI: 1nA = 10 la -9 A, da?!!!
1 0
JohnnyBrav0 • 2022-12-05 00:50:29
1% din ~80 miliarde = 800 milioane. 8*10^8 * 10^-9 = 8*10^-1 Amperi adica 0.8A sau 800 mA. Matematica de clasa a 4a, dorele.. ;)
0 0
Popcea • 2022-12-04 02:39:26
Absolut corect ce spui. Chiar daca ajung acasa la 19:00 si pun la incarcat autoturidmul ecrctric, el se va incarca intre 1:00 si 5:00 cand nu sunt alti consumatori in cartier si cand pretul pe kWh e cel mai mic. Daca toate chargerele mele (telefon, aspirator, masina de tuns iarba, autoturism electric, etc) sunt conectate la internet si stiu sa porneasca in intervalul cel mai putin solicitat, asta pt retea inseamna un consum echilibrat iar pt mine inseamna 15-20% mai putin la factura. Ok, asta in cazul in care am si contor inteligent, adica ce vor sa bage obligatoriu pana in 2024 pt cei ce consuma peste 200 kWh pe luna.
9 5
catelu • 2022-12-04 10:14:10
Daca un sfert din gospodarii pun la incarcat noaptea cate o masina de 80-100kwh, noaptea va deveni ora de varf si reteaua nu va face fata. Pana productia de electricitate nu creste substantial si reteaua de distributie nu devine inteligenta masinile electrice nu sunt o alternativa viabila. Toyota are inteligenta sa vada asta si nu mizeaza casa pe electrice. Sau nu inca.
1 3
pehash • 2022-12-04 14:29:20
Ar putea folosi direct petrolul in cogenerare (electricitate si caldura) iarna. In mode cert e mai ieftin si mai eficient decat sa-l rafinezi si sa-l bagi in rezervor la o masina pe combustie. Dar elvetienii au ceva mai multa minte decat doreii care'si dau cu parerea pe aici. Momentan isi fac doar planuri pentru orice eventualitate. Daca va fi o iarna grea, pun pariu ca Romania nu are nici un plan de rezerva pentru a asigura nevoile energetice.
2 2
Calin123 • 2022-12-05 09:55:19
Masina de 80-100 KWh baterie sunt in momentul de fata varful de gama. Media e undeva la 40-50 KWh baterie.
0 0
john70 • 2022-12-03 18:53:52
Nu subestima imbecilitatea alegatorilor europeni.
9 40
TrueBlue • 2022-12-03 19:54:45
Pe hidrogen înseamnă tot electric dar fără baterii ci cu pile de combustie. Problema e ca producerea hidrogenului se face utilizând energie electrică.
11 9
ximigu • 2022-12-03 22:30:00
Care se poate obține din centrale nucleare dacă nu le-ar închide nemții fără motiv.
6 19
[deleted] • 2022-12-03 22:26:38
Acest comentariu a fost șters.
11 22
Popcea • 2022-12-04 02:51:30
Nu te ambala asa. Nici tunurile de zapada si nici ski-lift-urile nu consuma atat de multa energie pe cat de mult bine fac pentru sanatatea celor care practica sporturile de iarna. Pune in balanta cate resurse se consuma pentru un om sedentar care, in loc sa mearga la ski, sta acasa si baga pomana porcului.
13 9
[deleted] • 2022-12-04 11:18:54
Acest comentariu a fost șters.
2 13
JohnnyBrav0 • 2022-12-04 16:31:23
Vorbesti din proprie experienta cu slanina?.. Face fiecare ce vrea in timpul liber. Unii se plimba cu schiurile pe camp, altii dau un ban si merg la munte. Fiecare face ce-i place.
6 2
CezarN • 2022-12-03 17:48:50
Pariez ca hotnews nu va accepta comentarii la acest articol caci ar fi prea de tot ca masinile electrie, iubirea extremistilor ecologisti, a comisiei europene si a woke-istilor, sa apara intr-o lumina negativa. Si ganditi-va ca daca Elvetia este in situatia asta, ce sa mai vorbim de Romania, Bulgaria sau 75% din tarile UE? Go woke, go broke!, n'așa?
33 60
John_Re • 2022-12-03 18:05:07
ce treaba are asta cu woke? europa a ajuns un fel de URSS 2.0 in care toti asteapta ca statul sa le dea gratis sau sa-i subventioneze iar in final nu va mai munci nimeni si va urma colapsul ca la URSS original.
35 21
bogdan1477 • 2022-12-03 18:50:29
Elvetia nu
10 10
John_Re • 2022-12-03 21:20:52
In Elveția se spala banii. Daca o desființează puteti spune bye bye UE. Deci despre ce vorbim?
12 3
ciprian_ • 2022-12-03 19:01:18
Elvetia nu e in UE, ce treaba are Elvetia cu UE si cu comisia europeana? Elvetia doar plateste bir/taxa catre UE deci inclusiv Romaniei pt acces la piata unica. Noaptea mintii!!
16 14
ciprian_ • 2022-12-04 03:40:50
14+ comentaci cred ca Elvetia e in UE :))
2 8
IancuJianu • 2022-12-03 19:02:55
Elveția trăiește din banii rusești care circulă pe blat la ei. Și cum UE i-a blocat tranzacțiile i-a cam prin cu chiloții în vine...
18 13
cris333 • 2022-12-03 19:33:08
Ca bine o spui ! Elvetia e tara unde isi ascundf banii miliardarii evazionistii ai lumii, nu doar rusii. Si aici se includ si in jur de 200 de conturi facute de romani gasite de DNA. A produce mai mult curent in anumite perioade si al vinde ca apoi sa cumperi in alte perioade inseamna a fi Prosumator. Daca ei nu au habar sa gestioneze prosumatorul statului si le e gandul doar la comisioanele de la conturile bancare si la vandut ciocolata atunci sa fie sanatosi. Oricum multe astfel de reguli vor ramane pe hartie, asta le mai trebuie sa inceapa sa iasa lumea in strada.
8 13
hdd • 2022-12-03 20:43:05
a fost odată... că niciodată.... au cedat acum vreo 10 ani [https://www.forbes.com/2009/08/19/ubs-swiss-banking-markets-equities-tax-evasion.html?sh=31d70c6d6e74]. Atunci a "murit" Sfântul secret bancar Elvețian. Nu mai e niciun ascunziș în Elveția, și dacă nu mă înșel, cam pe nicăieri. A fost o țară rebelă, Uruguay parcă, dar fără relevanță. În rest absolut toată lumea trimite datele către IRS. Astfel, baza legală a fost creată și orice autoritate națională poate invoca legea respectivă pt a I se comunica datele fiscale necesare.
6 5
John_Re • 2022-12-03 21:21:45
Lol
6 2
catelu • 2022-12-05 09:23:18
Ce prostii poti scrie! Elvetia, o tara cat Ardealul, are companii precum Roche, Nestle sau ABB, mamuti economici lideri in domeniile lor.
0 0
Motanul Incaltat • 2022-12-03 19:41:28
Nu mai bea si invata limba engleza sau germana ca sa poti citi despre cum functioneaza economia Elvetiei si vei vedea ca nu depinde in nici un fel de banii rusilor. Ai fi uimit cati miliardari din UE si SUA isi tin banii in Elvetia, din motive extrem de practice.
5 14
D-or • 2022-12-03 19:07:15
Masinile electrice nu au numic de-a face cu ecologia, ci cu industria auto si schimbarea obligatorie a intregului parc auto. In spatele fiecarei masuri "ecologiste" e doar maximizarea profitului unor cinici. Ca de exemplu mincatul gindacilor. Unii au calculat ca profitul LOR va fi mai mare asa, atita tot.
12 27
hdd • 2022-12-03 20:38:05
ce zici dacă TOATĂ Germania trece pe electric...? acolo e buba
8 10
Radoh • 2022-12-03 17:49:54
SOCIALISM 2.0 prima data socialistii iti spun sa cumperi masina electrica pt a nu polua apoi iti spun sa NU iti folosesti masina electrica pt ca consuma energie.
14 54
[deleted] • 2022-12-04 00:01:43
Acest comentariu a fost șters.
6 8
andrei1245 • 2022-12-04 06:36:23
ajunsera elvetienii la logica lui ceausescu ah? sa facem industrie si sa stam in intuneric si frig! scula de logica
5 6
[deleted] • 2022-12-04 16:10:54
Acest comentariu a fost șters.
0 0
Hastur • 2022-12-03 17:51:05
Oh boy, si sunt postaci care se chinuie sa ne convinga ca asta este viitorul!!!!
11 36
Watcherss • 2022-12-03 18:16:34
elvetienii chiar vor sa creasca natalitatea si nu stiu cum. intai au sugerat dusul in doi, acum sa nu mai foloseasca masina si sa stea acasa ... iar ei tot nu inteleg...
13 23
Zentrix • 2022-12-03 18:22:16
Elvetia nu are industrie. Nu produc nimic. Are cineva haine, masini, avioane, telefoane, pantofi - produsi de elvetieni? Au banci ultra profund corupte si politica ca nu se cearta cu nimeni. Nu su permis ca ajutorul militar spre UKR sa tranziteze tara lor. Nu vrem astfel de stiri, sunt paraziti ordinari
30 11
Hastur • 2022-12-03 18:51:51
Mai cauta, iti dau un hint, Industrie Farmaceutica, Alimentara....
3 22
[deleted] • 2022-12-03 18:55:34
Acest comentariu a fost șters.
6 19
Zentrix • 2022-12-03 19:18:59
Milka ?? Ciocolata aia cu 60% zahar si care cista 0.85 eur?
11 10
Hastur • 2022-12-03 20:17:34
Sau Nestle, uite eu chair acum pap un Aero de la Nestle. Dar tu papa-ti fasulea cu ciulan si lasa-neeee....
12 11
Hastur • 2022-12-03 21:17:45
Care dai minus, traiesti in Mujinia si tanjesti dupa un Nestle? FYI, Nstle este cea mai mate companie de haleala din lume!!! Ca tot spunea maiastrul Zentrix ca helvetii nu au nimic!
8 9
cpo55x • 2022-12-03 20:51:38
as mentiona Lindt sau Toblerone mai degraba. Milka, mai nou (chiar de multi ani), se produce in Germania.
2 6
Eu the first • 2022-12-04 09:08:52
Cam toate multinaționalele produc oriunde e rentabil. Sediul firmei însă, și facilitățile de cercetare, sunt în majoritate în Elveția. Alea-s alea responsabile de succesul firmei, și acolo se adună majoritatea profitului.
1 3
john70 • 2022-12-03 18:56:16
cam toate alea de care spui tu vor fi produse in China in 2030. Nu, merci, prefer Elvetia!
8 6
EU_Adi • 2022-12-04 06:21:02
Cred că ești prost informat. Treaba cu China se va reduce. De acum va fi India, deși o parte din industrie se va întoarce în Europa (criza Covid și conflictul mocnit cu China a dat o lecție bună Europei - atât doar că nu ai să vezi pe nimeni țipând în gura mare care e planul)
1 4
Motanul Incaltat • 2022-12-03 19:42:33
Nu mai bea, baiatule...Pune mana si citeste un pic.
7 7
suleiman • 2022-12-03 20:17:29
Industria militara elvețiană e prima-întai - nu că nu dau voie sa tranziteze tara lor, nu ai înțeles bine, nu dau voie ca armamentul lor sa fie livrat mai departe. In afară de optica și farmaceutice, industria grea e superbă, de la cai ferate la mașini de forat tuneluri. Motivul pentru care nu le știi tu sunt ca sunt prea scumpe că sa fie importate în România
6 19
kkciosuldelahamangia • 2022-12-03 21:04:44
Rolex, Omega, Tissot...
0 10
sancho • 2022-12-03 18:23:19
Spre comparație, Romania inca privește cu atenție, dar și cu ingrijorare, la posibilitatea asta. Cand intram și noi in rahat energetic in iarna, o sa incepem sa planificam și noi. Apoi 6 luni mai târziu, vom renunța, că doar a venit vara si e soare, cald, frumos afară iar greierii canta de zor... Cri-cri
12 27
tudorr • 2022-12-03 18:47:03
Intram o laie, in curand vom avea mai multi pensionari speciali decat populatia tarii! Asta e gluma de kkt a sosoncilor, dar la pensiile speciale chiar se potriveste ;)!
4 14
[deleted] • 2022-12-03 18:57:41
Acest comentariu a fost șters.
5 11
tudorr • 2022-12-03 22:53:36
ituke, doar luna Martie e iarna in Rromanistan, tu chiar traiesti aici?
5 2
Mortaciune ambulanta • 2022-12-03 18:26:14
O victorie postuma a lui Pingelica! Ceausescu reducea drastic iluminatul public, desi consumul acestuia era mult mai mic decat consumul industrial. la levetieni "iluminatul exterior de Crăciun va fi stins", deis acum se folosesc lampi cu LED, care au o eficienta ridicata, deci un consum FOARTE REDUS!
9 22
Rusul ucrainian • 2022-12-03 18:33:28
Gargara ieftina!
21 4
di livio • 2022-12-03 18:35:32
dacă, dacă, dacă...și iar se inflamează bursili pe bază de dacă și iar vor fi prețuri record la energie, pe baza lu da dacă va fi penurie...și dacă harafatu nu închidea parcurili eram toți decedați de covrig și nu mai apărea nici articolu ăsta
17 6
[deleted] • 2022-12-03 18:56:57
Acest comentariu a fost șters.
12 13
suleiman • 2022-12-03 20:26:09
Sau cat de importanta e curățenia străzilor
7 8
andimi • 2022-12-03 19:09:59
e deja comic, o tara care sta efectiv pe aur, vine cu astfel de masuri! sa fim seriosi, nu se va ajunge la asa ceva, dar panicarzi sunt peste tot! Cat priveste ecologistii, acu au ce au semanat!
8 17
D-or • 2022-12-03 19:11:33
In sfirsit, o tara indrazneste sa spuna adevarul pentru masinile electrice. Pentru care motiv trebuie ca eu/noi a platim pentru curentul pe care ele il primesc gratis? Si care curent "ecologic" e produs din arderea pacurii si a carbunelui sub geamurile noastre?
8 25
CezarN • 2022-12-03 20:25:24
Si nu doar pentru curent platim, ci si pentru ele insele, caci sunt puternic subventionate de catr stat.
7 17
Calin123 • 2022-12-03 21:43:33
E plina lumea de oameni ignoranti. Ai dat rapid un ochi pe sistemul national sa vezi cum e produsa la noi in tara energia electrica? Iti spun eu ca sa nu te obosesti. Pest 50% e produsa de nuclear electrica si hidroelectrica. Sa-ti mai spun ca cel mai mare baraj din lume produce energie electrica suficienta pentru toata Romania? Daca 20% din energia electrica e produsa cu pacura inseamna ca gata, toata energia electrica e neagra?
5 10
D-or • 2022-12-04 19:09:06
Daca e produsa sub geamurile mele, da! De fapt, sub geamurile a 3-4 milioane de bucuresteni a caror sanatate si capacitate de munca sunt compromise de CET-urile ce ard pacura si deseuri. A da, uitasem de fosta primarita care voia sa faca cel mai mare incinerator de deseuri din Europa in mijlocul Bucurestiului, in locul CET Progresu, plus alte 3 CET-uri noi private.
0 2
puke_on_the_moon • 2022-12-03 22:25:15
că plătim subvenții producătorilor americani și europeni de mașini electrice e tolerabil, dar că susținem industria comunistă chineză ce produce cea mai vândută mașină electrică din România e de-a dreptul odios.
3 10
Radium • 2022-12-03 19:36:14
Incredibil cum unii dau vina pe oamenii vizionari care implementeaza tehnologia viitorului in loc sa dea vina pe un nemernic de Putin care face tot posibilul sa ne traga in jos. Confundati cauza cu efectul
20 11
CezarN • 2022-12-03 20:29:07
Cu Putin, fara Putin (de preferat ultima varianta :) ), razboaie au fost de cand e lumea si nu cred ca in viitorul previzibil vor disparea din trusa de scule a politicienilor/magnatilor care il sponsorizeaza. Deci, asta fiind ipoteza de lucru, imagineaza-ti milioanele de ucraineni fugind din calea razboiului cu masini electrice.
12 8
[deleted] • 2022-12-03 19:40:23
Acest comentariu a fost șters.
10 11
Calin123 • 2022-12-03 20:11:28
Inainte sa tot comentati aiurea pe aici incercati sa va documentati, sa faceti niste calcule. In anul 2021 in Elvetia s-au vandut in jur de 15.000 masini electrice. Putem presupune ca in Elvetia exista undeva la maxim 50.000 masini electrice. Daca toate se incarca in acelasi timp la o putere de 2.2 KW, la un calcul simplu 50.000 * 2.2k = 110.000 KW putere. Adica 110 MW putere, adica vreo 11 eoliene de 10 MW. Atentie, presupunand ca toti isi incarca simultan masinile. Solutia este un grid electric inteligent in care consumatorii non-urgenti (cum ar fi masinile electrice peste noapte) comunica cu gridul si trag curent din grid in cele mai bune momente (cand bate vantul sau altii nu consuma).
13 8
John_Re • 2022-12-03 21:24:10
Soluția e... ca nu-s solutii. Lumea n-o sa astepte pana se incarca masina sa mearga la serviciu sau cine stie unde.
6 7
Calin123 • 2022-12-04 10:59:12
Detin o masina electrica si una diesel. Nu pot sa te contrazic, cu masina electrica trebuie sa fii putin mai organizat, sa stii mai din timp ca urmeaza sa faci un drum mai lung si sa iti fie incarcata inainte sa te pui la drum. DAR, cred ca ar fi util sa-ti dau niste cifre: Consum la 100 KM masina electrica = 10 KWh la 0.7 RON/KWh cat am de la hidroelectrica = 7 RON/100 KM Consum la 100 KM masina diesel 7 litri (in oras 10-12). La 9 RON/litru avem 63 RON/100 KM. Vorbim de aproape 10X diferenta. Apoi, la diesel tocmai am facut revizia - 2000 RON - ulei in cutia de viteze, in haldex, la motor etc. Am aflat ca e uzata si volanta - alti 3500 RON. Daca mi se duce un injector, voi decarta 1000EUR
1 2
Calin123 • 2022-12-04 11:03:19
Continuare: Masina electrica nu are cutie de viteze, nu are volanta, nu are haldex (chiar si daca e 4x4 pentru ca are 2 motoare electrice), nu are filtru de particule, nu are bloc motor care sa crape, nu are injectoare, nu are multe componente pe care le au masinile pe combustie. Stiu ca vei zice de baterie dar bateria tine 3000-5000 cicluri. Daca e o baterie pt masina de 300 KM autonomie inseamna ca o incarci in medie la fiecare ~200 KM (pentru ca niciodata nu vei ajunge cu 0 baterie la punctul de incarcare). 3000 cicluri * 200 km = 600.000 km. Deci dupa 600.000 km vei avea 80% din capacitatea bateriei. Eu zic ca e super rezonabil.
2 2
falcoind • 2022-12-04 16:42:56
Ar fi frumos sa dai și prețul de achiziție. La mine personal diferența a ieșit +30 000 Euro aproximativ și cea electrica e tot cu o clasa mai mica și nu are dotările ca cea pe benzina. 30000 /2 =15000 l combustibil , consum de 6l/100 la 250 000 de KM ajung la prețul celei electrice abia , ce consum intre timp (ulei, filtre) nu e mai mult decât cât ma costa încărcatul și întreținerea la electrica . Am acum o mașină care are 260 000Km și e cea care vreau sa o înnoiesc . Pe când recuperez bani dați pe electrica schimb mașina.
0 3
Calin123 • 2022-12-05 12:22:37
E drept ca deocamdata exista subventii generoase de la stat pentru masini electrice dar diferenta de 30.000 EUR mentionata de tine intre un ICE si un EV e de domeniul SF (poate 3000 EUR). Poate ca ai comparat un Mercedes EQS cu un Ford Focus. Corect ar fi sa compari 2 masini de la acelasi producator de aceeasi volumetrie. Deci, compara costul de exemplu la o Skoda Enyaq 80x cu o Skoda Kodiaq 4x4 Diesel 2.0. Acelasi producator, aceeasi volumetrie, una EV cu 500 km autonomie una pe combustie. Cei 6l consum ii scoti la drum intins, nu-mi zice tu mie ca in oras tot 6 l ai consumul ca eu am 10 cu dieselul meu. Enyaq 80x costa 52k EUR Kodiaq 39k EUR (aceleasi dotari).Cu prima de la stat 42k VS 39k
0 0
Calin123 • 2022-12-05 12:30:44
Continuare: In 2 ani de cand am masina electrica am facut 26.000 km cu ea. La consum de 12 KWh/100 km (destul de umflat) am platit 2184 RON pe curent (0.7 RON KWh la Hidroelectrica). Un diesel cu consum de 6l/100 km (cum sustii tu) la 8 RON rezulta 12480RON.Deci peste 1.000 EUR/an economie la combustibil la care probabil se mai adauga vreo 300 EUR lejer economie la intretinere pentru ca nu ai curea de distributie, uleiuri, ambreaje, injectoare,AdBlue etc. Asa ca cei 3k EUR diferenta de pret ii recuperezi in cel mai rau caz in 2.5 ani (cu prima de la stat) dupa care esti pe plus 1300 EUR in fiecare an. P.S.EV-ul meu are doar 250 km range iar daca ar fi mai mare, economiile ar fi si mai mari
0 0
Nevermind • 2022-12-04 06:05:11
O alta solutie ar fi ca toti ecoguristii sa fie hraniti numai din mancare produsa si transportata de masini electrice. A se adauga si 112 + sectii ati tot full electric. Toate cele mentionate sa fie incarcate numai eolian sau solar. Se va face liniste destul de repede daca ar trebui sa va urmati propriile "valori", ipocritilor.
5 4
EU_Adi • 2022-12-04 06:29:49
Mașinile electrice se încarcă în general acasă la 7.6kw. Un aspect de care nu zice nimeni nimic, probabil pentru că la momentul actual nu este foarte practic, este că bateriile mașinilor electrice pot fi folosite pentru a susține gridul în orele de vârf de consum.
2 4
falcoind • 2022-12-04 16:53:04
Serios ??? Detalii, mie nu mi-a ieșit chiar asa , Bateriile de mașină nu le poți folosi ca Powerwall , asta am vrut și eu, nu merge.
1 1
EU_Adi • 2022-12-04 17:34:10
Se numește Vehicle-to-grid. Nu toate modelele suportă, însă sunt multe modele care o fac.
2 0
falcoind • 2022-12-04 19:22:38
DA, mersi , Audi e tronul sau tesla modelele de top . mașini de 120-130 000 euro pe post de baterie pt grid, OK.
0 1
kkciosuldelahamangia • 2022-12-03 20:48:37
:)))) Sper ca Greta să se apuce de frecat țevi, și toți ceilalti iecologiști.
9 15
Nevermind • 2022-12-04 06:02:10
Au si tevile mandria lor
5 4
George21 • 2022-12-03 21:49:30
Ha ha,ecologistii sa se duca in pesteri si sa zaca acolo.Care a zis ca ne vor lua tot si vom fi fericiti a avut dreptate
8 10
Gogu_cel_viteaz • 2022-12-04 07:27:49
Dar o dam inainte cu "fara masini cu motoare pe combustie interna pana in 2030", da?!
7 6
mita sucila • 2022-12-04 09:26:17
Articol care a produs efectul asteptat: frustrarile miticilor in forma lor pestilentiala:)))) Nu i ai vedea punand mana pe carte, dar se nghesuie la comentarii. Jale
3 1
[deleted] • 2022-12-04 12:21:13
Acest comentariu a fost șters.
3 2
pehash • 2022-12-04 12:43:11
Mda. Din pacate, sectiunea de comentarii de pe HN a devenit extrem de toxica. Felicitari moderatorilor..
5 3
falcoind • 2022-12-04 17:07:01
Posesor "cazan" 2004 sub 260 000 km la bord , la ultimul ITP 139gr CO2 /100km , Întreținut mașină funcțională clasa C , as schimba "cazanul" cu o electrica clasa B , în loc sa iau alt "cazan" clasa C . cu toate subvențiile și programele ar fi un plus de 30-35 000 euro. Cheltuielile cu "cazanul" în ultimi 10 ani au fost intre 1100-1700 euro/an , media sub 1500 Euro (inclusa și motorina, da nu fac multi km max 15 000 km pe an în ultimi ani cu mașina asta 7-11 000 KM anual). Ce zici dacă mai țin "cazanul" 4-5 ani și aștept sa vad unde merge tehnologia momentan electricele preț calitate sunt sub "cazan"
2 1
JohnnyBrav0 • 2022-12-04 18:19:03
Clasa B din 2023 nu e cumva mai mare decat cazanul tau din 2004? Poti sa o pastrezi inca 20 de ani daca vrei. Un diesel euro3 rulat atat de mult are emisii de NOx cu care poti garanta cancerul celui care are ghinionul sa ramana blocat in spatele tau in trafic. Cu putin noroc, va fi tot o masina ca a ta si in fata si in spate.. ;)
2 2
Calin123 • 2022-12-05 12:36:18
Oare bagi si apa in motorina, ca altfel mie imi cam da cu virgula suma ta de 1100-1700 EUR pe an in care e inclus si costul combustibilului pentru 15.000 KM. Poate ca ai dispozitiv din acela care se pune la bricheta cu 50 RON care reduce consumul de combustibil cu 50%...
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro