Sari direct la conținut

Al treilea cel mai mare grup auto din lume vrea să refolosească piese și metale de la mașinile care ies din uz

HotNews.ro
La dezmembrari, Foto: Shutterstock
La dezmembrari, Foto: Shutterstock

Stellantis, al treilea cel mai mare grup producător de mașini, vrea să recupereze pe viitor componente din mașinile care se află la finalul ciclului de viață, ideea fiind de a face economii financiare și de a scădea pe cât posibil impactul vehiculelor asupra mediului.

Stellantis a format o companie mixtă cu firma belgiană Galloo, specializată în reciclarea metalelor, iar scopul este să fie recuperate o serie de componente de pe mașinile care merg la casare.

Parteneriatul va include mai întâi Franța, Belgia și Luxemburg, primele operațiuni vor demara până la final de 2023 și planul este ca activitățile să fie extinse la cât mai multe țări europene și să fie incluse și alte companii auto în colaborare.

Compania denumită „Stellantis et Galloo” va colabora cu o serie de centre de dezmembrări unde ajung mașinile după ce sunt cedate de ultimul proprietar și sunt scoase din uz. Se va încerca apoi recuperarea unor piese sau metale, pentru reutilizare în lanțul de producție.

Se speră că va scădea amprenta de carbon/vehicul, dar și că se vor face economii dacă se vor putea recupera unele componente în stare bună, mai ales că materiile prime s-au scumpit mult în ultimii trei ani și unele piese nu sunt disponibile imediat.

Stellantis spune că strategia va ajuta dezvoltarea economiei circulare și va fi extrem de bine dacă vor putea fi folosite per total mai puține materiale, pentru mai mult timp și reciclând oricând este posibil.

Cei de la Stellantis spun că va putea fi redus impactul vehiculelor asupra mediului dacă se vor putea recicla cu ușurință tot mai multe componente și dacă vor fi reintegrate în lanțul de producție o parte dintre piesele și materialele care altfel s-ar pierde.

Per total, compania spune că mașinile grupului ar putea fi utilizate în medie timp de 15 ani, față de 12 ani în prezent, dacă vor putea fi reutilizate cu succes componente de la mașinile mai vechi.

Surse: La Tribune, Autocar UK, Reuters

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro