Sari direct la conținut

Sondaj BCS: PNL conduce în intențiile de vot, urmat nu la mare distanță de PSD. Ce scor are USR-PLUS

HotNews.ro
Sondaj BCS, Foto: BCS
Sondaj BCS, Foto: BCS

​PNL este primul în intențiile de vot la alegerile parlamentare, fiind opțiunea a 32,2% dintre cei care au declarat că vor merge sigur la vot, potrivit unui sondaj BCS, realizat la comanda PMP. Pe locul al doilea se află PSD, cu o cotă electorală de 28,6%.

USR-PLUS este creditat cu 17,6%, iar pe locul al patrulea în intențiile de vot este PMP, cu 7,4%. Pragul electoral l-ar mai face, potrivit datelor colectate de BCS, partidul lui Victor Ponta, Pro România, care ar fi votat de 5,2%.

UDMR este creditat cu 4,8%.Procentele sunt valabile pentru o prezență la vot de 41%.

91% dintre cei care au participat la sondaj sunt de acord cu reducerea numărului de parlamentari la 300. De asemenea, 90% sunt de acord cu eliminarea pensiilor speciale.

Sondajul BCS a fost efectuat în perioada 25-30 octombrie 2020 pe un eșantion național de 1.482 persoane, și are o marjă de eroare de +/-2,7% la un interval de încredere de 95%.

ARHIVĂ COMENTARII
Martinezu • 2020-11-02 17:38:31
daca si acum partidul dezastrului din tara are 28 %... si cine conduce? Fratele lui cel mic ? USR parca trecuse de 20 % saptamana trecuta. A scazut iar?
8 16
bogdan1477 • 2020-11-02 19:02:04
La ce scor are PMP in sondajul asta, pare sa fi liuat 3-4 procente de la USR si sa le fi adaugat la PMP, in smen de protest fata de localele de la Bucuresti :) PSD _ PRO par sa aiba cam tot pe acolo, cu vro 2% mai mjult, iar USR pare sa fi fost vampirizat de PMP de vro 3-4%, plus vreo 2-3 procente luate, asha, ca razbunare :)
5 11
animatron • 2020-11-02 21:45:45
Cifrele prezentate sunt cele din ipoteza ca la vot se duc doar cei care s-au hotarat pana acum in mod sigur, e precizat foarte clar in titlu. La locale, prezenta finala a fost de 46%: https://prezenta.roaep.ro/ La parlamentarele din 2016, prezenta nu a atins nici macar 40%, ceea ce a si permis o victorie a PSD: https://prezenta.bec.ro/parlamentare2016/ La europarlamentare a fost de 49%, ceea ce a permis un scor bun pt USR+ si unul slab pt PSD. Ipoteza prezentata in sondaj tine cont probabil de constrangerile legate de virusul chinezesc, de faptul ca o parte a electoratului nu se va deplasa de frica contaminarii, nici in tara si nici in Diaspora. S-a vazut deja la locale o mobilizare ceva mai redusa decat sperau unele partide, ori la parlamentare vom fi intrat deja in iarna. Sper sa fie o participare totusi ceva mai mare de 41%, ar fi de dorit ca romanii sa dovedeasca suficient spirit civic pt a dejuca sondajele. Cifrele din sondaj par apropiate realitatii constatate si la locale, cu marile partide la scoruri spre 30%, cu un PMP net peste pragul electoral si un USR+ in scadere fata de performanta din mai 2019. Si la locale, cifrele finale ale dreptei PNL-PMP au tins tot catre 40% in total, in sondaj e la fel, nu exista nici o exagerare. Oricum, Romania are nevoie de 4 ani de stabilitate guvernamentale, deci de o majoritate parlamentara solida oferita fie dreptei, fie stangii. As prefera ca electorii sa voteze masiv dreapta PNL-PMP, pt ca stanga actuala (PSD, progresistii din USR+, social-liberalii din Pro-Romania) nu e inca suficient de organizata, ba chiar e plina de lupte interne. Daca PNL-PMP fac o campanie buna, eficienta, pt a-si ridica scorul total cu cateva procente, la redistribuire pot atinge singure o majoritate simpla de mandate, de 50%+1. Ar putea apoi negocia mult mai asezat cu USR+ sau alte partide pt a modifica Constitutia (e nevoie de o majoritate calificata).
8 9
hic sunt leones • 2020-11-03 08:16:05
Este maxim pe partea stângă a centrului.
3 4
yo3 • 2020-11-03 08:38:42
Eu nu inteleg cum de nu v-ati saturat sa-i pupati dosul lui Base...probabil ca izvoreste un izvor de miere!
3 2
bogdan1477 • 2020-11-03 12:30:13
Incercarea de lipire a USR+ de stanga, adica de PSD, e de-a dreptul ridicola. La fel si declararea PMP ca al doilea partid de dreapta, dupa PNL. In primul rand, in Romania societatea nu e impartita intre stanga si dreapta, ci intre cei care voteaza cu cine da mai mult si cei care vor o tara cu stat de drept, cu meritocratie, fara analfabeti promovati doar pentru ca sunt pila lui trebuie. Iar pe criteriul asta, PSD e la un marginea dinspre sacosa cu ulei, urmat de PMP (si in parlament si pe la primarii a fost aliatul PSD de facto, incercand sa mimeze opozitia doar de forma), dupa cae PNL, si la capatul celalalt USR+ Nu stiu daca esti postac PNL si vrei sa denigrezi USR+ sau postac PMP si vrei sa promovezi partiduletsul lui Base, dar in mod clar ai o fractura importanta in argumentatie.
2 5
Susufler0 • 2020-11-03 13:56:14
Ai pus lucrurile in ordine si cred ca cei neutrii au inteles cum sta treaba in realitate !
2 3
Susufler0 • 2020-11-03 16:28:59
"cei neutri" in loc de "cei neutrii" !
1 2
freestyle • 2020-11-03 14:02:38
deci eu daca nu votez cu usr-ul matale inseamna ca imi da cineva ceva. mai da cum le stiti voi pe toate. e uite ca eu votez cu oricine contra usr-ului fara sa primesc ceva. ii consider toxici pentru societate. asta e parerea mea si gata. si nu trebuie sa lipeasca nimeni usr-ul undeva. este de stanga, clar si limpede. si pe masura ce citesc postarile fanilor imi intareste parerea despre toxicitatea gruparii. sunteti prea fanatici. si tot ceea ce creaza fanatism este periculos.
3 2
bogdan1477 • 2020-11-03 15:05:28
Mai sunt si unii ca tine, care cred sincer ca USR e rau si oricine altcineva e bun. Dar cei ca tine sunt exceptiile de la regula. Na, fiecare cu capacitatea proprie de perceptie a realitatii.
1 1
bogdan1477 • 2020-11-03 15:04:02
Uite aici, proaspat, de azi: https://www.hotnews.ro/stiri-politic-24394302-deputatii-respins-cererea-reexaminare-legii-privind-declararea-datei-4-iunie-ziua-tratatului-trianon.htm "PNL, USR și UDMR s-au opus în plen, însă PSD și PMP au reușit treacă proiectul de lege." Si cam asha a fost mai tot timpul in ultimii 4 ani, inclusiv la legile lui Ciordache & Co. Doar de alegeri, PMP uita tot ce-a facut 4 ani si ni se prezinta ca un partid curat si uscat, gata sa lupte cu Hidra numita PSD.
1 3
Susufler0 • 2020-11-03 19:12:50
condusa de PNL, PMP va juca rolul curvistinei pe care il juca UDMR in coaltiile conduse de PSD ! PS. Mi-e scarba !
1 2
bogdan1477 • 2020-11-04 12:19:18
Daca PNL vrea sa fie un altfel de PSD, mai european, va forta o guvernare cu PMP, in cazul in care PMP trece pragul. Ca sunt sanse mari sa nu il treaca, cu toate sondajele lor festiviste. Apropos, daca te uiti la sodajul IMAS sau la ala intern al USR, PMP e sub prag. Dar daca PNL va alege drumul asta, mare parte din poporul non-PSD care acum isi pune sperantele in PNL, dupa 4 ani de marete realizari, mai ales ca urmeaza vremuri complicate, va migra spre, cine altcineva decat USR. Iar peste 4 ani, PNL va deveni fie istorie, fie noul PSD. Daca in schimb va alege guvernarea cu USR, sensibil mai complicata (am vazut doar cat de dificil a fost la Bucuresti), atunci PMP va deveni irelevant. Si in PNL e si un curent PRO-USR deajuns de puternic, mai ales prin Ardeal
1 1
Susufler0 • 2020-11-04 15:23:00
(total nereformat), striga la indemnul lui Iohanis Jos PSD, dar in Parlament, in chestiunile importante ce tin de PUTERE, de FORTA, voteaza cot la cot cu PSD, pt ca simte ca USR e ALTCEVA care nu renunta la principii de dragul unor ministere si deconcentrate, sunt convins ca si-ar dori o guvernare alaturi de PMP, minoritati si UDMR, punctuala ! Greu insa , foarte greu de realizat in primul rand pt ca Iohannis vrea si USR la guvernare pt o majoritate stabila care sa incerce sa modifice si Constitutia si in al doilea rand pt ca nu vor, penelistii vot in doua tururi la locale, nu vor impozitarea drastica a pensiilor si salariilor nesimtite, nu vor fara penali in functii publice si nu vor ca functiile publice sa fie ocupate pe baza principiului ! Depinde de USR daca va cautiona din nou PNL ! PS Sincer, eu ca userist nu m-as repezi in orice conditii la guvernare si as cere un pact de guvernare contrasemnat de Iohannis (stiu ca nu sepoate una ca asta, dar atunci as vrea ca Iohannis sa fie garantul respectarii pactului de catre PNL. PPS. Iohannis nu o sa-i sustina pe penelisti in orb deoarece vizeaza Presedintia Consiliului european ori pt asta, trebuie ca Romania sa se debaraseze de PSD si metehnele sale ( care evident se regasesc din plin in actualul PNL PPPS. Deci...
1 1
bogdan1477 • 2020-11-04 18:36:01
Si USR a dat deja semne (vezi localele de la Bucuresti unde au conditionat foarte dur candidatii PNL, sau Iasi unde refuza sa faca majoritate cu ex-PSDistul Chirica) ca sunt constienti ca sustinatorii lor nu vor un PNL nitel mai spalatel, ci vor altceva. Si ca in momentul in care intra intr-o guvernare cu PNL fara obiective clare si palpabile, cu care sa se poata lauda la final, isi semneaza condamnarea la disparitie.
0 2
Susufler0 • 2020-11-04 20:27:44
bun la Parlamentare (asta inseamna dpmdv un scor cu doua cifre, prima fiind 2 ! In situatia aceasta PNL va fi pur si simplu obligat sa cheme la guverna USR iar asta va insemna ca trebuie sa-i accepte conditiile, pt ca altfel nu va putea explica electoratului sau de ce lasa in opozitie al treilea (daca nu chiar al doilea partid din Parlament. Or asta inseamna ca USR isi va realiza cel putin o parte din angajamentele luate fata de votantii sai ! PS. Cam asa vad eu situatia USR ! PPS. Nu stiu insa daca USR va reusi sa le determine pe cele doua bucati ale USL sa voteze pt modificarea Constitutiei !
0 1
Impotriva prostiei din tara • 2020-11-02 19:02:12
Inamicul lor este USR, nu PSD cu care a trait bine timp de 4 ani in toate consiliile locale si judetene, la Capitala si in sectoare. Sper sa nu mai intre in Parlament acest partid partid infect.
4 14
hic sunt leones • 2020-11-02 19:09:38
merge un 28 și la PSD.
12 4
cartofil • 2020-11-02 20:17:30
de acord 10% din romani cu pensiile speciale ??? Adica sa fie de acord cu pensii de 15.000E data unor slugoi ai regimului lui ceasca, indivizi care au nenororcit oameni.
4 6
Zache58 • 2020-11-03 10:33:03
10% din romani au pensii speciale sau profita de pe urma unei pensii speciale-familie.Ei se voteaza pe ei.
0 5
mitg • 2020-11-02 18:01:11
Ce surpriza ca intr-un sondaj comandat de PMP ei sunt la 7% si UDMR la 4%.
4 18
contondent • 2020-11-02 18:44:20
Au memoria scurta, caracter zero si nevoi la baza piramidei. Prefera sa aleaga pe unii care mictioneaza cu bolta pe ei, doar sa nu le ia placerea micului, berii la pet si a manelei.
4 12
Susufler0 • 2020-11-02 18:47:17
unei prezente scazute la vot avand in vedere tipul de alegeri (parlamentare) si normal ca asta favorizeaza atat PSD (care este la maximul bazinului sau electoral actual) cat si partidele mici (PMP si Pro Romania). PS. In realitate prezenta la vot va fi mai mare de 50% astfel ca procentele PSD, PMP si PRO Romania vor fi sensibil mai mici, in vreme ce scorul electoral al USR si PNL va fi mai mare decat cel anticipat de sondaj !
4 10
mmmircea • 2020-11-02 19:15:20
din decembrie, si uremaza o iarna grea, tare grea.
11 2
Susufler0 • 2020-11-02 21:19:17
Sunt rentier si imi permit luxul sa tin cu cine vreau ... PS. ... si sa nu tin niciodata cu PSD ! :))))
2 9
hic sunt leones • 2020-11-02 19:11:06
Ținând cont că la locale a scos 6%, îl așteptăm pe al 3-lea sondaj, care să dea un scor mai aproape de realitate: sub 10%.
12 3
fl0rin • 2020-11-02 21:48:39
draga tovarase, ia numara cate voturi a luat usr si calculeaza niste procente, daca poti. nu cate primarii, cate voturi. ca la parlamentare e pe voturi, la nivel national. castigand primarii in cateva orase mari au luat mai multe voturi decat pcr-ul tau, pardon, pesedeul tau in alea 1500 de primarii de la tara.
2 6
freestyle • 2020-11-03 14:08:00
nu a luat 6%, a luat 9%. si la parlamentare sper sa o ia pe coaja. daca mentine nivelul sub 10% este foarte bine. nu poate sa influenteze nimic. si poate nici nu ii ia pnl-ul la guvernare. desi sunt un pic curios daca sunt in stare si de altceva decat sa tipe cat se poate de tare.
1 1
fl0rin • 2020-11-04 19:54:14
vezi ca ai dat pe langa cand ai vrut sa tastezi prima cifra, ti-a iesit doar a doua.
0 0
Tizzy • 2020-11-02 19:15:40
Am ajuns sa aleg intre PSD si USR. Diferenta intre PSD si PNL este ca macar PSD recunoaste ca fura in schimb PNL zice ca nu fura dar in realitate sunt la fel ca si PSD si atunci o sa apreciez si sinceritatea PSD fata de PNL. In ce priveste PMP este o combinatie mai mica a celor 2 partide vechi care la fel se jura ca nu fura dar ii prinzi cu rata in gura.
18 3
Susufler0 • 2020-11-02 21:34:08
mai "sofisticat" !! :)) PS. Recunosti ca PSD, PNL si PMP fura iar USR,nu, dar o sa votezi cu PSD pt ca sunt hoti pe fata, hoti sinceri, nu ca PNL care fura dar nu recunoaste iar PMP sunt prea mici ca sa joace in liga cu cele doua foste jumatati ale USL ! PPS. Inteleg si de ce nu o sa votezi USR si asta ma incanta, pt ca m-as fi simtit teribil de inconfortabil sa stiu ca unul ca tine voteaza langa unul ca mine ! :))))
2 9
let_s_twist_again • 2020-11-03 08:59:29
usr nu sunt (încă) creditaţi ca hoţi pt. simplul motiv că nu au guvernat până acum. dar toată aureola lor de fecioară neîncepută se va duce pe gârlă după prima participare la guvernare... hoţii nu fură funcţie de partidul cu care ţin ci determinaţi de o experienţă de viaţă viciată care le-a arătat că hoţia, trădarea şi pupatul şefilor în fund sunt mult mai eficiente decât munca cinstită... până atunci, iluzii cât mai plăcute !
4 3
Susufler0 • 2020-11-03 09:34:43
Asteapta si o sa vedem cine are dreptate ! PS. Oricum concluzia pe care o tragi e trista si nu se circumscrie ideii pe care o sustin : Un partid nu trebuie votat in detrimentul altuia pt ca fura mai putin ! PPS. Dar nici nu trebuie sa stai departe de vot ! Trebuie sa mergi alaturi de cei care iti ofera certitudini !
2 3
un domn • 2020-11-03 10:33:48
Cu atat ai bagat Groaza in ei ))))) Pasionati de P$D si Pemep€ ! Anul asta Cotele Apelor Dunarii ( ca e seceta ) spun asa : P$D max 9 % Pemep€ NU pupa Parlamentul apoi urmeaza Dizolvarea sau Calin Tariceanu va face un alt anunt matrimonial ! Dar fara Base la Timona !
1 2
Susufler0 • 2020-11-03 13:00:26
In ce va consta contributia sa la viitoarea haina a PMP din epoca post Base ? PS. Experienta ? PPS. Flatulenta ? PPPS. Concupiscenta ? PPPPS. (Recunosc , ppps-ul de mai sus l-am adaugat pt frumusetea rimei pt ca altfel nu cred ca nr mare de consoarte sunt neaparat dovada concupiscentei lui Calin ! :))
1 2
un domn • 2020-11-03 13:51:42
macar este treaz, nu afumat ca piratul base zic
1 2
Susufler0 • 2020-11-03 16:25:33
niciunul nici altul, il prefer totusi pe Marinar pt ca unul e "damful" de whiskey si cu totul altul si absolut neplacut e "damful" flatulentelor lui Anton !
0 2
un domn • 2020-11-03 16:34:41
e mai bine vs "aerat" ))))) aici ai dreptate ( doar azi ) )))
0 2
Susufler0 • 2020-11-03 19:15:03
:))))))))))
0 2
deval • 2020-11-03 09:47:48
Nu exista asa ceva !! Dancilezii zic ca au gresit si au platit ! Asa generic, in gloata ! Gresesti cand spargi un pahar , cand nu faci ceva la timp , cand te exprimi nepotrivit etc si iti ceri scuze, nu mai repeti...... Cand omori oameni -prin legi, prin actiuni multiple inafara legii, a moralei, cand minciunile au consecinte in sanatatea si viata cetatenilor nu se cheama ca ai facut o greseala si ai platit, dandu-ti demisia -cum sustine Monta si preluand cretinatatea o face acum , o face psd pentru guvernarea dragnea ..... Si psdalge si Monta trebuie sa fie pusi la colt de votul oamenilor daca nu au decenta sa dispara din viata politica !! O sa se gaseasca altii sa simuleze stanga , imediat ! Nu ne facem griji ca ramanem fara........
1 3
sareta • 2020-11-03 08:37:45
Sondajul este corect . Dovada: scorul PSD ! Este confirmarea faptului ca actiunea de distrugere a educatiei in ultimii 25 de ani a reusit sa aduca tara la un nivel de imbecilizare nemaiintalnit .....Va fi completat cu sutele de mii de copii ce sunt deja privati de minima educatie .
1 3
freestyle • 2020-11-03 14:15:35
de curiozitate, ai stat de vorba cu votanti pesedisti in Bucuresti? ce ii determina sa voteze psd-ul si nu alte partide? s-ar putea sa ai surprize, inclusiv ideologice. iti dau un sfat, coboara din turnul ala de fildes si ia realitatea in piept. viata e frumoasa.
1 1
liviu_ • 2020-11-03 09:43:27
ma rog sondaj comandat de pmp deci nu f credibil... totusi ca tot veni vorba... pau cu pensiile speciale si 300 de parlamentari ce se aude?! sau in "democratia" romanica nu conteaza ce vor 90% din populatie, ci ce vor 600 de parlamentari (sau cati mai sunt) si 8 (sau cati dracu sunt) judecatori CCR?!
1 3
INTERVIURILE HotNews.ro