Sari direct la conținut

Studiu UE: Patru din cinci influenceri nu dezvăluie că postările lor reprezintă de fapt publicitate, încălcând legislația europeană

HotNews.ro
Influencer, Foto: DisobeyArt / Alamy / Alamy / Profimedia
Influencer, Foto: DisobeyArt / Alamy / Alamy / Profimedia

Patru din cinci influenceri de pe rețelele de socializare nu dezvăluie faptul că materialele comerciale pe care le postează reprezintă publicitate, așa cum prevede legislația UE, arată un studiu al Uniunii Europene publicat miercuri.

Examinarea a 576 de influenceri a arătat că aproape toți (97%) dintre aceștia au postat conținut comercial, dar numai 20% au indicat în mod sistematic că este vorba de publicitate, a precizat Comisia Europeană într-un comunicat citat de Reuters.

„Practicile de marketing problematice ilustrează importanța de a avea o legislație modernă și riguroasă care să fie adecvată pentru a asigura corectitudinea digitală pentru consumatorii online”, a precizat Comisia.

Executivul UE – care a realizat studiul împreună cu autoritățile naționale de protecție a consumatorilor din 22 de state membre ale UE, plus Norvegia și Islanda – a analizat postările de pe rețelele de socializare, inclusiv Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X (fostul Twitter), Snapchat și Twitch.

Scopul său, a precizat Comisia, a fost de a verifica dacă influencerii respectă legislația UE în materie de protecție a consumatorilor.

Aceasta nu a menționat numele influencerilor, dar a precizat că 358 dintre aceștia au fost selectați pentru investigații suplimentare. Autoritățile naționale îi vor contacta pentru a le solicita să respecte normele în vigoare și, dacă este necesar, pot fi luate alte măsuri contra lor.

Postările au vizat în principal moda, stilul de viață, frumusețea, alimentația, călătoriile și fitnessul.

Studiul a constatat că 119 influenceri au promovat activități nesănătoase sau periculoase, cum ar fi junk food, băuturi alcoolice, tratamente medicale sau estetice, jocuri de noroc sau servicii financiare, cum ar fi tranzacțiile cu cripto.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro