Sari direct la conținut

Trenurile vor circula și în 2025 pe secția Sighetu Marmației – Salva, care era în pericol să se închidă

HotNews.ro
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews
Linii de cale ferata, Foto: Vlad Barza, Hotnews

Trenurile vor circula și după jumătatea lui decembrie pe linia 409 Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, anunță CFR Infrastructură. Compania spune că vor fi cinci perechi de trenuri pe zi în 2025 și va exista și un operator privat, nu doar CFR Călători.

Pe cei 118 km dintre Salva și Sighetu Marmației trenurile fac aproape patru ore, iar linia are nevoie de modernizare.

Reamintim că, în luna martie 2024, CNCF CFR SA – administratorul infrastructurii feroviare – a comunicat operatorului CFR Călători interdicția de a opera pe secția Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, odată cu intrarea în vigoare a noului plan de mers de tren 2024-2025, cu locomotive diesel electrice de 2100 CP, din cauza stării accentuate de degradare a infrastructurii feroviare din zonă.

Acum, atitudinea CFR SA s-a schimbat. Publicația Club Feroviar scrie că operatorul privat despre care vorbește CFR Infrastructură ar putea fi compania Interregional, cu automotoarele sale Duewag seria 628. Interregional Călători operează pe câteva rute din Transilvania.

Ce spune CFR SA

Secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației rămâne deschisă!

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează asupra faptului că, în cursul anului 2025, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației vor circula cinci perechi de trenuri, în relația Cluj Napoca – Beclean pe Someș – Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației.

În acest moment, CFR SA elaborează trasele detaliate pentru anul 2025, care vor fi comunicate publicului călător la schimbarea Planului de Mers al Trenurilor.

De asemenea, menționăm faptul că, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, și un alt operator de transport feroviar de călători va realiza, în perioada următoare, probe de parcurs.

INTERVIURILE HotNews.ro