Sari direct la conținut

Un avion Korean Air a pierdut circa 8.000 de metri altitudine în 15 minute. Cel puțin 17 persoane au fost rănite

HotNews.ro
Un avion Korean Air a pierdut circa 8.000 de metri altitudine în 15 minute. Cel puțin 17 persoane au fost rănite
Un avion Korean Air Foto: Shutterstock Editorial / Profimedia

Aeronava Boeing 737 Max 8 a companiei Korean Air a suferit o eroare la sistemul de presurizare, la aproape 50 de minute de la decolare, ceea ce a declanșat alarmele în interiorul aeronavei. Ca urmare, aeronava a coborât rapid peste 8.000 de metri în doar 15 minute, conform datelor furnizate de Flightradar24, un sistem online de urmărire a zborurilor, relatează The Independent.

Pasagerii s-aa confruntat cu hiperventilație și dureri de urechi, 17 persoane având nevoie de spitalizare. „17 pasageri au fost asistați de cadre medicale în Coreea și au fost externați fără răni grave”, a precizat Korean Air.

Zborul cu 125 de pasageri la bord era programat să zboare de pe Aeroportul Internațional Incheon spre Taiwan în jurul orei 16.45 (ora local) pe 22 iunie. Potrivit Korea JoongAng Daily, zborul s-a întors pe aeroportul Incheon la trei ore după decolare din cauza situației de urgență.

Avionul s-a întors la aeroportul de plecare la ora 19.38, a raportat agenția de știri Yonhap.

În ciuda problemelor majore cu care s-a confruntat, nu au fost raportate răni majore. Zborul a fost reluat în dimineața următoare cu o altă aeronavă, în urma investigațiilor efectuate de Korean Air cu privire la incident.

Pasagerii au descris scene de panică și suferință la bord, cu măști de oxigen căzute și copii plângând în timpul coborârii bruște. Un pasager, care a fost identificat drept Tseng de către Taipei Times, a declarat că copiii din avion plângeau când au fost scoase măștile de oxigen în timpul coborării. Acesta a declarat că i-a fost teamă că avionul ar putea lovi solul.

Între timp, un purtător de cuvânt al Korean Air a declarat că compania aeriană efectuează o investigație amănunțită pentru a determina cauza defecțiunii sistemului de presurizare, intenționând să rezolve orice problemă de întreținere înainte de repunerea în funcțiune a aeronavei.

Nu este primul incident cu care se confruntă compania aeronautică. La începutul acestui an, un avion Korean Airlines a intrat în contact cu o aeronavă Cathay Pacific Airways pe aeroportul New Chitose de pe insula Hokkaido din nordul Japoniei. Nu au existat răniți.

Anul trecut, Korean Air a confirmat pe site-ul său că va „măsura greutatea medie a pasagerilor împreună cu bagajele lor de mână pentru siguranța zborului”. Aceasta a urmat unei măsuri similare anunțate de Air New Zealand în luna iunie a anului trecut.

La începutul acestei luni, Singapore Airlines a oferit compensații tuturor pasagerilor care au fost răniți după ce un zbor spre Londra a suferit turbulențe aeriene extreme luna trecută.

Compania aeriană a trimis e-mailuri în care oferea câte 10.000 de dolari pasagerilor care au suferit răni minore. Compania a declarat că este dispusă să discute despre despăgubiri suplimentare pentru cei care au suferit răni mai grave.

Zborul Singapore Airlines de la Londra la Singapore a suferit turbulențe severe deasupra Myanmarului, care l-au făcut să plonjeze instantaneu în gol și l-au obligat să aterizeze de urgență. Un pasager al zborului a murit după ce a făcut infarct.

INTERVIURILE HotNews.ro