Un important om de afaceri italian a murit. Numele lui este pe conserve care se găsesc în aproape toate supermarketurile din România și din lume
Marcello Mutti, patronul companiei istorice din Parma, specializată în prelucrarea și conservarea tomatelor, a murit la vârsta de 83 de ani, anunță presa italiană.
Născut în ziua de Crăciun a anului 1940, după ce a absolvit Facultatea de Economie și Comerț, Marcello Mutti s-a căsătorit cu Angelita Rossi, pe care a cunoscut-o în timpul facultății. Din această căsătorie s-a născut Francesco, care este CEO al Mutti din 1994.
„Tatăl meu a decedat în casa în care s-a născut. Casa din cadrul companiei’, a declarat acesta presei.
Potrivit Corriere della Sera, de numele lui Marcello Mutti se leagă o invenție care a impulsionat compania fondată în 1899. A decis ca vânzarea piureului de roșii să se facă în sticle, ca o garanție a transparenței și calității produsului.
Produsul a ajuns astfel unul dintre simbolurile pentru „Made in Italy”.
Potrivit presei italiene, Mutti – Industria Conserve Alimentari (Mutti Industria Conserve Alimentari) este o societate înființată și specializată în conserve alimentare, în special în sectorul tomatelor. Are sediul în Basilicanova, un cătun de aproximativ 3 000 de locuitori din comuna Montechiarugolo, în provincia Parma. Întreprinderea a fost înființată în 1899 de Callisto și Marcellino Mutti, sub denumirea „Fratelli Mutti”, specializată în conserve de tomate.
În 1994, Francesco, fiul lui Marcello, a devenit director general. Din 2004 până în 2015, în doar 11 ani, compania a trecut de la o cifră de afaceri de 44 de milioane de euro la aproximativ 234 de milioane. Anul trecut, cifra de afaceri netă a fost de 665 de milioane de euro și 525.000 de tone de roșii prelucrate în același an.
Produsele Mutti se găsesc în supermarketurile din întreaga lume, inclusiv în cele din România.