Sari direct la conținut

Un nou serviciu de programări online pentru pașapoarte, disponibil începâd de luni / Ce pași trebuie urmați și în ce situații se anulează programările

HotNews.ro
Pasaport romanesc, Foto: MAI
Pasaport romanesc, Foto: MAI

​Un nou serviciu de programări online pentru depunerea cererilor de paşapoarte este disponibil, începând de luni, pe platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Noul serviciu de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte introduce posibilitatea de a face o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Astfel, cetățenii vor avea posibilitatea realizării unei programări „în funcție de volumul și dinamica solicitărilor de pașapoarte înregistrate în timp real”.

Programare online pașapoarte – pașii necesari

Pentru obținerea unei programări pentru eliberarea pașaportului, cetățenii sunt îndrumați să urmeze acești pași:

  • Pentru completarea formularului de programare, după alegerea județului, respectiv selectarea Locației în care se dorește depunerea cererii de pașaport, se va bifa opțiunea pașaport.
  • În câmpul „Numărul de persoane programate” se va selecta numărul persoanelor (din familie) pentru care se face programare.
  • Se va alege data și ora la care se dorește programarea, apoi se vor completa câmpurile:
  • Nume, Prenume, Cod numeric personal, adresa de e-mail la care se vor primi datele programării, Număr de telefon (opțional), iar în câmpurile „Persoane suplimentare” se vor menționa Numele, Prenumele și CNP-ul fiecărei Persoane suplimentare.
  • Butonul „Salvează” se activează după ce este exprimat consimțământul expres cu privire la politica de protecție a datelor cu caracter personal.
  • Finalizarea programării se realizează prin selectarea butonului „salvează”. Un mesaj se va transmite la adresa de e-mail indicată prin care se confirmă programarea.

În ce situație este anulată programarea online pentru pasaport

  • Neconfirmarea programării în termen de 30 de minute duce la anularea acesteia.
  • Ministerul de Interne recomandă ca în cazul în care cetățeanul nu se mai poate prezenta la data și ora programată să fie folosit link-ul „Anulează programare din e-mailul de confirmare”.
  • Pentru anularea unei programări efectuate înainte de data de 20.03.2023 este necesară accesarea modulului „VERIFICĂ PROGRAMARE”, introducând adresa de email utilizată la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi transmis către adresa de email respectivă de unde se va putea anula programarea.
  • Ministerul de Interne atrage atenția că programarea este gratuită și netransmisibilă.
  • Neprezentarea la data și ora programată, neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport duc la anularea programării.

Conform MAI, de la operaționalizarea noului serviciu până la ora 12:00, au fost efectuate peste 5.500 de programări, din care 176 au fost făcute astăzi pentru ziua în curs.

  • „Aplicația web prin care se livrează acest serviciu public electronic va fi constant îmbunătățită, astfel încât experiența cetățenilor să fie cât mai plăcută, aceștia să poată interacționa cât mai ușor cu structurile MAI și să beneficieze de servicii personalizate”, adaugă Ministerul de Interne.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro