Un studiu din 2017 a avertizat cu privire la o ”anomalie” a podului Morandi din Genova / Motivul prăbușirii: Ruperea unui cablu de oțel
Un studiu comandat de operatorul italian al autostrăzilor Autostrade anul trecut a avertizat cu privire la anumite anomalii ale podului care s-a prăbușit săptămâna aceasta în Genova, a spus vineri șeful departamentui universitar care a condus studiul, relatează Reuters. Motivul prăbușirii podului ar fi fost ruperea unui cablu de oțel de susținere al podului.
Compania Audostrade per l’Italia, controlată de grupul italian din domeniul infrastructurii Atlantia, administrează secțiunea de pe autostrada A10 care leagă frontiera franceză de orașul portuar, unde podul vechi 50 de ani a cedat marți, omorând 38 de persoane.
Stefano Della Torre, șeful Departamentului de Arhitectură și Mediu Construit din cadrul Universității Politehnice din Milano, a spus pentru Reuters că studiul a semnalat o ”anomalie” la unele dintre cablurile de susținere.
”Studiul a scos în evidență o anomalie și a recomandat să se investigheze problema în continuare”, a spus acesta într-un interviu telefonic.
Atlantia nu a răspuns la o solicitare scrisă de a comenta.
Existența studiului a fost dezvăluită vineri de ziarele italiene.
Della Torre a spus că experții au studiat modul în care podul vibra pe parcursul a două nopți în luna octombrie, iar acesta prezenta o anomalie la anumite cabluri.
Della Tore a spus că studiul a fost comandat pentru a ajuta la consolidarea necesară.
Podul a prezentat probleme încă după ce a fost construit în 1967, potrivit experților, iar unele dintre cabluri au fost întărite la mijlocul anilor 90.
De asemenea, Antonio Brencich, expert al Universităţii din Genova şi membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură, a spus pentru La Repubblica, că ”Ruperea unui cablu de oţel este o ipoteză serioasă de lucru”, potrivit Mediafax.
„Avem informaţii că prăbuşirea s-a produs după ruperea unui cablu de oţel, există mărturii şi înregistrări video în acest sens”, a precizat el.