Sari direct la conținut

Unde a dispărut "România educată"

PeBloguri
Klaus Iohannis, Foto: Presidency.ro
Klaus Iohannis, Foto: Presidency.ro

Președintele României a lansat în urmă cu mai mulți ani proiectul ”România educată”. Acesta își propunea să dea un suflu nou sistemului de educație românesc, rămas mult în urma sistemelor din Europa Occidentală. Klaus Iohannis a fost profesor și mai apoi inspector școlar, până să intre în politică, astfel, așteptările au fost mari. După apariția primelor părți din program, șeful statului a fost criticat de lumea academică.

Fostul ministru al Educaţiei, Mircea Miclea susţinea într-un interviu că proiectul preşedintelui nu conţine niciun element de noutate şi că în el se regăsesc idei vehiculate şi în alţi ani, aşa cum sunt tezele unice sau bacalaureatul diferenţiat: „Să vii după patru ani de mandat cu teme de discuţie, nu cu soluţii strategice, e cam puţin. (…) România educată nu e nici măcar pură teorie, ci o colecţie de păreri, o doxologie”, a spus Miclea, pentru ziare.com.

Radu Gologan, preşedintele Societăţii de Ştiinţe Matematice este de părere că proiectul lui Iohannis: „Pare o formă fără fond. Este foarte multă vorbărie, foarte multe generalităţi. Evident că au fost implicate foarte multe persoane în construcţia acestui raport şi, dintre ele, multe sunt autointitulate experţi în educaţie”.

Deși proiectul ”România educată” părea important pentru Klaus Iohannis, acesta nu a vorbit niciodată despre aplicarea lui. Mai mult de atât, niciodată președintele nu a cerut creșterea bugetului pentru Educație, în România bugetul fiind mult sub media UE.

”Guvernul meu” și Educația

Odată cu instalarea ”guvernului meu”, era de așteptat ca președintele să insiste pentru ”România educată”. Acest lucru nu s-a mai intamplat, mai ales că Iohannis se află deja la cel de al doilea mandat.

Guvernul Orban a ignorat complet Educația. A alocat 3,4% din PIB în condițiile în care media UE este de 5,22% din PIB, iar în timpul pandemiei acest lucru a fost resimțit profund. Conform unui studiu IRES, doar 68% dintre elevi au acces la învățământ online. Practic, 32% dintre elevii României sunt neglijați, chiar dacă ministerul a indicat un procent de doar 9%. Conform aceluiași studiu, numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la laptop, tabletă sau desktop este de peste 900.000 din cei 2.824.594 de elevi înscriși la nivel național.

Citește mai mult și comentează PeBloguri

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro