Unde sunt probleme pe calea ferată din cauza furtunilor din noaptea trecută – UPDATE
CFR SA informează că circulația feroviară se desfășoară, la această oră, doar pe un singur fir între stațiile Brănești – Fundulea (magistrala 800) și Chitila – Buftea – Periș (magistralele 300 și 500), din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, produse de rafalele puternice de vânt înregistrate în cursul nopții, în jumătatea de sud a țării. Probleme au fost și în Transilvania, pe magistrala 400.
UPDATE Ora 12.00 La această oră, circulația feroviară pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș s-a reluat în condiții normale de trafic, pe ambele fire.
UPDATE Începând cu ora 10.30 s-a redeschis fir II Periș – Buftea, iar la ora 10:46 s a redeschis și fir II Chitila – Buftea, în condiții normale de trafic, cu locomotive electrice.
Pe acest interval au fost înregistrate avarii majore la sistemul de alimentare cu energie electrică, din cauza rafalelor puternice de vânt din cursul nopții, iar trenurile au circulat doar pe un singur fir.
Mai multe trenuri au acumulat peste 100 de minute întârziere pe relații precum București – Constanța, București – Brașov, București – Buzău și București – Craiova.
La ora 9.30, circulația trenurilor pe intervalul de stații Brănești – Fundulea se desfășoară pe un singur fir, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, linia de contact fiind ruptă de rafalele puternice de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă.
Ce spune CFR SA
Menționăm faptul că, din cauza acestei avarii, 2 trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia – Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia – Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă Diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord.
Până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești – Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație.
De asemenea, tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 07.30 – 09.12, traficul feroviar a fost închis temporat în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661. Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate.
Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.
Menționăm totodată, faptul că și pe raza Regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova – Armeniș, Lunca Bradului – Răstolița, Tușnad Sat – Tușnad Băi, Tușnad Sat – Sânsimion, Leșul Ilvei – Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.
CFR SA îi asigură pe călători că angajații de la calea ferată depun toate eforturile necesare pentru remedierea tuturor deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică și restabilirea traficului în conndiții normale.
UPDATE Ora 10.45
Trenurile de călători spre și dinspre Litoral și-au reluat circulația pe ruta directă București – Constanța și retur, traficul desfășurându-se în condiții normale (cu tracțiune electrică) până în stația Ovidiu, stație din care garniturile sunt tractate cu o locomotivă Diesel până în stația Bărăganu, de unde își continuă călătoria, în condiții normale de trafic, cu locomotivele electrice.
Menționăm faptul că, această măsură are drept scop reluarea circulației pe ruta directă București – Constanța și retur, evitând astfel redirecționarea trenurilor pe variantele ocolitoare, și reducerea minutelor de întârziere acumulate în graficul de circulație.