Sari direct la conținut

Vârsta de pensionare a piloților e readusă în discuție în SUA. Cât e acum și de ce susține un fost astronaut creșterea ei: „Eliminarea decalajului de experiență și păstrarea celui mai înalt nivel de expertiză”

HotNews.ro
Vârsta de pensionare a piloților e readusă în discuție în SUA. Cât e acum și de ce susține un fost astronaut creșterea ei: „Eliminarea decalajului de experiență și păstrarea celui mai înalt nivel de expertiză”
Piloți ai companiei aeriene Qantas, fotografiați după un zbor-maraton de 19 ore între New York și Sydney, FOTO: Cover Images / Zuma Press / Profimedia

Un grup format din trei senatori americani influenți, inclusiv liderul majorității republicane din Senat, John Thune, a cerut luni administrației președintelui Donald Trump să sprijine eforturile internaționale de creștere a vârstei obligatorii de pensionare a piloților, relatează Reuters.

În 2023, Congresul a respins o inițiativă de majorare a vârstei obligatorii de pensionare pentru piloții de linie aeriană de la 65 la 67 de ani. Regulile internaționale împiedică piloții trecuți de vârsta de 65 de ani să zboare, o regulă adoptată de majoritatea țărilor din jurul lumii.

Administrația Federală a Aviației (FAA) din SUA permite în prezent ca piloții comerciali să zboare până la vârsta de 65 de ani pe zboruri interne din interiorul SUA. Cei 3 senatori cer ca SUA să susțină la nivel internațional o schimbare a limitei de vârstă, de la 65 la 67 de ani, pentru ca piloții americani (și nu numai) să poată continua să opereze curse și după această vârstă.

Asociația Piloților de Linie Aeriană (Air Line Pilots Association) s-a opus majorării vârstei de pensionare și a declarat că o astfel de măsură ar putea cauza probleme legate de programarea zborurilor și instruirea piloților și ar necesita, de asemenea, redeschiderea negocierilor contractuale cu piloții.

Senatorii susțin că majorarea vârstei de pensionare a piloților ar reduce numărul de accidente aeriene

Grupul de senatori este condus de Marsha Blackburn și îi mai include pe colegul ei republican John Thune și pe democratul Mark Kelly. Acesta a devenit în 2020 doar al patrulea astronaut din istoria SUA care a fost ales în Congresul american. El și-a păstrat mandatul la alegerile „midterm”, la jumătate de termen, organizate în 2022.

„Majorarea sau eliminarea vârstei de pensionare pentru piloți – coroborată cu testarea tehnică și medicală riguroasă la care aceștia sunt deja supuși – ar duce la reducerea accidentelor, prin eliminarea decalajului de experiență și păstrarea celui mai înalt nivel de expertiză pe care pasagerii îl așteaptă în cabina de pilotaj”, se arată într-o scrisoare adresată secretarului de stat Marco Rubio, revizuită de Reuters.

Aceștia l-au îndemnat pe Rubio să pledeze în fața Organizației Aviației Civile Internaționale (ICAO), o agenție a Națiunilor Unite, pentru creșterea vârstei de pensionare.

„Dacă Statele Unite cedează rolul nostru de lider în acest domeniu pe scena internațională, China – care în prezent se alătură activ partenerilor noștri pentru a susține majorarea vârstei de pensionare a piloților – va ocupa cu plăcere acel gol”, au mai scris senatorii.

Departamentul de Stat nu a comentat imediat.

Misiunea americană la ICAO din Montreal nu are ambasador din iulie 2022, când Chesley „Sully” Sullenberger – pilotul de linie care a aterizat în siguranță un Airbus A320 pe râul Hudson din New York în 2009 – a demisionat. Fostul președinte Joe Biden l-a nominalizat în 2023 pentru acest post pe Charlie Crist, un fost guvernator al Floridei, însă acesta nu a fost confirmat.

INTERVIURILE HotNews.ro