Sari direct la conținut

Volkswagen nu are de ales, pentru că la situația actuală s-a ajuns după decenii de probleme, a explicat directorul companiei

HotNews.ro
Oliver Blume, Foto: dpa picture alliance / Alamy / Profimedia
Oliver Blume, Foto: dpa picture alliance / Alamy / Profimedia

Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia „decenii de probleme structurale” la constructorul auto german, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu publicat duminică în cotidianul „Bild am Sonntag”, preluat de Reuters și Agerpres.

„Cererea slabă din Europa şi câştigurile semnificativ mai mici în China sunt o dovadă a unor decenii de probleme structurale la VW”, a spus Oliver Blume pentru „Bild am Sonntag”.

Luni, preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo a dezvăluit că producătorul auto vrea să închidă cel puţin trei uzine, să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania şi să reducă activităţile şi la restul uzinelor din cea mai mare economie a Europei, în ceea ce ar urma să fie o restructurare peste aşteptări.

Conducerea Volkswagen nu a confirmat aceste planuri dar miercuri a cerut angajaţilor să accepte o reducere salarială de 10%, susţinând că aceasta este singura modalitate prin care cel mai mare constructor european de automobile poate salva locurile de muncă şi să rămână competitiv.

În interviul pentru „Bild am Sonntag”, Oliver Blume a menţionat în mod expres costurile ridicate ale operării în Germania drept unul din factorii care afectează competitivitatea Volkswagen, adăugând „costurile noastre din Germania trebuie reduse în mod semnificativ”.

Nu poate exista flexibilitate cu privire la obiectivele vizând reducerea costurilor, numai cu privire la modul cum pot fi atinse, a subliniat Oliver Blume.

Potrivit „Bild am Sonntag”, constructorul auto german a pus deoparte aproximativ 900 milioane de euro în raportul anual pentru punerea în aplicare a acestor măsuri de reducere a costurilor.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Luna trecută, directorul Volkswagen a avertizat că situaţia companiei este „alarmantă” și au apărut în spațiul public informația că Volkswagen ia în considerare pentru prima oară în istoria sa ideea de a închide uzine auto din Germania.

INTERVIURILE HotNews.ro