Volkswagen ia în calcul să închidă fabrici în Germania, gest unic în 87 de ani
Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, intenţionează să închidă cel puţin trei uzine şi să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania, a anunţat luni comitetul de întreprindere de la Volkswagen, care vorbeşte de un plan social „istoric”.
De asemenea, planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania, relatează agențiile AFP și Reuters, citate de Agerpres.
Anunțul vine după ce, luna trecută, directorul Volkswagen a avertizat că situaţia companiei este „alarmantă” și au apărut în spațiul public informația că Volkswagen ia în considerare pentru prima oară în istoria sa ideea de a închide uzine auto din Germania.
„Acesta este planul”
„Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor colective”, a avertizat preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo.
„Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania”, a adăugat Cavallo, fără a preciza care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei aproximativ 300.000 de angajaţi ai Volkswagen Group din Germania ar putea fi disponibilizaţi. „Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură”, a mai spus Cavallo.
Aceste comentarii reprezintă escaladarea conflictului între muncitorii şi echipa managerială de la Volkswagen, care este presat să diminueze costurile şi să rămână competitiv în contextul cererii scăzute din China şi Europa.
Directorii Volkswagen negociază cu sindicatele
Cavallo a precizat că există un acord între ambele părţi cu privire la natura problemelor cu care constructorul german, la fel ca şi mulţi dintre constructorii auto europeni, se confruntă, variind de la tranziţia mai lentă decât se preconiza la automobilele electrice şi până la intrarea agresivă a rivalilor chinezi pe piaţa din Europa.
„Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme”, a spus Cavallo.
Cel mai mare constructor auto european şi sindicatele negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, plan care include, pentru prima dată în istoria companiei, şi închiderea unor uzine din Germania.