Sari direct la conținut

După 5 ani de pauză, Primăria Capitalei repune în circulație tramvaiul 5

HotNews.ro
Linia tramvaiului 5 -, Foto: Hotnews
Linia tramvaiului 5 -, Foto: Hotnews

După 5 ani de pauză, Primăria Capitalei repune în circulație tramvaiul 5, începând de vineri, 17 iunie, a anunțat viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu. Tramvaiele vor circula pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Băneasa – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului.

”Astăzi se fac ultimele lucrări pentru ca tramvaiele liniei 5 să fie repuse în circulație, începând de vineri, 17 iunie 2022. Vom folosi sistemul cu tramvaie dublu cap – care a fost utilizat pe linia 55. În cursul zilei de azi se finalizează lucrările de montaj, iar de mâine se fac primele probe cu tramvaiul pe șine”, a anunțat Bujduveanu.

Linia 5 va funcționa cu 10 tramvaie, de luni până vineri și cu șase tramvaie în zilele de weekend. După reluarea circulației tramvaielor se suspendă linia de autobuz 605.

”Repunerea în circulație a tramvaielor pe linia 5 nu este o realizare, ci o formă de a ne cere scuze, ca administrație, pentru blocajul creat în ultimii cinci ani”, a mai scris Bujduveanu.

  • Pe data de 01 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Termenul asumat de execuție este data de 01 Decembrie 2022.
  • În intervalul 15 iulie – 01 August 2022, STB va depune cererea de eliberare a Autorizației de Construcție pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Elvila – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului
  • În intervalul 15 octombrie – 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5.

Tramvaiul 5 nu a circulat 5 ani, iar șina era folosită drept parcare de cei care lucrează în zonă, deoarece existau cereri de retrocedare pentru terenul de la capătul liniei, din Băneasa, iar situația juridică nu a putut fi clarificată. Șina de pe bucla de întoarcere a fost scoasă pentru modernizare în 2012, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu se clarifică situația juridică.

Soluția provizorie era să fie folosite tramvaiele cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere, însă acestea au fost folosite până în urmă cu câteva săptămâni pe Șoseaua Pantelimon deoarece nodul intermodal și parcarea de acolo nu erau funcționale. În plus, tronsonul dintre Ștefan cel Mare și bulevardul Băneasa se află în stare avansată de degradare.

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, declara anul trecut în aprilie pentru HotNews.ro că tramvaiele vor circula din nou pe această linie în cel mult 3 luni, până la soluționarea litigiilor soluția fiind introducerea unor tramvaie cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere.

HotNews.ro a scris de mai multe ori despre faptul că una dintre cele mai importante linii de tramvai este înschisă.

De ce a fost oprită circulația tramvaiului 5

Primăria Capitalei a transmis la solicitarea HotNews.ro că circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa – Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive:

  • litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și
  • necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa.

Municipalitatea spune că în 2012 a investit în modernizarea liniei de tramvai circa 36 milioane lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe bd Aerogării și de pe Podul Băneasa.

Pe bulevardul Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție).

Tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro