Sari direct la conținut

Restaurantele ”McDonald’s” se redeschid în acest weekend în Rusia, după rețeta Moscovei

HotNews.ro
restaurant ​McDonald's, Foto: Profimedia Images
restaurant ​McDonald's, Foto: Profimedia Images

Restaurantele ”McDonald’s” se redeschid în acest weekend în Rusia, dar fără sigla americană. După ce celebrul lanț de fast-food s-a retras din Rusia, în semn de protest față de invazia lui Vladimir Putin în Ucraina, un mogul al petrolului din Siberia, Alexandr Govor, a cumpărat cele 840 de restaurante, scrie New York Times.

Pentru că majoritatea foloseau ingrediente de pe piața internă, acesta crede că redeschiderea lor ar putea fi un succes și ar putea oferi clienților produse similiare.

Evgheni Shumilkin va merge duminică la muncă. Pregătindu-se pentru reluarea jobului, acesta a acoperit sigla ”M” de pe tricou cu steagul Rusiei. Va fi același lucru, doar sub un nume diferit, a spus el.

New York Times notează că lucrurile s-ar putea să meargă, pe fondul unei economii care s-a dovedit a fi rezistentă în fața valului fără precedent de sancțiuni impuse de Occident și al retragerii marilor companii străine din țară, șocul nereușind să dărâme complet economia Rusiei, cu atât mai puțin să genereze un val de nemulțumire populară la adresa lui Vladimir Putin.

Totuși, nivelul de trai este în continuu declin, iar situația este de așteptat să se înrăutățească pe măsură ce stocurile pentru import se reduc, iar companiile vor anunța tot mai multe disponibilizări.

După ce a continuat să-și plătească angajații din Rusia timp de mai multe luni, McDonald’s a anunțat pe 16 mai că se retrage definitiv din țară și că va vinde afacerile sale unei companii locale.

Pe 26 mai primarul Moscovei, Serghei Sobianin, a anunțat că autoritățile din capitala rusă vor sprijini redeschiderea restaurantelor McDonald’s sub noul brand rusesc și că meniul lor va rămâne același, o încălcare a contractului semnat cu compania americană.

”S-a dovedit că 95% din toate produsele, sau chiar 98%, sunt produse rusești, tehnologii rusești (…) trebuie doar să le puneți laolaltă, să le împachetați și să le vindeți corect”, a transmis el angajaților lanțului de restaurante.

Acordul de vânzare către Alexandr Govor stipulează că noul brand nu va putea folosi numele, sigla, dar nici meniurile companiei americane.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro