O nouă măsură împotriva mașinilor în Paris: Primărița Anne Hidalgo impune limită de viteză de 50 de km/h pe cea mai importantă arteră a orașului
Șoferii parizieni vor fi nevoiți să apese mai mult pedala de frână, în contextul în care primarul Anne Hidalgo insistă cu planurile ei pentru reducerea limitei de viteză pe probabil cea mai importantă arteră a Parisului, scrie luni Politico.
Hidalgo a declarat luni că propunerea ei pentru reducerea vitezei maxime pe șoseaua de centură a capitalei franceze, Boulevard Périphérique, de la 70 de kilometri pe oră la 50 km/h, va intra în vigoare de la 1 octombrie.
Bulevardul Périphérique este o arteră crucială folosită de locuitorii din suburbiile Parisului pentru a circula în zonele periferice ale orașului. Cu toate acestea, bulevardul „Périph”, așa cum este cunoscut de localnici, este adesea blocat la orele de vârf – atât de mult încât viteza medie pe această centură este mai mică de 40 km/h, conform datelor orașului Paris din 2019.
Hidalgo a declarat anterior că dorește să scadă limita de viteză pentru a reduce poluarea atmosferică și fonică pentru rezidenții care locuiesc în apropierea autostrăzii. Limita de viteză pe „Périph” a fost redusă în 2014 de la 90 km/h la 70 km/h.
Măsura face parte dintr-un demers mai amplu al lui Hidalgo, membră a Partidului Socialist de centru-stânga, de a face Parisul mai ecologic și mai prietenos cu pietonii, adesea în detrimentul mașinilor.
Alte politici au inclus creșterea taxelor de parcare pentru vehiculele grele, cum ar fi SUV-urile, și închiderea malurilor râului Sena pentru mașini, astfel încât acestea să poată fi folosite de pietoni.
Când Hidalgo și-a anunțat prima dată propunerea pentru reducerea vitezei pe „Périph”, în noiembrie 2023, aceasta a stârnit opoziția membrilor de dreapta ai consiliului municipal din Paris și a ministrului de atunci al transporturilor, Clément Beaune, care a catalogat această politică publică drept „prea bruscă” și „prematură”.
Dezbaterea privind reducerea limitei de viteză a ridicat semne de întrebare cu privire la faptul dacă orașul are autoritatea legală de a acționa independent sau ar avea nevoie de aprobarea statului.
Grupul Changer Paris, care îi reunește pe republicani, centriști și independenți și reprezintă opoziția locală, a criticat-o, de asemenea, pe Hidalgo pentru că nu a efectuat o evaluare a impactului politicii și pentru că nu a consultat populația cu privire la decizia ei.
Un studiu din 2021, comandat de orașul Paris, a arătat că majoritatea șoferilor care folosesc bulevardul Périphérique făceau naveta de la casele lor din afara Parisului la locurile lor de muncă. Doar 13% dintre respondenți au declarat că folosesc mașina pentru a ajunge la un „loc de livrare, întâlnire sau pentru un serviciu oferit la domiciliul unui client sau pacient”.