STS: Românii care sună la 112 vor fi localizați mai bine, iar apelurile vor fi preluate mai rapid. Ce tehnologie testează cu operatorii mobili
Românii care dețin telefoane mobile 4G compatibile cu serviciul VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) vor putea beneficia în curând de o localizare mai bună și un transfer mai rapid al apelurilor către Serviciul de urgență 112, potrivit informațiilor transmise marți de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
STS, operatorul sistemului de urgență 112, a anunțat marți că împreună cu o parte din operatorii publici de comunicații electronice mobile a configurat și testat cu succes VoLTE Emergency Call, cea mai nouă funcționalitate implementată pentru apelarea Serviciului de urgență 112.
Ce beneficii aduce tehnologia VoLTE când suni la 112
Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătățiri pentru primirea și procesarea comunicațiilor de urgență efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetățeni către Serviciul de urgență 112 și informații de localizare mai fiabile și mai precise, spune STS.
„Din perspectiva cetățeanului, nu sunt necesare acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgență 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiție este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu. Concret, această tehnologie permite utilizarea rețelelor IP pentru realizarea apelului de urgență, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informații îmbunătățite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel”, se arată în comunicatul STS.
Orange și Digi sunt în stadiu final de configurare a rețelelor pentru apelurile 112 prin VoLTE
Noua funcționalitate bazată pe tehnologia VoLTE se află în proiect pilot, urmând să fie operaționalizată la nivel național, a precizat STS.
Pentru operaționalizarea acestei noi facilități, în prima etapă, specialiștii și inginerii STS și ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcționarea sistemului, în laborator și prin trafic simulat în diferite condiții, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile și adaptând permanent configurațiile pe baza datelor de trafic astfel generate.
În prezent, sunt realizate activități pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgență realizate prin VoLTE. Testele au arătat o scădere a timpului în care un apel de urgență ajunge în sistemul 112, precum și o îmbunătățire a informațiilor de localizare.
- „VoLTE Emergency Call va fi operaționalizat la nivel național pentru toate rețelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configurațiile specifice, iar activitățile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcționarea optimă.
- În prezent, Digi România și Orange se află într-un stadiu avansat de configurare și testare a acestei noi facilități”, arată STS.
Activarea acestei facilități a însemnat un proces complex de adaptare a rețelelor de comunicații mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât și al arhitecturilor existente, precum și aplicarea unor noi configurații la nivelul Serviciului de urgență 112.
De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluții care au fost evaluate, respectiv validate și, nu în ultimul rând, a fost completată legislația națională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM.
Sursa foto: Dreamstime.com