Sari direct la conținut

ChatGPT vine cu cea mai importantă schimbare de la lansarea sa: devine un motor de căutare gratuit, asemănător Google

HotNews.ro
ChatGPT/OpenAI, Foto: © Waingro | Dreamstime.com
ChatGPT/OpenAI, Foto: © Waingro | Dreamstime.com

ChatGPT, cea mai cunoscută platformă de inteligenţă artificială (AI) generativă, poate fi utilizat ca motor de căutare gratuit de sutele de mii de utilizatori ai săi şi, prin urmare, se plasează în concurenţă directă cu Google, transmite marţi agenția AFP, citată de Agerpres.

OpenAI a prezentat această extensie la sfârşitul lunii octombrie, la mai puţin de doi ani de la lansarea ChatGPT, însă aceasta a fost rezervată iniţial abonaţilor plătitori.

Utilizatorii vor avea nevoie doar de un cont, chiar şi unul gratuit, pentru a pune întrebări prin ChatGPT Search, spre exemplu despre ştiri recente sau evenimente viitoare, şi pentru a primi un răspuns scris cu link-uri către site-uri web.

Adăugarea acestei funcţii „oferă ChatGPT posibilitatea de a accesa informaţii în timp real şi, desigur, de a căuta răspunsuri pe internet”, a explicat Kevin Weil, director de produs la OpenAI, într-o înregistrare video făcută publică luni.

Prin urmare, aplicaţia nu se mai limitează, aşadar, la imensa sa cantitate de date acumulate înainte de o dată din trecut. Însă, spre deosebire de Google Search, cei care vor să caute informații cu ajutorul ChatGPT vor avea nevoie de un nume de utilizator și de o parolă.

Noi funcționalități pentru ChatGPT prin „Search”

De asemenea, poate afişa răspunsuri pe o hartă, precum Google Maps, serviciul dominant în acest domeniu. Iar modul de conversaţie verbală cu ChatGPT poate, de asemenea, să îşi extragă răspunsurile de pe internet, pentru utilizatorii plătitori.

Ca răspuns la creşterea spectaculoasă a ChatGPT de la OpenAI, Google, Meta (Facebook, Instagram) şi alţi giganţi ai tehnologiei au lansat servicii similare în 2023 şi 2024, capabile să producă text şi imagini la o simplă solicitare formulată în limbaj obişnuit.

Asistentul Google, Gemini, avea deja acces la internet.

Însă, liderul mondial al publicităţii online a adăugat şi A.I. generativă motorului său de căutare, care acum răspunde la întrebări prin funcţia „AI Overviews”, adică răspunsuri scrise, înainte de link-urile tradiţionale, spre nemulţumirea multor creatori de site-uri.

În ceea ce priveşte start-upurile, Perplexity, un vecin al OpenAI din San Francisco, combină un asistent A.I. cu un motor de căutare.

Google e forța dominantă pe piața motoarelor de căutare

De când Google a devenit sinonim cu căutarea online, o activitate extrem de profitabilă datorită tehnologiilor de publicitate asociate, supremaţia sa nu a fost niciodată cu adevărat pusă sub semnul întrebării.

Microsoft, principalul investitor al OpenAI, a fost primul care a integrat A.I. generativă într-un motor de căutare existent, Bing, începând din februarie 2023, într-un efort de a-şi scoate în evidenţă serviciul.

Google a rămas în mare parte fruntaş, însă ameninţările sunt în creştere.

Pe plan juridic, grupul californian a fost găsit vinovat de practici anticoncurenţiale în domeniul căutărilor online, iar Departamentul de Justiţie al SUA a recomandat vânzarea browserului său Chrome pentru a limita avantajul său concurenţial, notează AFP.

Judecătorul federal responsabil cu acest caz la Washington urmează să se pronunţe anul viitor cu privire la sancţiunea aplicată Google.

FOTO articol: Waingro | Dreamstime.com.

INTERVIURILE HotNews.ro