Sari direct la conținut

Cazul unui șofer român de TIR ucis cu sabia într-o parcare din Franța / Transportatori: Înainte erau doar grupuri de hoţi organizate, acum migranţii blochează camioane pe autostrăzi

HotNews.ro
TIR in trafic, Foto: Hotnews
TIR in trafic, Foto: Hotnews

Un șofer român de TIR a fost ucis cu sabia într-o parcare din Franța, sub ochii soției sale, iar cazul acestuia a stârnit un val de revoltă în rândul transportatorilor. Una dintre cele mai mari organizaţii ale transportatorilor de mărfuri din România trage un semnal de alarmă cu privire la „atacuri tot mai dese” care ar avea loc asupra şoferilor din estul Europei, în special din România, din partea migranţilor. Ei spun că incidentele au loc în Franța, unde camioanele ar fi blocate chiar pe autostrăzi pentru a fi jefuite.

Șoferul român a fost ucis sub privirile soției

Mihai Spătaru avea 39 de ani și era șofer de TIR. În noaptea de sâmbătă spre duminică, el se afla într-o parcare de pe autostrada N28 din Franţa, împreună cu soţia sa. La un moment dat, i-a spus soţiei că merge la toaletă, iar înainte va verifica încărcătura. Când a ajuns în spatele camionului, a fost atacat cu sabia de un bărbat care îi fura din încărcătura mașinii. A fost înjunghiat de două ori, iar agresorul a fugit. Cazul a fost semnalat de Le Figaro și a provocat revoltă în rândul colegilor șoferului.

Incidentul a fost relatat pe Facebook și de către Ilie Matei – „Omul șoselelor”, un coleg al șoferului, care povestește că niciun șofer nu a intervenit în ajutorul lui Mihai Spătaru, deși soția acestuia a strigat după ajutor.

  • „Soția omului, disperată, a bătut la usile colegilor noștri aflati în aceeași statie peco parcați pentru a primi ajutor în acele clipe groaznice. Niciun coleg nu a raspuns apelului disperat al femeii, ba, mai mult, au tras perdelele și si-au continuat odihna!
  • Băieții mei…sunteți niste lași, mâine puteti fi următorii care mor ca niste câini, fără ca nimeni să intervină pentru voi !! Asta ar trebui să vă dea de gandit !!
  • Un singur coleg cu o dubă de 3.5 a intervenit ajutând cu ce a putut pe colega noastră
  • Mai trist decât atât, poliția și ambulanța au venit după o oră și jumătate și doar au constatat decesul colegului nostru, nemaiputând interveni cu nimic pt salvarea lui”, a relatat colegul bărbatului.

Cazul a ajuns în atenția Parlamentului European

Europarlamentarul USR Vlad Gheorghe a anunțat că a interpelat Comisia Europeană, autoritățile franceze și Consulatul român cu privire la cazul șoferului român.

Odată cu adoptarea Pachetului de Mobilitate, Uniunea Europeană s-a angajat să garanteze parcări certificate și sigure în care șoferii de camioane să-și petreacă timpul de odihnă. Astfel de zone ar trebui să ofere un nivel minimum de servicii și sisteme de securitate în caz de urgență – dar asta nu se întâmplă decât în foarte puține cazuri, de aceea infracțiunile violente sunt încă răspândite și ele afectează în mod disproporționat șoferii din estul Europei, spune europarlamentarul român.

El a cerut Comisiei:

  • să clarifice măsurile de aplicare a prevenirii infracțiunilor în zonele de parcare, în conformitate cu Regulamentul 885/2013;
  • să facă publice demersurile pentru crearea de locuri de parcare sigure în statele membre, inclusiv cu finanțare europeană;
  • să facă publice măsurile concrete pentru protecția victimelor infracțiunilor comise în zonele de parcare.

De asemenea, a cerut și autorităților franceze locale informații despre timpul de intervenție al ambulanței după apelul de urgență privind atacul asupra românului ucis, detalii despre această intervenție și despre stadiul anchetei, precum și despre asistența acordată familiei victimei.

Europarlamentarul român a solicitat și ministerului francez de resort o analiză privind numărul și tipul faptelor similare înregistrate în ultimii trei ani, pentru a ști câte dintre acestea au fost soluționate.

  • „Încerc să aflu dacă autoritățile franceze au o strategie pentru a preveni și combate infracțiunile asupra șoferilor de camioane în zona Calais, care sunt în opinia lor cauzele și ce măsuri se impun, pentru că acest caz nu este unul izolat, dimpotrivă, zona respectivă este recunoscută pentru un nivel ridicat de infracționalitate asupra camioanelor și șoferilor, mulți dintre ei români”, mai afirmă europarlamentarul, într-un mesaj pe Facebook.

Asociație a transportatorilor: Înainte erau doar grupuri de hoţi organizate, acum migranţii blochează camioane pe autostrăzi

Reprezentanţii APTE 2002 Arad (Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002), organizaţie care are aproximativ 850 de firme de transport membre, cu peste 7.000 de camioane, au declarat miercuri, pentru Agerpres, că „şoferii nu mai sunt în siguranţă pe drumurile din Franţa sau în parcări” din cauza grupurilor de hoţi sau de migranţi care vor să ia mărfurile din remorci sau să se ascundă în acestea.

  • „Cazul colegului nostru român care a fost ucis în Franţa de către migranţi ar trebui să trezească autorităţile române. Aceste atacuri nu sunt o noutate, dar s-au înmulţit în ultima perioadă din cauza migranţilor, care încearcă să ne jefuiască sau să se ascundă în remorci.
  • Înainte erau doar grupuri de hoţi organizate, acum migranţii blochează pe autostrăzi sau drumuri principale camioane. Din păcate, poliţiştii de acolo nu fac decât să îi verifice pe şoferii români şi să îi amendeze, dar nu le oferă protecţie în faţa acestor atacuri.
  • De-a lungul timpului, am mai transmis Ministerului de Externe şi Ministerului Transporturilor din România problemele pe care le întâmpinăm. Credem că sunt necesare discuţii bilaterale între România şi Franţa la nivel înalt, pentru ca autorităţile franceze să se implice şi să îi protejeze pe transportatori. Câţi trebuie să moară înainte să se ia măsuri? Înţelegem că migranţii sunt o problemă în Europa, ei sunt responsabili de atacuri şi în alte ţări, dar ca în Franţa nu e niciunde”, a afirmat vicepreşedintele APTE 2002, Miron Sporea.

El spune că în Franţa şoferii nu mai sunt în siguranţă nici în parcări.

  • „Mai nou, camioanele nu mai opresc în orice parcare, ci doar în cele care sunt securizate, dar şi acolo au existat incidente cu migranţii.
  • Şoferii, care ar trebui să îşi facă orele de somn după cursele lungi, sunt nevoiţi să doarmă iepureşte, pentru că altfel le golesc rezervoarele de motorină, le fură mărfurile din remorci sau se ascund migranţi în remorci pentru a ajunge în Anglia. Acolo, autorităţile trag la răspundere firma de transport şi pe şofer, amenzile fiind de 2.000 de lire pentru fiecare migrant găsit în remorcă, deşi aceştia intră abuziv. În plus, dacă marfa e distrusă de către migranţi, valoarea se impută la firma de transport”, a spus Miron Sporea.

Reprezentanţii APTE 2002 spun că şi în România sunt semnalate incidente între şoferi şi migranţi.

„Chiar acum am văzut pe centura Aradului un grup de migranţi care umbla aiurea şi mai ştim cazurile în care s-au omorât între ei în Arad şi Timiş. În ultima vreme, şoferii nici nu prea mai opresc în parcările din vestul ţării, când merg spre graniţă, pentru că nu ştii din ce pădure iese un grup de migranţi şi se ascunde în remorcă. Ei urcă deasupra remorcii şi taie prelata, astfel că sigiliul nu e afectat, dar la graniţă ne trezim cu ei ascunşi în TIR şi suntem traşi la răspundere”, a mai declarat vicepreşedintele APTE.

Conform acestuia, transportatorii români au început să comunice foarte mult prin grupuri de WhatsApp, pentru a se informa reciproc despre incidentele în care sunt implicaţi şi zonele pe care trebuie să le evite în anumite momente.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro