Sari direct la conținut

Rafila: Dacă nu pregătim din timp campania de informare pentru vaccinarea copiilor, nu vom avea succes. Eficacitatea vaccinului este mai mare decât în cazul adulţilor, se apropie de 100%

HotNews.ro
Copil la un centru de vaccinare, Foto: Francine Orr/Los Angeles Times / Shutterstock Editorial / Profimedia
Copil la un centru de vaccinare, Foto: Francine Orr/Los Angeles Times / Shutterstock Editorial / Profimedia

Profesorul Alexandru Rafila afirmă că, dacă nu pregătim din timp campania de informare pentru vaccinarea copiilor, nu vom avea o campanie de vaccinare de succes. El afirmă că părinţii trebuie să ştie că eficacitatea vaccinului este chiar mai mare decât în cazul adulţilor, se apropie de sută la sută, şi că nu sunt reacţii adverse.

Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie și parlamentar PSD, a declarat pentru News.ro că specialiştii care coordonează campania de vaccinare anti-Covid în România ar trebui să demareze o campanie de informare pentru părinţi, având în vedere că în această vară ar putea începe în România vaccinarea copiilor cu vârsta între 12 şi 15 ani.

„Vă dau un exemplu concret, vaccinarea copiilor, se discută despre vaccinarea copiilor cu vârste între 12 şi 15 ani, dacă aşteptăm să demarăm campania şi nu o pregătim încă din acest moment, atunci nu o să avem o campanie de succes, mai ales că o să fie vacanţă, mulţi dintre copii vor fi plecaţi, aşa că, eu dacă aş fi în locul celor care coordonează această campanie, aş face demersuri astfel încât să pot să informez deja părinţii, despre studiile aflate în derulare, despre faptul că eficacitatea vaccinului este chiar mai mare în cazul copiilor decât în cazul adulţilor, că se apropie de sută la sută, că nu sunt reacţii adverse, că vaccinul este sigur pentru copii, trebuie deja să ne gândim unde îi vaccinăm pe aceşti copii, cum îi vaccinăm, la copii poate să fie gândit un alt format, sunt foarte multe lucruri pe care am putea să le facem astfel încât în momentul în care se decide începerea acestei campanii de vaccinare şi pentru copii, ea să fie pregătită. Dacă întâi o începem şi apoi o pregătim, din nou o să avem probleme destul de serioase”, a declarat acesta.

Referitor la modul şi ritmul în care se desfăşoară acum campania de vaccinare pentru adulţi, Rafila a explicat că peste o lună va fi dificil să fie vaccinate 100.000 de persoane pe zi. Specialistul spune că este neapărată nevoie de campanii de comunicare ţintite.

„Trebuie să păstrăm ritmul, nu ştiu dacă trebuie să-l mărim, dar trebuie să reuşim să-l păstrăm, ăsta va fi lucrul cel mai dificil care se va reflecta deja în următoarea lună, deci peste o lună va fi destul de greu să vaccinezi 100.000 de persoane pe zi, mai ales dacă aşteptăm ca acest lucru să se întâmple şi nu prevenim, dacă vreţi, prin campanii de informare ţintite şi prin acţiuni care să reflecte parteneriat cu autorităţile locale, să crească încrederea în autorităţile centrale şi mai ales în cele din sănătate”, a afirmat acesta..

Referitor la un eventual sfârşit al pandemiei, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie a explicat că acest lucru depinde foarte mult de câţi oameni vor reuşi cei care coordonează campania de vaccinare să imunizeze:

„Ce se va întâmpla în toamnă depinde foarte mult de ce reuşim cu acoperirea vaccinală, sigur că dorinţele reprezintă una, ceea ce se va întâmpla în mod real este cu totul altceva, am auzit tot felul de angajamente date, eu cred că trebuie să fim consecvenţi doar într-un singur lucru, să îndemnăm permanent lumea să vină în procent cât mai mare la vaccinare, să adaptăm campaniile de informare fiecărui mediu, mediu urban, mediu rural, fiecărei categorii de vârstă şi aşa mai departe.

Trebuie să înţelegem foarte clar diferenţa între vaccinare şi restricţii. Restricţiile aduc controlul asupra pandemiei pentru perioade scurte de timp, după care lucrurile, după ce reintră într-o oarecare normalitate, revin, apar din nou valuri pandemice, restricţiile vor fi reintroduse, deci este o ciclicitate, este o diferenţă majoră pentru că vaccinarea duce la înlăturarea restricţiilor permanent, nu într-un timp limitat, adică nu contează numai faptul că restricţiile se ridică, ci cât durează această ridicare a restricţiilor, cred că toţi ne dorim ca aceste restricţii să fie ridicate permanent şi în consecinţă vaccinarea este soluţia”.

„Care va fi procentul din populaţia României care se va vaccina, rămâne de văzut, dacă până acum interesul a fost mare pentru că am discutat şi de cantităţi limitate de vaccin şi cei care doreau neapărat să se vaccineze au şi făcut-o deja, în perioada următoare, dacă nu o să lucrăm cu toţii la convingerea oamenilor să se vaccineze, atunci acele ţinte clamate, de peste 10 milioane de locuitori, vor fi atinse mai greu.

Trebuie să lucrăm la o acoperire vaccinală cât mai mare şi într-un timp cât mai scurt, pentru că, dacă reuşim să spunem la sfârşitul toamnei să vaccinăm zece milioane de persoane este una , dacă reuşin să vaccinăm zece milioane de persoane până la jumătatea anului viitor este altă situaţie, şi noi ne dorim ca şi România să fie în valul ţărilor care reuşesc să reia integral activităţile economice şi sociale încă din acest an.

Toată lumea ia cazul Israelului drept şcoală, acolo încrederea în autorităţi este foarte mare şi chiar dacă guvernele se succed şi este o anumită instabilitate politică, încrederea în autorităţile sanitare vă spun că este foarte mare, ori noi cred că trebuie să acţionăm pe două planuri:

autorităţile să recâştige încrederea, eu cred că în momentul de faţă încrederea în autorităţi, mai ales în cele de sănătate este destul de redusă, şi dacă nu se schimbă această percepţie, niciun mare succes nu se va înregistra la campania de vaccinare şi cred că ar fi bine să înlocuim discursul politic cu unul profesional, exclusiv profesional, şi să nu mai folosim subiectele de sănătate publică în scop politic, în primul rând,

şi, în al doilea, campaniile de informare să fie coordonate de la nivelul Guvernului în mod evident, nu trebuie să facă fiecare chiar ce-l taie capul, trebuie să existe o coordonare tehnică, profesională, a campaniei de comunicare, care trebuie adaptată diverselor medii, urban, rural, diverselor categorii de vârstă sau categorii sociale, pentru că, altfel, o campanie plictisitoare, anostă, cu nişte postări ale unor persoane publice care s-au vaccinat, nu cred că este suficientă pentru ca oamenii să vină la vaccinare”, a spus specialistul.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro