Sari direct la conținut

„O problemă tehnică”. Zborurile de pe cele mai mari aeroporturi din Marea Britanie, date peste cap

HotNews.ro
„O problemă tehnică”. Zborurile de pe cele mai mari aeroporturi din Marea Britanie, date peste cap
Terminalul T5 al aeroportului Heathrow din Londra, pe 30 iulie 2025. FOTO: Jonathan Brady / PA Images / Profimedia

O problemă tehnică la sistemul de control al traficului aerian din Marea Britanie a perturbat miercuri zborurile timp de peste patru ore pe principalele aeroporturi din Londra și din alte părți ale țării, însă problema a fost rezolvată ulterior, iar decolările au fost reluate, informează Reuters.

„Sistemele noastre funcționează la capacitate maximă, iar traficul aerian revine la normal”, a transmis NATS, furnizorul de servicii de control al traficului aerian din țară, într-o postare pe rețeaua de socializare X.

„Plecările de pe toate aeroporturile au fost reluate și colaborăm cu companiile aeriene și aeroporturile afectate pentru a elimina în siguranță întârzierile acumulate. Ne cerem scuze tuturor celor afectați de această problemă”, a adăugat serviciul britanic de control aerian.

Întreruperea, anunțată de NATS cu 20 de minute mai devreme, a afectat și aeroportul Heathrow, cel mai mare aeroport din Marea Britanie și cel mai aglomerat din Europa.

„Zborurile de pe Heathrow au fost reluate după o problemă tehnică la centrul de control al traficului aerian NATS Swanwick. Recomandăm pasagerilor să verifice (informațiile) cu compania aeriană înainte de a călători”, a declarat un purtător de cuvânt al aeroportului.

Aeroporturile Gatwick și Edinburgh au anunțat, de asemenea, reluarea operațiunilor.

Aeroportul London City a raportat, de asemenea, mai devreme, perturbări. Nu a fost clar cât timp a durat întreruperea.

Operatorul aerian Ryanair a transmis că perturbarea a durat „peste patru ore” și a cauzat întârzieri și mai multe devieri de zboruri, provocând neplăceri pentru mii de pasageri.

Compania aeriană irlandeză low-cost a precizat că problema este „absolut inacceptabilă” și a cerut demisia lui Martin Rolfe, directorul executiv al furnizorului de servicii de control al traficului aerian (NATS).

„Este clar că nu s-au învățat lecțiile din întreruperea sistemului NATS care a avut loc în august 2023 și că pasagerii continuă să sufere din cauza incompetenței lui Martin Rolfe”, a declarat Neal McMahon, directorul operațional al Ryanair, într-un comunicat.

În august 2023, zborurile din Marea Britanie au fost perturbate după ce procesarea automată a planurilor de zbor a funcționat defectuos.

Anul trecut, autoritatea de reglementare a aviației din Marea Britanie a transmis că NATS trebuie să își revizuiască planurile de urgență pentru întreruperi după această perturbare, care, potrivit șefilor companiilor aeriene, le-a costat peste 100 de milioane de lire sterline (133 de milioane de dolari) în rambursări și despăgubiri.

INTERVIURILE HotNews.ro