Sari direct la conținut

Reacția asiguratorilor după ce s-au plâns localnicii afectați de inundații că nu le răspund companiile unde au polițele

HotNews.ro
Reacția asiguratorilor după ce s-au plâns localnicii afectați de inundații că nu le răspund companiile unde au polițele
Urmările inundațiilor din județul Suceava Foto: ISU Suceava

Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a anunțat, joi, că echipele de constatare ale asigurătorilor se află în zonele afectate de inundații „pentru a evalua rapid pagubele și a accelera procesul de despăgubire”.

Precizăile PAID vin în contextul în care, potrivit prefectului din Suceava, locuitorii din Broșteni s-au plâns că nu le răspund companiile unde aveau polițele de asigurare pentru casele afectate de inundații.

„Până la acest moment au fost deschise 42 de dosare de daună pentru locuințele asigurate prin polița PAD (dintre care 15 doar în Broșteni și 7 în Frasin). Echipele de constatare ale asigurătorilor sunt deja în teren, pentru a evalua rapid pagubele și a accelera procesul de despăgubire”, a declarat PAID.

PAID susține că este într-o colaborare permanentă „cu autoritățile locale, care au la dispoziție baza de date cu proprietarii de locuințe asigurate, pentru a facilita identificarea rapidă a potențialilor beneficiari ai despăgubirilor”.

„PAID este pregătit financiar și operațional să despăgubească rapid proprietarii asigurați. PAID are la dispoziție fonduri proprii suficiente, completate de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est – în valoare de 1,4 miliarde de euro – pentru a garanta plățile tuturor despăgubirilor necesare”, se mai arată în comunicat.

PAID i-a îndemnat pe proprietarii de locuințe din județele Suceava și Neamț care au fost afectați de inundațiile din ultimele zile „să anunțe cât mai curând daunele suferite”, telefonic (021 9993), online (www.paidromania.ro) sau direct la asiguratorul de la care a fost cumpărată polița PAD.

Reacția UNSAR

În contextul declarațiilor făcute de prefectul din Suceava a reacționat și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), care a spus că „industria de asigurări înțelege pe deplin îngrijorările exprimate de autoritățile locale în contextul situațiilor de urgență generate de fenomenele meteo severe și reacționează raportat la contextul dinamic din aceste momente”.

„Membrii UNSAR sunt mobilizați să asigure suport dedicat clienților și să faciliteze cât mai rapid procesul de evaluare și despăgubire a daunelor. Astfel, reprezentanții mai multor companii de asigurări se afla deja pe teren, în zonele afectate”, a declarat UNSAR.

Invocând datele oferite de PAID, UNSAR a spus că „localitățile afectate înregistrează rate de acoperire cu asigurare obligatorie de peste 20% în baza poliței obligatorii PAD”.

INTERVIURILE HotNews.ro