Sari direct la conținut

Elon Musk a promis ventilatoare pulmonare. Nimeni n-a văzut vreunul până acum

HotNews.ro
Elon Musk a promis ventilatoare pulmonare. Nimeni n-a văzut vreunul până acum

Elon Musk nu este străin de promisiuni îndrăznețe sau controversate. Ele merg de obicei împreună în cazul lui. Nu ar trebui să fie o surpriză prea mare că Musk este ținta criticilor pentru că nu și-a îndeplinit una din aceste promisiuni. Doar că în ce-l privește, când promiți că vei livra ventilatoare care vor salva vieți și n-o faci, este mai mult decât o simplă controversă.

În ultimele câteva săptămâni, declarațiile publice ale lui Musk dsepre ventilatoare au inclus afirmații că Tesla le va produce dacă va fi necesar, că a cumpărat 1.000 de „ventilatoare aprobate de FDA (Food and Drug Administration)” și că le-a trimis la spitale.

Problema este că niciun spital nu a primit de fapt ventilatoare de la Musk sau Tesla. În loc, ceea ce a donat și trimis la spitale erau dispozitive care sunt folosite la tratamentul sindromului de apnee în somn. Cunoscute ca aparate BiPAP, aceste dispozitive nu trimit direct aerul în plămâni printr-un tub respirator – ceea ce este necesar pentru pacienți care suferă de forme severe de COVID-19. Mai mult, guvernatorul statului California a spus că niciun spital din acel stat nu a primit ventilatoarele promise.

Ceea ce spui contează. Totuși, ceea ce faci este totul. Când faci o promisiune îți angajezi reputația (și pe cea a companiei tale) și creezi așteptări că publicul tău poate conta pe tine. Dacă nu reușești să-ți ții promisiunea, nu doar credibilitatea ta primește o lovitură.

Toți contăm unii pe alții în acest moment. Nu există cineva care să nu fie afectat într-un fel. Toți încercăm să ne imaginăm cum putem trece prin asta. În miezul evenimentelor, unii au posibilități de a da ajutor și s-au angajat s-o facă.

Companii ca Tesla, Apple, Ford, GM au început producția de echipamente de protecție, măști și ventilatoare. Unele din aceste companii – printre altele – au contribuit masiv cu echipamente disponibile în lanțul lor de aprovizionare. Altele au găsit căi inovative de a-și servi comunitățile la scară mai mică, dar nu mai puțin importantă.

Este tentant să faci promisiuni îndrăznețe, care atrag atenție și admirație. Dar creează și așteptări. Fii transparent și cinstit cu echipa ta, cu clienții tăi și comunitatea ta. Și dacă le promiți ceva, ține-te de cuvânt. O merită. (Inc.)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro