Societatea de Științe Istorice, diagnostic dur după ce a analizat manualul de clasa a VI-a: Abateri, deficiențe, erori factuale, inadecvări și prea multe greșeli de scriere
Grupul de lucru, desemnat de Societatea de Științe Istorice din România pentru a analiza manualul de Istorie de clasa a VI-a publicat de Editura Didactică și Pedagogică, a constatat că manualul analizat conține 4 abateri de la programa școlară, deficiențe de calibrare și selecție a informației, erori factuale, deficiențe de terminologie, inadecvări ale materialelor didactice și ale activităților de învățare, precum și un număr prea mare de greșeli lingvistice, de scriere și de tehnoredactare.
Aceste deficiențe eclipsează aspectele pozitive, care nu lipsesc cu totul din conținutul manualului analizat, afirmă Societatea de Științe Istorice într-uncomunicat de presă, adăugând că, ”pe baza informațiilor disponibile la această data, nu se poate aprecia care dintre aceste neajunsuri se datorează autoarei manualului și care sunt datorate Editurii”.
- Elevii de clasa a VI-a vor învăța la Istorie despre asociațiile lui Soliman Magnificul, că Dumnezeu i-a “investit” pe regi ca miniștri, vor vedea munții „Urali” și vor înțelege că nu e o problemă să citezi cu un titlu greșit o operă sau să preiei texte fără citarea sursei. Profesorul Stan Stoica a realizat o listă cu erorile din manualul unic de Istorie scos de Editura Didactică și Pedagogică, după ce propriul proiect de manual a fost respins. Într-o conferință de presă, directoarea generală a Editurii Ministerului Educației a anunțat că manualul de Istorie nu seamănă, din punct de vedere al greșelilor, cu manualul de Geografie pe care trebuie să îl retipărească integral. “Ceea ce autorii fac este o campanie de decredibilizare instituțională. Au fabricat greșeli”, a acuzat Nistor.
Societatea de Științe Istorice spune că distanța dintre cerințele minimale necesare pentru manuale mai bune, ”care, în alte țări, sunt componente normale ale producției de manuale școlare, și practica din România ultimelor decenii ne arată magnitudinea incompetenței cu care Ministerul Educației și Editura Didactică și Pedagogică au gestionat problema manualelor.”
Este de datoria altor entități să stabilească răspunderile administrative, penale sau politice, adaugă sursa citată.