Sari direct la conținut

OLAF confirma investigatia de la Metrorex: Nereguli cu fonduri UE la Magistrala 5

HotNews.ro
Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie, Foto: Hotnews
Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie, Foto: Hotnews

Intr-un comunicat remis RFI, Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF) confirma ca a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5, finantata din fonduri europene. Reamintim ca HotNews.ro a scris in premiera despre investigatia OLAF. Institutia arata ca ca investigheaza in prezent acuzatii privind nereguli.

„OLAF a deschis o investigatie privind acuzatii de nereguli privind proiectul finantat de UE pentru linia 5 de metrou din Bucuresti. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fata locului. Cu toate acestea, intrucat ancheta este in curs de desfasurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit sa protejeze confidentialitatea investigatiilor ulterioare si posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal si drepturile procedurale”.

Potrivit surselor HotNews.ro, OLAF suspecteaza plati supraevaluate catre consortiul de firme condus de Astaldi, plati ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor agajati Metrorex, companie detinuta de Ministerul Transporturilor.

Constructorul italian Astaldi este implicat in doua contracte pe Magistrala M5.

Primul contract, din 2011, se refera la executia tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 (PSS Opera) – 6,2 km, 9 statii. Astaldi conduce asocierea cu FCC Construccion – Delta ACM – AB Construct si a castigat licitatia cu o oferta de 987,9 mil lei fara TVA.

Al doilea contract, din 2015, se refera la instalarea caii de rulare, a instalatiilor si finisajele statiilor pe tronsonul M5 Raul Doamnei – Eroilor 2. In acest contract Astaldi participa in asociere cu FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdareanu) si Activ Group Management. Valoarea este de 180 de milioane de euro.

Reamintim ca magistrala 5 a metroului bucurestean este unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Capitala. Termenul de finalizare initial era 2015, insa a fost amanat in repetate randuri, ultima promisiune fiind finalul lui 2018.

OLAF este o institutie a Comisiei Europene care verifica modul in care sunt cheltuite fondurile europene de statele membre UE. Rapoartele si sesizarile OLAF stau la baza unor anchete judiciare.

Citeste aici toata stirea RFI

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro