Companiile aeriene internationale au probleme mari pe piata rusa. Acestea fie parasesc piata, fie reduc numarul de zboruri si marimea aeronavelor folosite
Marile companii aeriene din lume isi reduc zborurile rusesti din cauza deprecierii rublei si a problemelor economice ce au scazut semnificativ numarul de pasageri de pe zborurile internationale, scrie The Moscow Times.
Ultimul anunt in acest sens a fost facut de Finnair care va suspenda zborurile intre Helsinki si Nizhny Novgorod.
Unele companii de profil, precum Cathay Pacific (cu baza in Hong Kong), Thai Airwais si operatorul low-cost austriac Niki, au incetat deja sa mai zboare prin Rusia.
Altele, precum EasyJet, Air France, sau Air Berlin au redus numarul de curse sau au inceput sa foloseasca aeronave mai mici, cum procedeaza si Emirates.
Companiile aeriene au fost afectate puternic de deprecierea rublei, ce a pierdut 40% din valoare fata de dolar anul trecut.
Operatorii internationali stabilesc preturile in valute straine, ceea ce inseamna ca devalorizarea rublei a facut ca biletele lor sa fie mai scumpe fata de cele vandute de companiile rusesti.
In plus, veniturile in scadere au fortat multi rusi sa-si anuleze calatoriile in strainatate.
In prima jumatate a anului acesta, numarul pasagerilor ce au zburat cu operatori internationali prin aeroporturile moscovite a scazut de la 5,7 milioane -in aprimele sase luni din 2014 – la 4,6 milioane.
De asemenea, companiile straine din sector isi suspenda operatiunile in regiunile rusesti si – cele care au ramas – isi concentreaza serviciile in Moscova si Sankt Petersburg.