Sari direct la conținut

Dan Sova face bilantul eforturilor de deszapezire: CNADNR a curatat 2,26 milioane de tone de zapada in 3 zile

HotNews.ro
Dan Sova face bilantul eforturilor de deszapezire: CNADNR a curatat 2,26 milioane de tone de zapada in 3 zile

Intre 24 si 27 ianuarie, circa 2,26 milioane de tone de zapada au fost curatate de CNADNR de pe suprafata partii carosabile in zonele aflate sub incidenta codului rosui si portocaliu, anunta Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiectele de Infrastrucutra printr-o postare pe contul sau de Facebook. Sova mai precieaza, pe blogul sau, ca pentru 4 luni de iarna costul real al deszapezirii in Romania este de 1.588 de euro per kilometru.

Sova mai precizeaza ca „dintr-un total de 17.721 km de autostrazi si drumuri nationale, un numar de 1.544 km de sectoare de autostrazi si drumuri nationale au fost inchise temporar din cauza fenomenelor meteorologice extreme din aceasta perioada”.

Pe langa informatiile privind tonele de zapada curatate de CNADNR, Dan Sova a mai povestit pe contul sau de Facbook si despre deblocarea drumurilor judetene – drumuri ce nu intra in sarcina CNADNR – in comunele Silistea Glodeanu si Vadu Pasii.

„Desi drumurile comunale din Silistea Glodeanu si Vadu Pasii, cele care faceau legatura cu reteaua de drumuri judetene, nu intrau in atributiile CNADNR, conducerea Companiei a decis sa actioneze, prin intermediul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucuresti. Nu s-au cautat scuze, nu s-a tinut cont de jurisdictii, ci s-a urmarit un singur lucru: reintrarea in normal a vietii de zi cu zi a locuitorilor din cele doua comune”, sustine Sova.

„In acest context, as vrea sa ii multumesc lui Mihai Gadea si echipei Antena 3 pentru felul in care au prezentat efortul angajatilor CNADNR in cele doua comune”, mai arata ministrul delegat.

Pe blogul sau, Dan sova ofera detalii despre costurile pentru deszapezire in cele 4 luni de iarna dintre 2012 si 2013, costuri ce, zice ministrul, ar trebui sa se reflecte si in aceasta iarna.

„(…) pentru iarna 2012 – 2013, platile efective catre firmele contractante au insumat 27.960.126 euro. Aceasta inseamna 1588,64 Euro/km pentru intreaga perioada de 4 luni de iarna, adica 397,16 euro/km/luna de deszapezire. Aceste date, care sunt oficiale, contrasteaza evident cu informatiile eronate publicate de catre unele institutii de presa. Datele oficiale in legatura cu cheltuielile pentru perioada de iarna 2013 – 2014 vor putea fi puse la dispozitie in luna aprilie 2014, cand se finalizeaza bilantul cheltuielilor. Totusi, datele reale ale cheltuielilor pentru iarna 2012 – 2013, care a fost de asemenea una grea, pot constitui un termen de comparatie si sunt in masura sa invalideze informatiile eronate aparute in ultimele zile in presa”, precizeaza Dan Sova.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro