Tribunalul Bucuresti a anulat definitiv prima autorizatie de construire emisa pentru pasajul de la Ciurel. Municipalitatea a dat alta
Tribunalul Bucuresti a hotarat, vineri, anularea definitiva a autorizatiei de construire eliberata de Primaria Capitalei, in 2010, pentru construirea pasajului suprateran de la Ciurel, proiect ce face parte din drumul expres spre autostrada Bucuresti-Pitesti. Actul administrativ a fost anulat in instanta de un cetatean din zona, Danes Mihai, afectat de lucrare. Proprietarul sustine ca municipalitatea i-a luat 60 de mp din curte fara sa-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 m distanta de balconul sau. Prima decizie a instantei in acest sens a fost in luna iulie 2012.
Reamintim ca Primaria Capitalei a emis in luna august a acestui an o noua autorizatie de construire pentru acest pasaj, desi procesul pentru anularea primei autorizatii se afla inca pe rol. Cetatenii din zona considera acest act o sfidare.
Noua autorizatie a fost emisa desi Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta, in februarie 2013, tot de un grup de cetateni din zona. Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din Cadrul Primariei Capitalei, a declarat la vremea respectiva ca hotararea Tribunalului nu afecteaza proiectul, iar lucrarile vor continua de indata ce municipalitatea va avea bani.
Cetatenii au declarat in urma cu doua saptamani ca vor ataca in instanta inclusiv hotararea de Consiliului General prin care s-a aprobat bugetul Capitalei pe 2013 si unde se aloca bani si pentru aceasta lucrare. Oamenii sunt nemultumiti ca Primaria Capitalei ignora deciziile instantei si ca institutia a reautorizat lucrarea desi ei aveau un proces pe rol pentru suspendarea primei autorizatii.
Reamintim ca lucrarile la pasajul de la Ciurel au inceput in 2010 si au fost abandonate imediat din lipsa de bani. Acum, santierul este in paragina. In bugetul pe 2013 s-au alocat pentru aceasta lucrare 30 milioane lei. Valoarea totala a proiectului este de 138 milioane de euro.
Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de consilieri drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.
Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea a inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel, desi Planul Urbanistic Zonal inca nu fusese aprobat de Consiliul General. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.
Cetatenii din zona spun ca proiectul drumului expres ridica urmatoarele probleme:
- este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid. „Printre solutii se numara realizarea unei strapungeri care sa continue strada Preciziei pana in centura Capitalei, realizarea unei strapungeri pe strada Liniei, unde se afla o cale ferata abandonata si unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea drumului pana la centura. O alta solutie ar fi realizarea unei strapungeri in continuarea bulevardului Timisoara, aceasta ar avea cateva sute de metri pana la centura si s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fara sa fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)”, a declarat Victor Rausse, unul dintre cetatenii afectati de proiect.
- nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. „Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti – Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei”, a mai declarat Rausse.
- trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua.
- proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila.