Sari direct la conținut

VIDEO Ghid de supravietuire in industria taximetriei. Cum functioneaza Cuartul si Maimuta si cum poate trai un sofer de taxi cu 380 de lei pe luna

HotNews.ro

Marian Popescu are aproape 50 de ani si, pana nu demult, avea propria lui afacere – un magazin care a dat faliment si s-a inchis inainte de Craciun. S-a angajat apoi ca taximetrist la o cunoscuta firma din Bucuresti. Sustine insa ca, de la inceput, a aflat ca pentru a reusi sa castige mai mult decat salariul de 380 de lei net pe luna trebuie sa „invete” de la colegii lui cum sa incalce legea. HotNews.ro a realizat o investigatie cu privire la practicile ilegale din taximetria bucuresteana, confirmate si de Politia Rutiera care ne-a aratat pe larg cum functioneaza aparatele ilegale.

Schimbare de cariera: Cum sa incerci sa te faci taximetrist si sa fii si cinstit

Dupa Sarbatori, dupa ce magazinul sau a dat faliment, Marian Popescu si-a cautat de lucru si s-a gandit sa-si schimbe cariera, sa isi incerce norocul in taximetrie, desi n-a lucrat niciodata in bransa.

Marian Popescu nu este numele sau real, barbatul a dorit sa-i protejam identitatea atunci cand vom scrie despre experienta sa.

La mijlocul lunii ianuarie, Marian Popescu s-a angajat la firma de taxi Cobalcescu si a aflat, pe propria piele, ce inseamna sa vrei sa fii un taximetrist corect, dar sa nu poti, sa fii constrans de sistem sa recurgi la metode ilegale prin care sa pacalesti clientul, firma si statul.

Daca vrei sa castigi bani, stai de vorba cu niste colegi, vezi si tu cum se face

„Mi-am dat atestatul in ianuarie si m-am angajat apoi la Cobalcescu. Am discutat direct cu conducerea, mi s-a spus ce trebuie sa fac, ce plan de lucru am. Mi-au spus ca trebuie sa aduc 3.600 de lei pe luna, adica 120 de lei pe zi, din care imi dau inapoi bonuri de combustibil de 30 de lei pe zi. M-au lasat cu impresia ca tot ce fac in plus peste planul lunar imi revine mie. Va fi castigul meu. Asta am inteles eu, dar m-am inselat. Mi-au zis ca imi fac contract de munca si am crezut ca tot ce am discutat verbal va fi trecut si in contract. Aici am gresit eu, nu m-am uitat in contract cand l-am semnat”, ne-a povestit barbatul.

Contractul de munca pe care l-a semnat Marian Popescu era pentru opt ore de munca pe zi si pe suma minima – 803 lei brut. In contract si in actele aditionale (fisa de post, obligatiile soferilor) era stipulat clar ca tot ce incaseaza un sofer pe zi – Z-ul (n.r. , bonul care se scoate la finalul zilei) – este predat la societate.

Cu alte cuvinte, oricat de multi bani face un sofer pe zi sau pe luna, toata suma este oprita de catre companie, iar singurul venit al soferului este salariul din cartea de munca la final de luna.

“Totul e aranjat. De la nivel mare”

„E 803 lei brut. Mi-au spus ca imi dau 380 de lei pe luna, ca nu mai stiu eu ce sume mai opresc ei acolo. Le-am zis ca e prea putin, ca nu se poate trai doar cu atatia bani pe luna. Am discutat si cu conducerea, eram nemultumit. Eu faceam dublu-triplu fata de planul zilnic si mie nu-mi iesea nimic”, ne-a explicat soferul.

„Mi-au zis ca n-au ce face. Asa e in firma, prin contract. Mi-au zis apoi <<Daca vrei sa castigi bani, stai de vorba cu niste colegi, vezi si tu cum se face>>”, a mai spus taximetristul.

„Am incercat sa stau de vorba cu alti colegi, sa inteleg. Multi nici n-au vrut sa discute cu mine ca m-au vazut nou. Unul insa mi-a explicat cum sta treaba, mi-a zis ca aproape toti umbla la aparate si fac bani la negru. Mi-a zis de <<maimuta>> si de <<cuart>>”, ne-a mai spus soferul.

  • Ce este “maimuta”: Un aparat improvizat care este actionat de sofer si, prin impulsuri electrice, mareste artificial suma pe care o afiseaza aparatul de taxat.
  • Ce este “cuartul”: Un dispozitiv luat de la o bricheta electrica sau un aprinzator de aragaz. Impulsul electric al dispozitivului este aplicat la finalul cursei pe aparatul de taxat, iar valoarea cursei este stearsa din memorie, ramanand doar suma de pornire. In acest fel, suma incasata de la client ramane in buzunarul soferului, iar pe bon se inregistreaza doar o mica parte din suma – doar pornirea. Dispozitivul nu functioneaza cand bonul fiscal cu suma totala a cursei este tiparit de aparat. In acest caz valoarea cursei se inregistreaza in memoria fiscala si nu mai poate fi modificata cu “cuartul”.

“Colegul ala mi-a dat si un numar de telefon la care sa sun sa ma <<aranjeze>> si pe mine. I-am zis ca eu nu vreau sa fac lucruri ilegale. Ca vreau sa lucrez corect, sa fiu cinstit.

Mi-a spus ca daca fac si eu ce fac ceilalti pot castiga si cate 150 de lei pe zi sau mai mult si sa lucrez doar cinci zile pe saptamana. <<Altfel nu mai castigi nimic>>, mi-a spus. L-am intrebat de Politie si mi-a zis sa stau linistit <<Totul e aranjat. De la nivel mare>>”, a mai povestit soferul pentru HotNews.ro.

Daca voiam mai multi bani, singura solutie era sa fac ce fac si ceilalti, sa umblu la aparat

Taximetrist: Va spun, aproape toti soferii din companie umbla la aparat

Taximetrist: Va spun, aproape toti soferii din companie umbla la aparat

Foto: Hotnews

„Am lucrat mult, trageam tare. Am lucrat in doua zile si aproape 30 de ore. Faceam dublu-triplu fata de planul zilnic de care mi-a zis conducerea firmei. Eram corect, tipaream bonurile si le dadeam. Multi dintre clienti m-au apreciat, desi eram nou in domeniu. Mi-au cerut numarul personal de telefon sa ma sune cand au nevoie”, ne-a povestit barbatul.

„Eu lucram mult si incercam sa fiu corect, insa mie nu imi iesea nimic. De cate ori am vorbit cu cei de la firma si le-am spus nemultumirile mele, ei mi-au recomandat discret sa discut cu colegii, sa invat ce si cum. Le-am zis ca nu pot sa fac asa ceva, nu vreau sa fac treburi ilegale.

Am fost nemultumit de situatie. Eu faceam sute de lei pe zi pentru companie si mie nu-mi ramanea decat salariul de 380 de lei pe luna. Dupa doar 9 zile de activitate eu am predat la firma deja 2.400 de lei. Am vorbit cu conducerea si le-am zis ca in ritmul asta eu le fac peste 7.000 de lei pe luna. Mi-au zis ca daca fac asa, imi vor da si mie ceva: <<Lasa. Vedem. Iti dam si tie acolo un milion in plus la salariu sau ceva>>”, a mai spus taximetristul.

Dupa doar doua saptamani de serviciu, dupa insistente si nemultumiri manifestate de Marian Popescu, compania ii inceteaza contractul de munca.

„M-au pus sa-mi dau demisia. Mi-au gasit tot felul de motive, dar e clar ca eram mai mult o problema pentru ei. Eram nemultumit de situatie si nu voiam sa joc dupa regulile lor.

Daca voiam in continuare sa fiu cinstit, sa lucrez legal, nu puteam castiga decat 380 de lei pe luna si, eventual, un milion in plus daca aduceam dublu fata de planul pe care mi l-au fixat. Nu se poate trai asa. Daca voiam mai multi bani, singura solutie era sa fac ce fac si ceilalti, sa umblu la aparat. Si va zic ca aproape toti din companie fac asa. Eu nu pot”, ne-a povestit barbatul.

„Acum incerc sa ma angajez din nou, dar nu cred ca ma mai primeste cineva pe taxi. M-au trecut pe lista neagra. Nu stiu ce sa fac acum. Caut sa ma angajez poate ca sofer, poate cineva are nevoie de un om cinstit”, ne-a mai spus barbatul.

Situatia din companie povestita de Marian Popescu a fost confirmata pentru HotNews.ro si de un alt sofer din cadrul firmei, unul cu vechime in breasla taximetristilor.

Acesta ne-a povestit ca a lucrat si la alte companii inainte si ca si acolo avea un plan pe care il respecta, insa toti banii peste acest plan ii reveneau soferului. „Aici [n.r. la Cobalcescu] dai toti banii la firma. Daca lucrezi corect nu-ti ramane nimic. Ai doar salariul ala mic si atat. Vrei bani in plus? Atunci n-ai decat sa incalci legea, sa faci ce fac toti ceilalti si sa umbli la aparat”, ne-a povestit taximetristul care a dorit si el sa ramana anonim.

Taximetrist: “Eu nu folosesc cuartul. Poate altii…”

Taxiuri in fata la Unirii

Taxiuri in fata la Unirii

Foto: Hotnews

Pe parcursul investigatiei, HotNews.ro a incercat si incognito, in timpul unor curse cu taxiurile de la firma Cobalcescu, sa afle mai multe detalii. Soferii intrebati au recunoscut ca singurul lor venit e din salariu si din bacsisul clientului, insa nu au recunoscut nimic legat de folosirea ilegala a unor dispozitive precum „cuartul”. Redam mai jos un dialog purtat de reporterul HotNews.ro cu unul dintre taximetristii firmei in cauza:

  • Reporter: – Cum va merge treaba?
  • Taximetrist: – Asa si asa. Uneori merge, alteori nu. Depinde…
  • Reporter: -Dar dvs. cum lucrati la firma? Pe contract? Pe suma fixa?
  • Taximetrist: – Avem contract de munca, dar e pe suma minima. Ala e venitul nostru. Firma nu ne poate da mai mult, tarifele sunt mici.
  • Reporter: – Doar asa? Altfel nu puteti sa faceti mai multi bani? Nu primiti si voi in functie de cat lucrati, de cat produceti?
  • Taximetrist: – Nu, domnule. E salariul si atat. Avem un plan, il facem pe ala si ne primim salariul lunar. Pentru noi mai sunt doar bacsisurile, ce ne mai lasa clientul. Atat. Va spun ca e putin, ne e foarte greu si noua.
  • Reporter: – Dar alte metode? Am auzit de una cu ceva „cuart”. Ca mai reseteaza din bonuri si ca asa va mai ramane si voua soferilor ceva…
  • (aici intervine un moment de liniste, taximetristul nu raspunde imediat si apoi zambeste)
  • Taximetrist: – Domnule, eu nu stiu nimic. Altii poate or face asa ceva. Eu nu fac. Eu tot ce fac predau la firma. Dar va spun, e greu… Unii daca fac asa ceva, o fac ca n-au bani, ca nu le ajunge.
  • Reporter: – Dar dumneavoastra va ajunge? Salariul minim doar si bacsisurile?
  • Taximetristu: – Nu prea… Dar ce sa fac?

Directorul Cobalcescu: “Nu este adevarat. Sunt diversiuni. Eu n-am auzit de nimeni sa foloseasca cuartul sau alte chestiuni”

Contactat de HotNews.ro si confruntat cu informatiile, directorul firmei de taxi Cobalcescu, Nicolae Trusca, a negat vehement orice activitate ilegala a soferilor din companie.

“Nu este adevarat. Asta probabil vine de la un baiat rauvoitor. Astea sunt diversiuni menite sa ne denigreze. Noi, firma Cobalcescu, suntem o firma foarte veche si serioasa. Astea cu cuartul sau alte chestiuni… eu n-am auzit asa ceva. Daca as afla ca un sofer ar folosi asa ceva, imediat l-as da afara”, a declarat pentru HotNews.ro Nicolae Trusca, directorul Cobalcescu.

Seful firmei de taxiuri a confirmat ca toti banii incasati de soferi pe bonurile fiscale ajung la societate si ca soferii sunt angajati cu carte de munca pe opt ore si pe un salariu minim de 800 de lei brut.

Directorul Cobalcescu: “Taximetristul castiga doar din salariu si din bacsisul clientilor”

„La noi se incaseaza tot ce este pe Z. Toti salariatii au carte de munca pe opt ore, toti salariatii iau salariu. Taximetristul meu ia salariu. In cartea de munca, brutul este de 803 lei. Taximetristul are un salariu, plus spaga pe care i-o lasati dvs ca client. Adica bacsisul. Astia sunt banii lui, asta castiga el”, sustine Trusca.

Directorul companiei de taxiuri a mai declarat, totusi, ca pornind de la salariul din cartea de munca, un sofer poate primi bani in plus de la firma in functie de incasarile sale.

„Taximetristul care aduce bani mai multi, ia mai multi bani. Este un procent, un calcul facut la contabilitate”, sustine Nicolae Trusca.

Intrebat cat se da in plus in functie de incasari, directorul a refuzat sa ofere detalii.

Intrebat de acuzatia cum ca cei din conducerea firmei stiu de ilegalitatile pe care le fac soferii si ca soferilor noi sau celor care sunt nemultumiti de castig conducerea le sugereaza discret „cum sa isi rezolve problemele si cum sa invete de la colegii lor”, directorul companiei a negat ferm si a spus ca soferii sai nu au primit niciodata amenda de la Politie pentru astfel de practici.

„Nu este adevarat. Eu asa ceva n-as putea sa fac sub nici o forma. N-as putea sa tavalesc numele firmei in mojicia aceasta de activitate. Nu mi-as permite sub nici o forma. Daca eu as afla ca un sofer face asa ceva, in clipa urmatoare ar disparea”, a spus Trusca.

Directorul Cobalcescu, acuzat pe internet si in urma cu doi ani ca stie si incurajeaza metode ilegale

Cu toate acestea, in urma cu doi ani, pe blogul ciupanezul.ro, un utilizator relata o poveste similiara din interiorul firmei Cobalcescu in care acuza conducerea ca stie de metodele ilegale practicate de unii soferi, ba chiar le si recomanda.

La fel ca si soferul care si-a povestit experienta pentru HotNews.ro, utilizatorul respectiv povestea cum directorul companiei ii sugera “să întreb colegii de pe şosea să îmi arate cum să mai mănânc şi eu o pâine pe aparat”.

Prezentam mai jos un fragment din comentariul utilizatorului ce acuza compania Cobalcescu (in forma in care a fost postat pe blogul citat):

  • “În birou la Dl Truşcă mi se spune de către dânsul că chiar dacă dau tot pe aparat mai mănânc eu nişte bani pe partea ailaltă că mă interesează ce fac cu aparatul de taxat după ce iese clientul din maşină, l-am întrebat: Adică? (că să înţeleg şi eu) şi a zis să întreb colegii de pe şosea să îmi arate cum să mai mănânc şi eu o pâine pe aparat. Zis şi făcut! Am întrebat pe unu pe altul, bineînţeles că nu mi-a zis nimeni, pentru că nimeni nu e atât de prost să îţi spună. Interesul lor este să rămână cât mai puţini colegi şi să aibă loc doar cei vechi cei care ştiu! Vreau să spun că am rezistat o perioadă la acea firmă până am simţit că nu mai rezist în felul ăla, adică făceam bani pe alte metode care nu îmi conveneau”.

Puteti citi intregul comentariu aici.

Presedintele Camerei Taximetristilor: “50% din taximetristii din Bucuresti fac evaziune fiscala. La nivel national se ajunge la sute de milioane de euro”

Presedintele Camerei Taximetristilor din Municipiul Bucuresti, Valentin Stefanescu, sustine pentru HotNews.ro ca metoda maimutei si cuartului este folosita de mai bine de 50% dintre taximetristii din Capitala, iar evaziunea fiscala ajunge la nivel national la sute de milioane de euro.

50% dintre taximetristii bucuresteni folosesc maimuta si cuartul

50% dintre taximetristii bucuresteni folosesc maimuta si cuartul

Foto: Hotnews

„Cred ca mai bine de 50% dintre taximetristii din Bucuresti folosesc astfel de metode… Maimuta, cuartul… Sa stiti ca Politia ia masuri, ii mai prinde pe strada, dar nu poate sa opreasca 12.000, 14.000 de taxiuri ca si astia din Ilfov sunt tot timpul in Bucuresti. Si la Politie s-au diminuat efectivele si nu pot sta numai pe taximetria noastra zi de zi. Dar cand ies oamenii [n.r. politistii], se vede. Ii prinde, ii detecteaza imediat pe astia cu cuart si maimuta”, sustine Stefanescu.

“Maimuta mareste tariful, iar cuartul la final se face pe casa fiscala. Dispare incasarea din casa fiscala. E o evaziune fiscala mare. Aceasta frauda fiscala ajunge la ordinul sutelor de milioane de euro la nivel national”, mai declara Vasile Stefanescu.

Presedintele Camerei Taximetristilor sustine ca in sistem exista un cerc vicios, iar o parte din problema se trage din nivelul scazut al tarifului pe kilometru la taxiuri.

“Mie sa nu imi spuna cineva ca pe acest tarif de 1,39 lei pe km se poate circula, ca iti poti scoate costurile. In cel mai bun caz esti la limita. Atunci ce fac soferii? Faci munca in folosul comunitatii fara niciun fel de profit?

Multi clienti cauta sa mearga cu cei care au tariful cel mai mic, un tarif care nu acopera cheltuielile soferului si care ajunge, prin diverse metode ilegale, sa creasca pe aparat. La finalul unei curse, daca un client ia bonul, pentru ca pe bon kilometrajul nu poate fi inselat, vede ca de fapt a platit chiar si 3 lei pe kilometru. Pai nu mai bine iei un taxiu cu un tarif mai mare, de 1,8 lei pe km? Un tarif care sa multumeasca si soferul, sa fie legal si de care sa beneficieze si clientul.

E chestia psihica a clientului care vede 1,39 lei/km. Nu-l mai intereseaza ca de fapt plateste triplu la sfarsit pe cursa. Sau ca bonul acela nu se incaseaza, ca se face evaziune”, a mai declarat pentru HotNews.ro presedintele Camerei Taximetristilor din Capitala.

Ce poate face clientul?

Bon de taxi pe care a fost aplicat cuartul

Bon de taxi pe care a fost aplicat cuartul

Foto: Hotnews

“Cel mai indicat este sa ceara bonul. Vede acolo si cati kilometri a parcurs si cati bani a platit. In plus, odata eliberat bonul, soferul nu mai poate nici sa dea cu cuartul. Odata tiparit bonul, suma este inregistrata.

Pe toti clientii ii sfatuim, daca vor sa ne ajute sa incercam sa eliminam fraudele fiscale, sa ia la finalul cursei bonul fiscal pe care este trecut tariful si numarul de kilometri parcursi. Daca vede neconcordante, vede ca a fost taxat triplu, atunci ii sfatuim sa ne faca o adresa la noi, la Camera Taximetristilor Bucuresti, Strada G. Enescu 27-29. Va spun ca ii vom sprijini. Nu conteaza daca acea firma sau taximetrist care l-a inselat este membru de-al nostru. Va spun ca vom lupta sa-i retraga autorizatia de pe strada. Imaginea asta a unora dintre taximetristi se rasfrange asupra noastra a tuturor”, sustine Stefanescu.

“Unii soferi sunt prinsi in treaba asta. Daca isi fac treaba legal, stau pe strada cat au programul din contract si isi iau doar 6-7 milioane salariu pe luna, nu pot trai doar cu atatia bani. E un cerc vicios”, a mai declarat presedintele Camerei Taximetristilor pentru HotNews.ro.

“Manariile” taximetristilor, explicate de Politia Rutiera

Pentru a afla mai multe detalii despre cum functioneaza dispozitivele cu care taximetristii pacalesc clientul si statul, HotNews.ro a apelat la Politia Rutiera a Municipiului Bucuresti.

  • Vezi in textul si in videoclipul de mai jos explicatiile comisarului sef Calin Lupsa, seful Biroului Tehnic din Cadrul Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, responsabil printre altele si de verificarea taximetristilor.

Ce este “maimuta”?

  • Maimute
    Foto: Hotnews

    “Maimuta e un dispozitiv cu un buton sau comutator si care se monteaza intre aparatul de taxat si schema electrica a vehiculului. Prin actionarea butonului sunt induse impulsuri false in aparatul de taxat. Practic, se majoreaza cursa.

  • Cum functioneaza aparatul: El este legat printr-un traductor la cutia de viteza a vehiculului si in functie de distanta parcursa inregistreaza un anumit impuls care se regaseste in tariful per kilometru la aparat. Prin actionarea maimutei se mareste artificial pretul cursei.
  • Aceste dispozitive se pot amplasa pe bord sau oriunde pe bord sau in zona de acces a soferului, cat sa nu se vada si cat sa pacaleasca. Acum depinde de, cum sa zic, “onestitatea” soferului – cat de des apasa el pe maimuta, sa faca astfel incat pretul final sa nu bata la ochi cat de mare e.

Cum functioneaza “cuartul”?

  • Tot ce se inregistreaza in aparatul de taxat ar trebui sa se stocheze in memoria fiscala. Aparatul lucreaza in felul urmator: am pornit cursa, dau drumul la aparat si el incepe sa taxeze.
  • Cand ajung la destinatie, cursa se opreste si valoarea masurata se introduce in memoria fiscala; atunci opresc aparatul si trebuie sa eliberez bonul fiscal. Doar atunci se salveaza in memoria fiscala, cand tiparesc bonul fiscal.
  • Daca eu opresc aparatul si nu-l trec pe “Eliberare bon fiscal”, inregistrarea electronica se mentine intr-un RAM (n.r. memorie) tampon, un buffer, dar nu se inregistreaza. In momentul respectiv clientul plateste, taximetristul ia banii, ii baga in buzunarul sau si nu mai tipareste bonul. Aici intervine “cuartul”.

Cuarturi

Cuarturi

Foto: Hotnews

  • Cuartul e cel clasic de la bricheta sau de la un aprinzator. In momentul cand clientul s-a dat jos, taximetristul cu aparatul pornit, inca pe pozitia de lucru, actioneaza cu acest cuart pe zona de afisaj si zona unde este amplasata memoria electronica si anuleaza toata inregistrarea cursei, ramanand in aparatul de taxat numai pornirea, adica 1,39 lei/km.
  • Cand se consulta memoria fiscala se poate vedea ca respectivul aparat a inregistrat doar plecarea, doar suma de 1,39 lei/km. Aceasta e suma regasita in memoria fiscala si pentru care societatea va plati impozit.  Aceasta e o metoda prin care societatea eludeaza taxele si impozitele fiscale.

Cum si de ce accepta societatile metoda “cuartului”?

  • De obicei, societatile, pentru a plati cat mai putin la stat – pentru ca scopul e de fapt evaziunea fiscala -, stabilesc pentru sofer un anumit prag al incasarilor legale. Zic “Domnule, cu mai mult de 200 de lei pe aparat la mine sa nu-mi vii ca eu trebuie sa platesc apoi mai mult la stat”. Soferii isi fac planul asta de cat trebuie sa dea bine la un eventual control al autoritatilor, isi platesc cota zilnica si ce ii ramane, ii ramane lui, in buzunar. E castigul lui pe barba clientului si in defavoarea statului.
  • Exista o fraudare cu buna stiinta a operatorilor de transport care vor sa evite taxele si impozitele catre stat si este si o exploatare a taximetristului. Cu ce ii prinde pe taximetristi? De ce accepta acestia? Situatia aceasta le da posibilitatea sa lucreze ca taximetristi pe o autorizatie valabila obtinuta de catre societate si asta e sansa lor daca vor. Practic ii incurajeaza de la spate sa fure clientul si statul.
  • Indirect, companiile le sugereaza ca asta e practica daca vor sa le iasa si lor ceva. N-are nimeni interes sa foloseasca aparatura de taxat fiscala conform legii si sa plateasca taxele si impozitele. Toata lumea e calata pe un castig neimpozabil.

Ce face Politia Rutiera? Cum ii controleaza pe taximetristi?

  • Activitatea in trafic a Politiei Rutiere este sistematica. Se actioneaza zilnic, dar se fac si actiuni integrate cu efective largite la care participa si inspectori din cadrul Primariei Capitalei, de la metrologie si de la protectia consumatorilor. Actionam in trafic si cu reprezentantii organizatiilor profesionale de profil si a companiilor de taximetrie pe care ii invitam pe strada la control sa vada ce fac angajatii proprii sau ce face concurenta. Sa nu existe dubii ca suntem partinitori cu unii taximetristi.
  • Anul trecut au fost depistati 285 de taximetristi pirati, adica cei care nu au nici un fel de autorizatie, nici o licenta si nu platesc nimic la nimeni. In aceste cazuri, pe langa amenda care poate ajunge pana la 50.000 de lei, i se retine si certificatul de inmatriculare si se suspenda dreptul de utilizare a masinii pe termen de sase luni.
  • Pot sa ma laud ca, impreuna cu colegii mei, am stopat acest fenomen al pirateriei din Bucuresti. La ora actuala consider ca fenomenul este sub control, nu mai sunt asa multi pirati pe strada.
  • In schimb, celelalte abateri – neutilizarea aparatului de taxat, negocierea pretului cursei la plecare, refuzul de a a lua o cursa, folosirea maimutei sau a cuartului, nu mai vorbesc de abateri privind circulatia rutiera – toate acestea inca persista.
  • Anul trecut am gasit 38 de soferi care interveneau cu cuartul pe aparat. Aceste constatari au fost inaintate autoritatii de autorizare, adica Primaria Capitalei, pentru a le suspenda sau anula licentele de taxi. Am primit feedback de la ei, au fost suspendate toate licentele intre 1 si 3 luni dupa cum spune legea.
  • Sanctiunile aplicate anul trecut sunt peste 15.000 – sanctiuni aplicate in cazul incalcarii legei taximetriei si a regulilor de circulatie.
  • Cei identificati ca folosesc diverse aparate precum “maimuta” sau “cuartul” sunt pasibili de amenzi intre 1.000 si 5.000 de lei. Amenzile sunt date soferilor, nu si firmelor.
  • Este greu de probat pentru politistul din strada ca firma a favorizat sau are complicitate la asa ceva. Noi am informat structurile competente de politie – Politia Economica, Garda Financiara, sa execute controale la firmele respective si sa constate cum sta treaba cu evaziunea.
  • O data la doua saptamani facem cate o razie masiva. Ultima razie pe care am facut-o, pe 7-8 februarie, de fapt au fost cateva weekenduri la rand, am actionat in special in zona centrului istoric al capitalei.

Ce alte metode folosesc unii taximetristi sa pacaleasca clientul?

Reprezentantii Politiei Rutiere din Capitala au prezentat pentru HotNews.ro si alte metode prin care unii taximetristi incearca sa pacaleasca clientii, printre care: insemnele false puse pe masini, denumiri fictive, dar asemanatoare cu ale unor firme celebre, sau tarife inscriptionate in diferite moduri inselatoare. Vezi aceste metode in videoclipul de mai jos:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro