Sari direct la conținut

​​VIDEO / FOTOGALERIE S-a inaugurat parcarea subterana de la Piata Universitatii. Sunt disponibile 425 de locuri. Tariful este de 2,5 lei/ora

Primaria Capitalei a inaugurat, joi, parcarea subterana de la Piata Universitatii, la aproape doi ani de la inceperea lucrarilor. Aceasta are 3 niveluri in subteran, 425 de locuri pentru masini, 21 de locuri pentru motociclete si a fost realizata in parteneriat public-privat, fiind prima parcare subterana din Bucuresti realizata in aceasta maniera. Accesul in parcare este permis 24 de ore din 24, iar taxa de intrare este de 2,5 lei/ora. In primele doua saptamani accesul in parcare se va face gratuit. Bucurestenii nu vor mai avea voie sa isi lase masinile pe strazile din jurul parcarii subterane, locurile de parcare de la suprafata fiind desfiintate. Masinile parcate ilegal vor fi ridicate.

„Este prima parcare subterana publica construita in ultimii 22 de ani. Construirea ei a durat un an si aproape 9 luni. La sfarsitul lunii expira termenul prevazut pentru finalizarea lucrarii. Au fost cateva intarzieri la pornirea lucrarii datorita descarcarii arheologice si o serie intreaga de discutii cu Inspectoratul de Stat in Constructii care ar fi dorit sa nu se intample absolut nimic. Dar aceste discutii au trecut.

Dotarile sunt la nivelul anilor in care traim, moderne. Rampele de urcare si coborare au sistem de degivrare. Sa parchezi aici va costa sume modice, ca cetatenii sa isi poata permite. Abonamentele sunt in special pentru cei care lucreaza in zona, pentru banca. Acestia insa nu vor bloca parcarea, primele doua subsoluri fiind ocupate doar de cei care vin sa viziteze zona. Parcarea a costat 10 milioane de euro, fiind realizata in parteneriat public – privat. Municipalitatea nu a cheltuit niciun ban. Noi am pus la dispozitie doar terenul, restul fiind contributia investitorului privat”, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurarea parcarii.

Edilul sef a declarat ca aceasta parcare va duce la decongestionarea strazilor din zona, o data cu intrarea in functiune interzicandu-se parcarea la suprafata, pe strazile din zona.

„Aceasta parcare creaza posibilitatea de a nu se mai umple strazile din perimetrul Centrului Istoric de masini. Va decongestiona un spatiu public sufocat de-a lungul celor 22 de ani. Atunci cand va aparea si parcarea de pe Splai, de pe strada Nicolae Toniza, si cea de pe Edgar Quinet, cu 320 de locurui, in legatura directa cu Parcarea de sub Inetrcontinental, lucrurile vor sta in alt fel deoarece bucurestenii vor avea unde sa parcheze. In felul acesta strazile vor fi eliberate de masini. Masinile parcate ilegal, la suprafata, vor fi ridicate. Trebuie sa ne diciplinam si noi. Nu putem sa parcam oriunde, pe trotuar.

Vom desfiinta parcarile stradale de pe strazile din jur. Am inceput refacerea trotuarelor, am pus bolarzi, vom pastra cateva locuri de parcare in fata la ambasada Cehiei, dar atat. Strazile din spatele parcarii vor de veni pietonale, aria pietei va fi pietonala, str.Ghica, str. Toma Caragiu”, a mai declarat Oprescu. Strazile adiacente au inceput deja sa fie eliberate de masinile parcate neregulamentar. Politistii au lasat inca de la primele ore ale diminetii, in parbriz, atentionari ca masinile vor fi ridicate si soferii sanctionati daca mai parcheaza in zona respectiva.

La inaugurarea parcarii subterane de la Universitate a participat si liberalul Calin Popescu Tariceanu care candideaza pentru un post de senator in sectorul 1 al Capitalei. Acesta a declarat ca l-a sustinut moral pe primarul Oprescu. „Primarul general pune astazi pe harta inca un obiectiv important de utilitate publica de care Bucurestiul are nevoie. In urma cu 34 de ani am lucrat la parcarea subterana de la Bucur Obor. De atunci nu s-a mai construit in Bucuresti nicio parcare subterana”, a declarat Tariceanu.

Accesul in parcare

Accesul in parcarea subterana se va face prin trei locuri:

  • doua intrari, una din str. Academiei si una din str. Toma Caragiu;
  • iesire, spre b-dul I.C. Bratianu (in rond la Piata Universitatii, adiacent Muzeului de Istorie al  Bucurestiului);

Rampele de intrare in parcare sunt marcate prin panouri amplasate pe str. Academiei si str. Doamnei. La intrarea in parcare este afisat numarul de locuri libere.

In interior, soferii se vor putea ghida cu ajutorul unui sistem de culori si animalute. Nivelului -1 ii corespunde culoarea violet si simbolul unui hipopotam. Nivelului -2 – culoarea rosu si simbolul unui crocodil, iar la -3 culoarea verde si simbolul unei morse.

In parcare au voie sa intre masinile sub 2 m inaltime si sub 5 tone greutate. Nu au voie in parcare masinile pe Gaz Petrol Lichefiat (GPL).

Accesul pietonal in pacare se realizeaza pe scari amplasate paralel cu rampele de coborare si urcare ale masinilor din str. Academiei si b-dul I.C. Bratianu. La accesul din strada Toma Caragiu se poate ajunge la parcarea subterana atat cu liftul cat si pe scari.

La intrarea in parcarea subterana din Str. Toma Caragiu (dinspre Biserica Rusa) a fost montat un panou informativ pe care, printre altele, era trecuta denumirea pietei in limba romana, precum si o traducere in limba engleza: „Piata Universitatii University Place”, dupa ce HotNews.ro a sesizat aceasta inadvertenta, denumirea pietei a fost schimbata in „University Square”.

FOTO Cum a fost tradusa in engleza denumirea Pietei Universitatii la intrarea in parcarea subterana: University Place

Sistemul de plata si tarife

Pentru plata taxei de parcare sunt prevazute 4 automate de plata, monitorizate, ce permit plata cash sau cu carduri bancare. La intrarea in parcare este montata o bariera, unde pentru a intra cetatenii trebuie sa ia un tiket de la automat. La plecare, pe baza acestui tiket, in functie de cat timp s-a stat in parcare, se plateste tariful la unul dintre automate. Tiketul platit se va introduce la automatul de la bariera de la iesire.

In primele doua saptamani de la inaugurare, accesul in parcare se va face gratuit, iar in luna urmatoare perioadei de promotie, primele doua ore sunt gratuite.

In rest, tariful va fi de 2,5 ron/ora (zilnic maxim 25 ron), iar de la 20.00 la 06.00 tariful este de 1 leu. In weekend, taxa de parcare va fi de 1 leu/ora.

Persoanele care parcheaza zilnic in zona au posibilitatea sa achizitioneze si abonamente:

– abonati 24 h – autoturism – 499 RON/luna;

– abonati 24 h – motocicleta – 199 RON/luna;

– abonati 10 h – flexibil pe zi – 349 RON/luna;

– abonati 10 h – flexibil noapte – 149 RON/luna;

  • FOTOGALERIE – Parcarea subterana de la Universitate

Facilitati si dotari tehnice in parcarea subterana:

  • parcarea are un dispecerat cu o prezenta permanenta, dotat cu un sistem centralizat si de comanda a intregului sistem de instalatii. In dispeceratul parcarii (centrul de comanda al parcarii) sunt centralizate toate sistemele de monitorizare si alarmare cu care este dotata parcararea (detectie incendiu, alarmare depasirea concentratiei de gaz CO, alarmare efractie, sistem supraveghere circuit inchis, sistem management auto etc);
  • la fiecare intrare in parcare va fi indicat numarul de locuri disponibile pe fiecare nivel, astfel conducatorul auto sa se poata orienta din timp;
  • parcarea este prevazuta cu un sistem automat de citire a placutelor de inmatriculare;
  • pentru reducerea consumului nejustificat de energie, precum si pentru economisirea resurselor, iluminatul parcarii se realizeaza in stadii, prin detectori de prezenta ce activeaza sistemele de iluminat;
  • un grup electrogen asigura functionarea normala a parcarii, in cazul intreruperii curentului electric;
  • la nivelul -3 este prevazut un adapost de aparare civila;
  • incarcatoare pentru autovehiculele electrice;
  • locuri de parcare pentru persoanele cu handicap, situate in apropierea liftului;
  • sistem de colectare a apelor accidentale, intr-un sistem centralizat. Descarcarea acestora in sistemul de canalizare al municipiului se face doar dupa tratarea apelor in sisteme de separatoare de hidrocarburi;
  • in primavara anului viitor, parcarea va avea si o spalatorie auto, ce va fi situata la subsolul -1. Apele rezultate din acest proces, inainte de deversarea lor in sistemul de canalizare, vor fi tratate.
  • toate rampele sunt prevazute cu un sistem de degivrare automat;
  • proiectarea si constructia acestui obiectiv s-a realizat tinand cont de cladirile invecinate. Astfel, inaintea inceperii constructiei s-au instalat sisteme de monitorizare continua pe cladirile invecinate, acestea functionand pe toata perioada constructiei si inca doi ani dupa;
  • in parcare este semnal pentru telefoanele mobile;

Istoric

Lucrarile la parcarea subterana de la Universitate au inceput in martie 2011. Primarul Oprescu a promis ca vor fi gata in aceasta vara. „Parcarea, inceputa cu un an si jumatate in urma, atunci cand am inceput sa mutam statuile, este in faza de finalizare, la data de 15 iunie se va termina hidroizolatia si dupa aceea undeva spre 20 iulie parcarea este functionala„, a explicat Oprescu, in timpul unei vizite la santier, cu cateva zile inainte de alegerile locale, in iunie 2012.

Constructia este realizata in parteneriat public-privat, partenerul privat fiind desemnat in urma unei licitatii. Primaria a venit cu terenul, iar investitorul privat, firma Interparking, a suportat costurile necesare construirii parcajului. Banii vor fi recuperati din operarea parcarii timp de 49 de ani. Interparking este o companie belgiana, parcarea de la Universitate fiind a 651 parcare a firmei construita in Europa.

Pentru construirea acestei parcari, ruinele ansamblului Sf Sava au fost demolate la inceputul lunii mai 2011, din monumentul istoric ramanand doar un zid. Mai multe ONG-uri au sustinut la vremea respectiva ca demolarea ruinelor s-a facut ilegal. Asociatia Arhitectura Restaurare Arheologie sustine ca ruinele trebuiau declasate inainte de a fi „indepartate”, atat Academia Domneasca cat si necropola din jurul acesteia fiind clasate individual in Lista Monumentelor Istorice.

„Distrugand vestigiile Academiei Domnesti distrugatorii au comis o ilegalitate. Legea Monumentelor Istorice a fost incalcata: desfiintarea unui monument istoric nu poate fi facuta in absenta radierii monumentului respectiv din Lista Monumentelor Istorice”, se arata pe site-ul ARA. Primaria Capitalei sustine ca „indepartarea ruinelor” s-a facut legal, existand un certificat de descarcare arheologica si autorizatie de construire.

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro